Voisitko ikinä seurustella miehen kanssa jolla ei luottotiedot kunnossa ja ulosotossa huima määrä?

  • Viestiketjun aloittaja Hmm?
  • Ensimmäinen viesti
yksinäinen nainen
Mulla ei ole luottotiedot kunnossa ja en tiedä selviänkö ikinä ulosottoveloistani. Ovat tulleet omaa tyhmyyttäni, jouduin huijatuksi aiemmassa suhteessani. Mutta tämän syyn takia en uskalla enää edes haaveilla parisuhteesta. Siis siksi, että olen varmasti muiden ihmisten mielestä alempaa kastia ja totaalinen hylkiö :(
 
message from IO
Alkuperäinen kirjoittaja yksinäinen nainen;25851780:
Mulla ei ole luottotiedot kunnossa ja en tiedä selviänkö ikinä ulosottoveloistani. Ovat tulleet omaa tyhmyyttäni, jouduin huijatuksi aiemmassa suhteessani. Mutta tämän syyn takia en uskalla enää edes haaveilla parisuhteesta. Siis siksi, että olen varmasti muiden ihmisten mielestä alempaa kastia ja totaalinen hylkiö :(
Höh, no et ole mitään alempaa kastia etkä hylkiö millään tavalla. Toivottavasti se oikea sattuu pian kohdalle ja unohdat moiset ajatukset.
 
En enää ikinä :ashamed:
Rakkauteen ei tarvita luottotietoja, mutta kyllä se pidemmän päälle vaikeuttaa elämistä ja unelmien totetuttamista, jos kaikki mihin ikinä tarvitsee "nimeä" on yksin sinun kontollasi.
Lisäksi jos ihmisen palkasta menee iso osa ulosottoon ja tiedät, että normaaliansioilla (ilman lottovoittoa/perintöä) tuo velkasaldo ei nollaannu koskaan.
Jotenkin voisin vielä yrittää ymmärtää, jos ihminen olisi jotenkin ilman holtitonta rahankäyttöä menettänyt luottotietonsa esim. laman takia yrittäjät, mutta heidätkin on kai jo nykyisin armahdettu ainakin suurin osa veloistaan.

Minun exäni sai luottotiedot kuntoon veloistaan huolimatta ja pamautti samantein ottamaan valtavat määrät lisälainaa ihan vaan muuten vaan ja osteli kaikkea pientä ja isoa kivaa...en löydä edes sanoja siihen, kuinka mä halveksi tollaisia ihmisiä, jotka vaan yrittää hyötyä kaikista/kaikesta ja yrittää elätyttää itsensä toisilla ja silti kohtelevat toisia, kuin paskaa.

Jos joskus vielä ylipäätään kykenen suhteeseen kenenkään kanssa, niin kriteerit tulevat olemaan sen verran korkealla, että saatan elää loppuelämäni yksin :D muttei sekään haittaa.
Luottotiedottoman ja ison velkasaldon uo:ssa omaavan henkilön kanssa en en en...


ps: toivottavasti et ap ole törmännyt minun exääni :D hänkin oli alkuun mitä ihanin, kunnes...

muoks. nyttenhän tuokin asia onneksi ensi kuun alusta lähtien muuttuu oikeudenmukaiseksi, että ihminen jolta säännöllisesti ulosmitataan palkasta velkaa pois, ei tule saamaan luottotietojaan takaisin...vaan heille tulee merkintä luottotietoihin pitkäkestoisesta ulosotosta.
 
Viimeksi muokattu:
"eee"
En oikein tiedä. Periaatteessa toki joo, ainakin jonkun aikaa. Mutta jos esim. yhteen muuttaminen ja yhteisen talouden pyörittäminen tulisi ajankohtaiseksi, niin en enää tiedä.

Ap, onko mies töissä? Ulosmitataanko häneltä palkasta joka kuukausi rahaa? Kuinka paljon velkaa on, siis onko kuitenkin mahdollisuudet selvitä veloista esim. muutamassa vuodessa, vai meneekö ennemminkin vuosikymmeniä?
 
[QUOTE="NILLI";25851813]No eipä taida tässä tapauksessa olla kysekään ihmisen varallisuudesta tai varattomuudesta vaan kyvystä hoitaa raha-asioitansa ja samalla muita asioitansa...[/QUOTE]

Joskus ne luottotiedot menevät vaikka olisikin kykyjä ja elämänhallintaa.
Eli pelkästään luottotietojen perusteella en ketään raakaisi.
 
"leppä"
[QUOTE="NILLI";25851813]No eipä taida tässä tapauksessa olla kysekään ihmisen varallisuudesta tai varattomuudesta vaan kyvystä hoitaa raha-asioitansa ja samalla muita asioitansa...[/QUOTE]

Elämää ei aina voi hallita, ei edes raha-asioita. Ja joku toinen voi tyriä ja sinä olet se kärsiä. Mullekin laitettiin alaikäisenä iso laina jota edelleen maksan. Välillä olin ulosotossakin.
 
"eee"
Lisään vielä, että riippuu velkojen syystä. 95 prosentissa tapauksista syynä on kuitenkin holtiton rahankäyttö, ja sellaisen ihmisen kanssa en vaan voisi kuvitella pyörittäväni yhteistä taloutta.
 
"vieras"
Riippuu tapauksesta. Ei mua miehen rahattomuus haittaisi, mutta kieltämättä miettisin, mikä elämänhallinnassa on vialla jos elää niin pahasti yli varojensa ja pelkäisin, että mies odottaa pääsevänsä tuhlaamaan seuraavaksi myös minun omaisuuteni taivaan tuuliin. Jos rahaongelmat olisivat seurausta hankalasta elämäntilanteesta (erosotkut, sairastelu jne.) tai vanhoista hölmöilyistä joista mies on ottanut opikseen, voisin seurustellakin, siinähän sitten selviäisi onko mies rahankäytön suhteen ihan hulttio vai aikooko jatkossa huolehtia raha-asioistaan.
 
näin
En voisi. Luottotiedottomuus kertoo siitä, että ei ole riittävän kyvykäs hoitamaan omia asioitaan eikä elämään varojensa mukaisesti. Sellainen tomppeli ei mulle käy. Ei ole oikein eikä hyväksyttävää, että on menettänyt luottotietonsa. Konkurssin tehneet yrittäjän kohdalla voi olla perusteltua, mutta usein ei siinäkään kohtaa. Virheistä voi oppia, mutta voi järkätä luottotietonsa kuntoon ennen kuin tulee mun juttusille.
 
tetr
No jos rahattomuudelle on selkeä syy ja ihminen hoitaa asioitaan tunnollisesti kuntoon.

Mutta hyvin epätodennäköistä silti. Mun mies on hyvin "varaton" mutta on kuitenkin aina elänyt omien varojensa mukaan.
 

Yhteistyössä