Max. 2000e perheauto, mitä suosittelet?

  • Viestiketjun aloittaja Ensi auton ostaja
  • Ensimmäinen viesti
Ensi auton ostaja
Olisin ensimmäistä kertaa ostamassa omaa autoa enkä suoraan sanoen tiedä mitään autoista . Kyydissä kulkee kaksi turvaistuin ikäistä ja yksi korokkeella oleva. Rattaat olisi plussaa jos mahtuisi... Eli varmaan farkku oltava?

Minulle on nyt valikoitunut kolme budjettiini ja silmiin jotenkin sopivaa sopivaa autoa:

Nissan Primera
Mazda 6
Ford Mondeo
Jokasessa on tyyppivikansa mutta osaako kukaan suositella mikä olisi pienin paha?
Tai jotain muuta edukasta autoa?

Kiitän ja kumarran jo etukäteen!
 
vierailija
Millä olet tähän saakka kulkenut? Ja miten usein tarvitsette autoa?

Vuokra-autoja saa nykyään niin edullisesti että ellei jokaviikkoista tarvetta ole, suosittelen.
Tähän asti olen kaksi vuotta ajellut anopin autolla (ford mondeo), mutta siitä meni moottori rikki joten olisi aika ostaa oma.
Palaan hoitovapaalta töihin elokuussa joten tarvitsen joka päivä töihin päästäkseni/lasten hoitoon kuskaamiseen.
 
vierailija
Olisin ensimmäistä kertaa ostamassa omaa autoa enkä suoraan sanoen tiedä mitään autoista . Kyydissä kulkee kaksi turvaistuin ikäistä ja yksi korokkeella oleva. Rattaat olisi plussaa jos mahtuisi... Eli varmaan farkku oltava?

Minulle on nyt valikoitunut kolme budjettiini ja silmiin jotenkin sopivaa sopivaa autoa:

Nissan Primera
Mazda 6
Ford Mondeo
Jokasessa on tyyppivikansa mutta osaako kukaan suositella mikä olisi pienin paha?
Tai jotain muuta edukasta autoa?

Kiitän ja kumarran jo etukäteen!

Osta alle 200 tuhatta ajettu farmasi Golf tai Polo.
https://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=152407913&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=152407913@posted_by=@tb=tmp_find_agent&id_model=954&sortCol=mileage&ord=ASC

Tästä halpa Polo, jos ei tarvitse paljoa tehoja.
https://www.nettiauto.com/volkswagen/polo/8962586

2000 vuosimallin autoon täytynee kohta, jos ei jo ole, vaihtaa jarruletkut, jarrukilvet, muutamat pallonivelet ja pientä jarruremonttia. Edullisella korjaamolla noin 400 eurolla kaikki kuntoon.
 
vierailija
Tonnilla saa loppuun ajettuja moottoreita. Dieselinä saa vähän päälle 300 tuhatta ajettuja koneita, mutta sinun kilometrimäärillä dieseli ei varmaan ole järvekä vaihtoehto verojen takia.
 
Jos haluaa kestävyyttä, mutta ei ajomukavuuksia, niin sitten melkeinpä suosittelisin Toyotaa. Ne nyt ainakin pitäisi olla kestäviä ja Suomen olosuhteisiin sopivia. Tosin, ei mulla ole kokemusta muista kuin 2 Camrysta ja niissä ei ollut kummassakaan ihmeempiä vikoja. Nyt yhtenä autona meillä on Avensis. Ei tuo Avensis kovin hieno ole ajo-ominaisuuksiltaan vrt. Camryyn

Mazda 6 kuulemma lahoaa käsiin.

Tuosta Fordista mulla ei ole kokemusta. Moni tyyppi vannoo Fordin nimeen.

Nissan Primera taitaa olla aika kolea talvipakkasilla. Mulla on Nissaneista sellaiset kokemukset. Ihan ookoo peli, ajomukavuuksia ei siinäkään pahemmin ole.
 
vierailija

Yhteistyössä