"ahavoituneet" posket?

  • Viestiketjun aloittaja äitee kans
  • Ensimmäinen viesti
äitee kans
Hei...olisiko tehokkaita rasva vinkkejä tai muita keinoja pojan poskiin... Ovat tosi kuivat ja punoittavat.
Posket olleet aina arat, mutta nyt taisi pakkasviimoilla ottaa nokkiinsa ja ärtyivät.
Eli millä voitelisin jotta paranisivat ja kannattaako ulos laittaa esim vitalista kuten ennen vanhaan suositeltiin?
 
Meillä on tytöllä sama juttu, heti kun tuli pakkaset, posket alkoi punoittaa, varsinkin ulkoilun jälkeen. Mä olen laittanut ihan perusrasvaa, ei kuitenkaan kamalan vesipitoista. Rasvailen useita kertoja päivässä, aina ulkoilun jälkeen. Välillä olen laittanut Bepanthen-voidetta. Välillä laitoin kortisonia, koska iho oli tosi ärtynyt. Niillä on pärjätty, vaikkei punoitus ole kokonaan hävinnyt...kevättä odotellessa....
 
äitee kans
lisään vielä tuohon, että poskissa on myös pienen pientä näppyä.
Olisiko se tukkeutuneesta ihosta (rasvan takia) vai kuuluuko tuohon ns ahavoitumiseen?
Rasvailen myös aqualan ja bepanthene ja natusan ja lv-herkälle. Mutta ei ole kauheasti auttanut. :( toki en muista montaa kertaa päivässä rasvatakkaan... :( pitäisi kyllä...
 
yökukku
Meilläkin käytetty perusvoiteita ja pahimpaan hätään Bepanthenia. Neuvolassa suosittelivat mieluummin perusvoiteita kuin Vitalista. Taitaa olla jo vanhanaikanen tapa sen käyttö.
 
Tiiuliinu
Minkäänlaista rasvaa juuri ennen ulkoilua ei saa laittaa kasvoihin... nimittäin ne rasvat esim. vitalis, joissa ei ole sitä vettä ollenkaan, tukkivat ihon kokonaan, ja se ihon oma kosteus ei pääse haihtumaan alta pois vaan sitten jäätyy ja paleltuu sen rasvan alle...

eli niinkuin aiemmin tässä on moni sanonutkin, että rasvailee aina ulkoilun jälkeen, se on kaikista parhain keino.

Meilläkin rasvaillaan ahavoituneita poskia kovasti, myös aamuisin pesujen jälkeen, mutta reilusti ennen ulkoilua eli noin 1,5 - 2 h ennen pihalle menoa... ehtii imeytyä rauhassa ja kosteus haihtua.

Kevättä ja kesää odotellessa ;)

Laittakaas lisää noita rasvamerkkejä, josko sieltä meillekkin löytyisi joku sopiva... meillä käytetään Apobasen rasvaa sekä sitä Vitalista :)
Vitalis on muuten ollut tehokkainta laittaa iltapesujen jälkeen yöksi. On aivan pehmoiset posket aamulla :)
 

Yhteistyössä