Häät ilman lapsia!

  • Viestiketjun aloittaja PrinsessaRuusunen
  • Ensimmäinen viesti
PrinsessaRuusunen
Saimme n. 2 viikkoa sitten hääkutsun serkkuni häihin, suunnittelin että lähden juhliin vanhemman tyttäreni kanssa joka on kohta 3v. Eilen serkkuni sitten soitti ja kysyi että ollaanko tulossa juhliin? Vastasin että tulen tyttöni kanssa johon hän sanoi, että eivät halua lapsia juhliin. Miltä teistä tuntuisi tällainen kohtelu?
Menisitkö yksin juhliin?
 
mä vastustin noita lapsettomia häitä kunnes viime kesänä olin molemmissa. ensin häät jossa oli meidän lapset mukana, olivcat vielä miehen siskon häät. no istuin sitte sen koko hääjuhlan erillessa rakennuksessa olevassa leikkihuoneessa kun ei 2v jaksanu yhtään istua ja kuunnella hiljaa kaikkea ohjelmaa ja ruokailua sun muuta enkä halunnu että juoksee ja riehuu pienessä tiöassa. tosin meitä oli siellä muutama muukin äiti mutta oli kyllä ihan oersiistä koko touhu.

no sitten oli kaverinhäät johon eivät lapsia halunneet (vauvat tietty eri asia) no meidän poika jäi mummin kanssa kotiin ( mummo tuli 250km matkan vaan tätä varten ) me oltiin miehen kanssa kaksin häissä ja että oli hauskaa ja mukava ilta. saatiin ihan rauhassa istua , syödä, keskustella ilman että koko ajan piti vahtia lasta.
 
Ninttu83
ite jos tollasen ehon pistäsin niin pitäsin sit huolen myös siit et kaikille jotka eivät lasta hoitoon saa niin ois sit joku hoitaja kuitenki...
mut menisin kuitenki yksin jos hääpari niin toivoo ja lapseni hoitoon saisin
 
sari
Alkuperäinen kirjoittaja PrinsessaRuusunen:
Saimme n. 2 viikkoa sitten hääkutsun serkkuni häihin, suunnittelin että lähden juhliin vanhemman tyttäreni kanssa joka on kohta 3v. Eilen serkkuni sitten soitti ja kysyi että ollaanko tulossa juhliin? Vastasin että tulen tyttöni kanssa johon hän sanoi, että eivät halua lapsia juhliin. Miltä teistä tuntuisi tällainen kohtelu?
Menisitkö yksin juhliin?

mitäs kutsussa luki????siis keitä oli kutsuttu???


 
en oikeen lämpee noille aikuisten juhlille hääasiassa, on kyllä jätetty väliin pienten lasten vanhempina =) musta on ihana ottaa tytöt tänään mukaan hääjuhliin, että saavat hekin nähdä ihanan prinsessan =)
 
Miksi hääpari ei saa päättää ottaako lapsia omiin häihinsä vai ei? Miksi se on lapsiperheille aina niin iso loukkaus? Itse enemmänkin ihmettelen niitä lapsiperheistä, jotka kuskaavat pieniä lapsia moisissa ryyppyjuhlissa. Tietenkään kaikki häät eivät ole ryyppyjuhlat, mutta useasti siellä taitaa alkoholitarjoilu olla ja lukuisista kännisekoiluista olen häiden yhteydessä kuullut kerrottavan.

Meillä oli omat (alkoholittomat) häämme viikko sitten ja siellä oli oman tyttäremme lisäksi 2 pientä lasta. Meitä lapsien älämölö ei haitannut, mutta ymmärrän hyvin jos jotakuta haittaa, sillä muutama kiljukaula kiukuttelemaan juhlatilaan voi olla aika...mielenkiintoista ja hermoja raastavaa.
 
Mä olen samaa mieltä, että lapsien pitää saada tulla häihin! Mä ainakin muistan lapsuudessa oikein odottaneeni jokakesäisiä häitä seremonioineen jne.

Meille oli selvää, että meidän häihin lapset oli tervetulleita. Hääkutsun oheisena tulleessa paperissa oli erikseen mainittu, että lapsille on hääpaikalla leikkihuone jossa leikkikaluja ja piirustusvälineitä, ja hyvin kaikki lapset tuntuivat siellä viihtyvän, monet jopa ystävystyivät kirjekavereiksi asti molemmin puolin sukua. Miten ne lapset sitten oppisivat ikinä olemaan juhlissa jos heitä ei niihin koskaan huolita??

Jokainen tosin saa kutsua häihinsä ketä haluaa, mutta on todellakin etiketin mukaista mainita jo kutsussa onko lapset tervetulleita vai ei. Sitten on ihan oma asia, meneekö vai ei. Meidän häistä olisi ainakin moni pariskunta jäänyt pois lastenhoito-ongelmien takia jos lapsia ei olisi kutsuttu.
 
Niin.. meillä tosin oli 230 hengen häät isolla nuorisoseuralla, joten siellä oli älämölöä jo ihan muutenkin, lasten leikkimisäänet ei tosiaan häirinneet juhlaa mitenkään. Ehkä pienet ja intiimit häät on erikseen.
 
Mun mielestä jokainen hääpari saa totta kai valita ketä kutsuu, eikä mulla ole mitään lapsettomia häitä vastaan. Itse en kuitenkaan sellaisiin tässä elämäntilanteessa lähtisi, ehkä sitten joskus kun lapset on jo isompia.
 
Se on hääparin oma asia,ymmärrän molempia ratkaisuja.Me saatiin viime kesänä kutsu koko perheelle,mutta mentiin miehen kanssa kahdestaan ja meillä oli todella mukavaa.Kutsusta yleensä ilmenee kenelle se on osoitettu ja ne ihmiset sitten menevät jos menevät.
 
PrinsessaRuusunen
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Mä luulen että häät mihin ei lapsia saa tulla ei ole myöskään silloin mun tyyliset.
Mä en jaksa katsoa mitään kännistä örveltämistä.
Olen myös eilisestä päivästä lähtien miettinyt samaa...
Tyttäreni menee yö unillensa jo 19.30 joten ei edes olisi nähnyt örvellystä. Olisin syönyt hyvää ruokaa ja kakkua tyttäreni kanssa ja samalla vaan viettänyt laatuaikaa hänen kanssaan. Prinsessa mekotkin kerkesin käydä ostamassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PrinsessaRuusunen:
Olen myös eilisestä päivästä lähtien miettinyt samaa...
Tyttäreni menee yö unillensa jo 19.30 joten ei edes olisi nähnyt örvellystä. Olisin syönyt hyvää ruokaa ja kakkua tyttäreni kanssa ja samalla vaan viettänyt laatuaikaa hänen kanssaan. Prinsessa mekotkin kerkesin käydä ostamassa.
Tälläytykää näteiksi ja menkää johonkin hienoon ravintolaan syömään kesän kunniaksi häiden sijaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja PrinsessaRuusunen:
Saimme n. 2 viikkoa sitten hääkutsun serkkuni häihin, suunnittelin että lähden juhliin vanhemman tyttäreni kanssa joka on kohta 3v. Eilen serkkuni sitten soitti ja kysyi että ollaanko tulossa juhliin? Vastasin että tulen tyttöni kanssa johon hän sanoi, että eivät halua lapsia juhliin. Miltä teistä tuntuisi tällainen kohtelu?
Menisitkö yksin juhliin?
En menis
 
toi on yks syy tuhannesta miks mä en pidä häitä; mä en haluais lapsia kiljumaan mun vihkitilaisuuteen. :ashamed:
meni niin maku mun serkun häissä kun koko toimitus meni ihan ohi kun lapset huusi ja juoksi kirkon käytävillä jnejne ja äidit korot kopsuen painatti perässä ja toru isoon ääneen ja ihan karmee härdelli :/
mulla on suvussa ja ystäväpiirissä niin paljon pieniä lapsia, et moni jäis tulematta meidän häihin joihin lapset ei sais tulla.
joten ei pidetä juhlia ja kaikki on tyytyväisiä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Alkuperäinen kirjoittaja PrinsessaRuusunen:
Olen myös eilisestä päivästä lähtien miettinyt samaa...
Tyttäreni menee yö unillensa jo 19.30 joten ei edes olisi nähnyt örvellystä. Olisin syönyt hyvää ruokaa ja kakkua tyttäreni kanssa ja samalla vaan viettänyt laatuaikaa hänen kanssaan. Prinsessa mekotkin kerkesin käydä ostamassa.
Tälläytykää näteiksi ja menkää johonkin hienoon ravintolaan syömään kesän kunniaksi häiden sijaan!
Tai pidätte kotona prinsessa juhlat ja ostat prinssa kakun.
 

Yhteistyössä