Mitä vauvanruoka merkkiä käytätte?

  • Viestiketjun aloittaja titititi
  • Ensimmäinen viesti
titititi
Kysymys niille jotka syöttävät vauvalle valmisruokia pelkästään tai osittain;

Mitä merkkiä suositte? Miksi?
Onko joku tietty merkki selkeästi kalliimpi/halvempi kuin muut?

Meillä syödään sekä itse tehtyä että kaupan ruokia. Piltin (8kk) olen huomannut muutamassa kaupassa muita kalliimmaksi. Tarkemmin en ole tutkinut tuoteselosteita ym. joten kaikkia muita menee sekaisin.
 
hh
Meillä käytetään kaikkia merkkejä, mm. Pilttiä, Bonaa ja Semperiä. Suurin kriteeri on se, että ruoasta ei saisi löytyä maitoa, naudanlihaa, kalaa, tomaattia, ananasta tai mansikkaa. Vaihtoehtoja ei noilla kriteereillä kyllä kauheasti ole, mutta onneksi varma allergia on vain maidosta, muita kokeillaan varovasti.

Aikaisemmin tein itse kaikki ruoat, mutta nyt olen ostellut purkkeja, kun myös kaupan ruoat ovat alkaneet maistua. Ja pikkuhiljaa yritetään siirtyä syömään samaa ruokaa kuin muu perhee.
 
En yleensä purkkiruokia syötä mutta silloin harvoin kun ostan, tulee ostettua Muksun purkkeja koska tyttö ei muuta suostu syömään. Hedelmäsoseista menee tietysti minkä merkkiset vaan mutta pyrin ostamaan Semperiä tai Piltin 6-packejä koska ovat halvempia.

Esikoiselle ei aikanaan kelvannut kuin kasvissoseet sekä Piltin lihasoseet. Bonan tai muun lihasoseita ei suostunut syömään ollenkaan. Keskimmäinen taas söi mitä vaan(paitsi hedelmäsoseita ei syönyt yhtään) joten hänelle ostin ihan kaikkia merkkejä.
 

Yhteistyössä