Olenko psykoosissa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tarvitsen apuanne...
Olen vasta nuori nainen, mutta lyöty jo niin monta kertaa..
Elämässäni tapahtuneet ikävät asiat ovat muokanneet minua tahtomattani.
Koin sanoin kuvailematonta vihaa ja katkeruutta kauan aikaa. Kun mentiin tietyn rajan yli, kaatusin polvilleni ja huusin niin kovaa kuin vain jaksoin. En pystynyt tilanteelle mitään. Olo oli kuin minut olisi revitty kappaleiksi. Läheiseni näkivät tilanteen ja luulivat minun seonneen. Mutta sisinpäni oli vain tosiasiassa niin suurta tuskaa täynnä.
Pitkän ajan päästä, kun suurin osa vihasta ja katkeruudesta olivat hävinneet, aloin paljon pelkäämään.
Nyt olen mennyt siihen tilanteeseen, että olen erittäin vainoharhainen ja pelkään että olen psykoosissa tai sekoamassa. Ajattelen että minua vainoaa joku (useimmiten pelkään exääni) joka haluaa minulle pahaa, ja nukun siksi yöt veitsi vierelläni. Jossain vaiheessa luulin että asuntooni on asennettu kameroita tai äänentallennus laite. Kävin silloin jokaisen paikan läpi asunnossani. Luulin jopa että minun puheluitani kuunnellaan. Mutta silti olen koko ajan tajunnut ettei se ole mahdollista. Eli tiedostan "kohtausten" tullessa koko ajan ettei luuloni pidä paikkaansa. Silti kuitenkin varmistan.
Mikä minua vaivaa? Pelkään tosissani, että olen sekoamassa! :'(
Minulta on hävinnyt ruokahalu, elämän ilo, en jaksa tehdä mitään (olen erittäin siisti mutta nyt näinä aikoina saattaa olla astiat tiskaamatta moneen päivään), nukun huonosti ja koen jopa fyysisiä oireita.

Toivon vain, että maailmasta löytyy vielä niitä ihmisiä, jotka voisivat koko sydämestään auttaa.
Koska tiedän, ja olen aina tiennyt, että paras lääke vaivaan kuin vaivaan, on...rakkaus. Rakkaus on koko universumin suurin ase, joka parantaa kaikki haavat ja tehoaa kaikkeen.
 
vierailija
Kävisin juttelemassa ammattilaisella. Sieltä saat oikean vastauksen kysymykseesi ja tarvittaessa paikkakuntakohtaiset oikeat ohjeet - ja nopeammin kuin täältä. Tsemppiä!
 
vierailija
Kuulostat enemmän siltä samalta tyypiltä joka tekee näitä smaoja litanijoita joka paikkaan. Ettet vain itse yrittäisi mustamaalata jotain toista esittämällä palstoilla ;)
 
vierailija
Tsemppiä! Tiedän, mistä puhut ap. On kamalaa, kun kumppaniksi osuu narsisti. Mene pian keskustelemaan ammattiauttajan kanssa. Parhainta Onnea elämääsi!! Voimia!
 
vierailija
Olihan siellä siinä kohdassa, missä luki "lue lisää..."
"1250 mg magnesiumsitraattia josta 150 mg magnesiumia,
makeutusaine (ksylitoli, mannitoli, sukraloosi),
paakkuuntumisenestoaine (rasvahappojen magnesiumsuolat, piidioksidi), aromi (greippi)," (jalat alta, jos on verenpainelääkitys!)
"pyridoksiinihydrokloridi (B6-vitamiini),
maltodekstriini," :poop::sick:(maissista tehty > koisamyrkkyjäämää)
"happamuudensäätöaine (sitruunahappo)," :sick::poop:(närästää, ei sovi!)
"täyteaine (silloitettu natriumkarboksimetyyliselluloosa, akaasiakumi), kasviöljy," (en osta sellaista, mistä ei tiedä, mitä oljyä on käytetty. GMO?)
"hapettumisenestoaine (alfa-tokoferoli)" (yleensä soijaöljyä...!)

Hitto:devil:
 
vierailija
Fimea on valtion sivusto, jolla kerrotaan lääkkeiden tiedot. Orion on yksityinen yritys, ja Orionin Multivita ei ole lääke. Tämän vuoksi ei ole mitään syytä, miksi Multivita olisi Fimean sivuilla.
Höpö höpö!
Oli siinä nieltävässä erit ainekset, mutta noita purutabletteja siis kannattaa karttaa, jos on verenpainelääkitys. Greippi yhdessä lääkkeiden kanssa muuttaa vahvasti niiden vaikutusta, mutta silti jollakin on otsaa laittaa sitä vitamiininappulaan! Apimall- sivustolta asian saattoi lukea vielä 1997, joten ei se mikään uusi asia ole. Lisää kaatuilevia ihmisiä, eikä kukaan vastaa mistään mitään, lisää suolitulehduksia (maltodekstriini) eikä muka syitä tiedetä:mad:
 
Itse olen kohdannut saman. Sain avun vasta monen asian mentyä oikeille raiteilleen, mutta vasta, kun jouduin sairaalaan saatuani viimeisen, tylpän iskun päääni. Sairaalassa minua hoidettiin monella osastolla. Neuropsykologisella minulle ja lähipiirilleni annettiin selkeitä ohjeita: uusi osoite, osoite pidettävä salaisena, ja tietenkin puhelinnumero ja yhteystietojen määrä uusiksi. Lähipiirini, joihin sain olla kuntoutusaikana yhteydessä ja tekemisissä karsittiin kolmeen luotettavaan ihmiseen. Heille annettiin samat ohjeet kuin minulle: minusta ei saa antaa mitään tietoa ulospäin.
Vasta kun sain luotettavan paikan, turvan, oli kuntoutuminen edes mahdollista.
Tapahtuneesta on mennyt 3,5 vuotta, ja vasta nyt voin sanoa, että olen rauhallinen ja voimakas mieleltäni, hymyilen ja katson luottamuksella elämää eteenpäin. Mörkö on viimein poissa.
Sain monelta osastolta diagnoosit; Psykiatrinen osasto kirjoitti taudiksi, joka vaivasi minun mieltä: Post-traumaattinen syndrooma. Käyn psykiarilla vieläkin, mutta nyt enää harvoin.
 
Viimeksi muokattu:
Höpö höpö!
Oli siinä nieltävässä erit ainekset, mutta noita purutabletteja siis kannattaa karttaa, jos on verenpainelääkitys. Greippi yhdessä lääkkeiden kanssa muuttaa vahvasti niiden vaikutusta, mutta silti jollakin on otsaa laittaa sitä vitamiininappulaan! Apimall- sivustolta asian saattoi lukea vielä 1997, joten ei se mikään uusi asia ole. Lisää kaatuilevia ihmisiä, eikä kukaan vastaa mistään mitään, lisää suolitulehduksia (maltodekstriini) eikä muka syitä tiedetä:mad:
Olet psykoosissa. Mene kiireesti osastolle hoitoon.
 
Liikuttavaa, miten puolustat tuota asiaa, vaikka greipin ja lääkkeiden yhteisvaikutus on ollut niin kauan ihan selvä asia! Oletko jotenkin vastuussa siitä, vai miten se noin kolahti? Harmillista, ettei ihmiset tiedä, miksi mummo kaatuilee yms. Mutta selvispä taas yks olennainen asia :D
Juuei. En edes lue viestejäsi yhtä riviä pidemmälle, koska psykoottinen sekoilusi käy ilmi jo ihan muutamasta sanasta. Joten en puolusta mitään, jota viesteissäsi vastustat, koska en edes tiedä, mitä viesteissäsi vastustat. Menehän patula jo sinne osastolle.
 
vierailija
Juuei. En edes lue viestejäsi yhtä riviä pidemmälle, koska psykoottinen sekoilusi käy ilmi jo ihan muutamasta sanasta. Joten en puolusta mitään, jota viesteissäsi vastustat, koska en edes tiedä, mitä viesteissäsi vastustat. Menehän patula jo sinne osastolle.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201705212200152547_u0.shtml
---onkos tuossa jotakin vikaa?

Et tunne lääkkeiden yhteisvaikutuksia greipin kanssa?
 
vierailija
Kuten sanoin, ainakin 1997 on ollut tiedossa ja lukenut suomeksikin apimall- sivustolla. MTV valisti muutama vuosi sitten:
"Kanadalaistutkijoiden mukaan lääkepitoisuudet voivat moninkertaistua elimistössä yhdessä greippimehun kanssa. Tämä puolestaan voi aiheuttaa vakavia oireita, kuten rytmihäiriöitä ja maksavaurioita.

– Yksi tabletti greippimehulasillisen kanssa voi vastata jopa viittä tai kymmentä tablettia vesilasillisen kanssa. Ihmiset eivät usko tätä, mutta voin todistaa tämän tieteellisesti, tohtori David Baileykanadalaisesta instituutista totesi BBC:lle.

Tutkijat muistuttavat, että greippi ei suinkaan ole ainoa ruoka, joka voi vaikuttaa lääkkeiden toimintaan. Esimerkiksi tietyt antibiootit eivät toimi yhdessä maidon kanssa.

– Vaikka kaikki näistä yhteisvaikutuksista eivät olekaan kliinisesti merkittäviä, voi osa johtaa todella vakaviin seurauksiin.

Tutkijat neuvovat keskustelemaan lääkkeiden ja ruokien yhteisvaikutuksista aina oman lääkärin kanssa.
Lähteet: BBC"
 

Yhteistyössä