Alapään karvojen sheivaus & karvatupentulehdus

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Onko kellään vinkkejä, mikä näihin näppyihin auttaisi? Mulla on ollut näitä silloin tällöin jo pitkän aikaa, mutta nyt kun olen innostunut sheivaileen, niin olisi kiva päästä näpyistä eroon. :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
reilusti bepanthenia sheivauksen jälkeen!
Olen ihan vähän laittanut helosania, ajaakohan saman asian? Mulla olen laittanut todella vähän, kun olen kuullut, ettei välttämättä ole hyvä idea laittaa rasvaa sheivauksen jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
reilusti bepanthenia sheivauksen jälkeen!
Olen ihan vähän laittanut helosania, ajaakohan saman asian? Mulla olen laittanut todella vähän, kun olen kuullut, ettei välttämättä ole hyvä idea laittaa rasvaa sheivauksen jälkeen.
ei tiedä sanoa tuosta helosanista.. Mutta bepanthen ei ole samallalailla "rasva" kuin esim. joku erisan tai muu vastaava... Kun eihän tuo bepanthen vauvankaan pyllyä haudo, ainakaan samoin kuin normaalit rasvat.
Mulla on tuo bepanthen ainakin tehonnut tosi hyvin sekä näppyihin että kutinaan ja kun usein ajelee niin iho tottuu siihen ja näppyjä ei enää niin paljon tule.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
reilusti bepanthenia sheivauksen jälkeen!
Olen ihan vähän laittanut helosania, ajaakohan saman asian? Mulla olen laittanut todella vähän, kun olen kuullut, ettei välttämättä ole hyvä idea laittaa rasvaa sheivauksen jälkeen.
ei tiedä sanoa tuosta helosanista.. Mutta bepanthen ei ole samallalailla "rasva" kuin esim. joku erisan tai muu vastaava... Kun eihän tuo bepanthen vauvankaan pyllyä haudo, ainakaan samoin kuin normaalit rasvat.
Mulla on tuo bepanthen ainakin tehonnut tosi hyvin sekä näppyihin että kutinaan ja kun usein ajelee niin iho tottuu siihen ja näppyjä ei enää niin paljon tule.
Jep, pitää hankkia bepantheniä ja kokeilla. Saako kysyä kuinka usein ajelet? Mulla on ollut vähän ongelmana se, kuinka usein ajelisin. Tekee kipeetä mulla jos ajan pian seuraavan kerran.
 
Sokerilla vaan
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko kellään vinkkejä, mikä näihin näppyihin auttaisi? Mulla on ollut näitä silloin tällöin jo pitkän aikaa, mutta nyt kun olen innostunut sheivaileen, niin olisi kiva päästä näpyistä eroon. :)
Varma keino: ota kaikki karvat pois juurineen! itse en enää muuten karvoja trimmailekaan, paitsi hiuksia tietty :) ps. brassisokerointi piristää makkarissa kummasti...
 
juh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
reilusti bepanthenia sheivauksen jälkeen!
Olen ihan vähän laittanut helosania, ajaakohan saman asian? Mulla olen laittanut todella vähän, kun olen kuullut, ettei välttämättä ole hyvä idea laittaa rasvaa sheivauksen jälkeen.
Laita ihan reilu kerros helosania toinen mikä auttaa nii apteekin talkki ainakin ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
reilusti bepanthenia sheivauksen jälkeen!
Olen ihan vähän laittanut helosania, ajaakohan saman asian? Mulla olen laittanut todella vähän, kun olen kuullut, ettei välttämättä ole hyvä idea laittaa rasvaa sheivauksen jälkeen.
ei tiedä sanoa tuosta helosanista.. Mutta bepanthen ei ole samallalailla "rasva" kuin esim. joku erisan tai muu vastaava... Kun eihän tuo bepanthen vauvankaan pyllyä haudo, ainakaan samoin kuin normaalit rasvat.
Mulla on tuo bepanthen ainakin tehonnut tosi hyvin sekä näppyihin että kutinaan ja kun usein ajelee niin iho tottuu siihen ja näppyjä ei enää niin paljon tule.
Jep, pitää hankkia bepantheniä ja kokeilla. Saako kysyä kuinka usein ajelet? Mulla on ollut vähän ongelmana se, kuinka usein ajelisin. Tekee kipeetä mulla jos ajan pian seuraavan kerran.
pari kertaan viikkoon.. ja kannattaa hankkia oikeasti terävä höylä niin iho ärtyy vähemmän..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
reilusti bepanthenia sheivauksen jälkeen!
Olen ihan vähän laittanut helosania, ajaakohan saman asian? Mulla olen laittanut todella vähän, kun olen kuullut, ettei välttämättä ole hyvä idea laittaa rasvaa sheivauksen jälkeen.
ei tiedä sanoa tuosta helosanista.. Mutta bepanthen ei ole samallalailla "rasva" kuin esim. joku erisan tai muu vastaava... Kun eihän tuo bepanthen vauvankaan pyllyä haudo, ainakaan samoin kuin normaalit rasvat.
Mulla on tuo bepanthen ainakin tehonnut tosi hyvin sekä näppyihin että kutinaan ja kun usein ajelee niin iho tottuu siihen ja näppyjä ei enää niin paljon tule.
Jep, pitää hankkia bepantheniä ja kokeilla. Saako kysyä kuinka usein ajelet? Mulla on ollut vähän ongelmana se, kuinka usein ajelisin. Tekee kipeetä mulla jos ajan pian seuraavan kerran.
pari kertaan viikkoon.. ja kannattaa hankkia oikeasti terävä höylä niin iho ärtyy vähemmän..
Joo, itse olen ajanut kerran viikossa. Toki useimmin olisi kiva ajaa mutta se tosiaan sattuu. Pitää ostaa laadukkaampi höylä.
 
rv-20+
Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:
Mulla taas on auttanut se vauvojen sinkkivoide!
Pitkään aistelin näppyjen kanssa kunnes pari kuukautta sitten luin täältä että toi vois auttaa ja auttoi!
Samoin pääsin näpyistä eroon sinkkivoiteen (Natusan) ansiosta. Nyt sheivaan parin päivän välein ja ihan kaikki otan pois.

 
hui
Mä sheivailin muutaman vuoden, ja nyt en enään mistään hinnasta höylää käyttäisi, löysin nimittäin vahauksen ihmeellisen maailman!! =) Puolikas brassi ja ei näpyn näppyä! =) Suosittelen, sillä karvat paksuuntuvat joka höyläys kerran jälkeen jolloin ne pistelevät enemmän ja saattavat alkaa kasvaa sisäänpäin.
 
ja vielä
Minusta on hirmu tärkeä asia ihon ja välineiden puhtaus. Itse sheivaan melkeinpä päivittäin suihkussa käydessäni. Alapäänkarvoille on oma Gillette ja kainaloihin taasen oma.
 
-
Itse olen käyttänyt näppyläherkälle alueelle, eli siihen ylös sivuille, Veetin karvanpoistovoidetta. Käytännössä ei ollenkaan näppyjä! Lähempää limakalvoja sitten olen sheivannut, ettei noita mömmöjä tarvitse sinne levitellä.

Mutta onko BootyPepin lisäksi jollain kokemusta bodytrimmereistä tai ihan niistä bikinitrimmereistä? Nimenomaan sen kannalta, että tuleeko näppyjä tai karvatupen tulehduksia?
 
spray
Apteekista saa nestemäistä kevyttä sinkkivoidetta suihkepullossa. Laitan aina sitä sekä sääriin, kainaloihin että bikinialueelle. Sinkillä on lievästi tulehdusta lievitävä ominaisuus, estää näppyjä. Ja toi spray (toisin kuin voide, mitä on kokeiltu myös) imeytyy heti, eikä jää valkoista kerrosta iholle. Ei ole tullit näpyn näppyä, eikä iho jää rasvaiseksi, vaikka pukisi heti juhlavaatteet tms.
 
"hmm"
Onko kellään vinkkejä, mikä näihin näppyihin auttaisi? Mulla on ollut näitä silloin tällöin jo pitkän aikaa, mutta nyt kun olen innostunut sheivaileen, niin olisi kiva päästä näpyistä eroon. :)
1. Lopeta se sheivaus. Pelkkä karvojen lyhennys riittää.
2. Pesu päivittäin hellävaraisella saippualla tyyliin LV ja tai vedellä suihkuttelu.
3. Vähennä sitä runkkausta, kyllä luit oikein ;)
4. Purista ne olemassaolevat näpyt pois, vaikka sattuu helkutisti, mutta paranee sitten nopeammin.
 
"Amelia"
- Rasvaa iho kunnolla ennen ja jälkeen ajelun.
- Käytä ajellessasi aina esim. partavaahtoa, partageeliä tms. Älä missään tapauksessa kuivasheivaa, ellei muuta vaihtoehtoa ole liukasta iho vaikka runsaalla saippualla/hoitoaineella.
- Ajele AINA myötäkarvaan.
- Mahdollisiin näppyihin käytä sinkkivoidetta.

Jos olet vasta aloittanut ajelun, ihosi saattaa tarvita jonkun aikaa totuttelemiseen. Mulla oli koko alapää ihan mansikkamaata muutaman ekan sheivauskerran jälkeen, nykyään näppyjä tulee pari hassua silloin tällöin.
 

Yhteistyössä