Alkoholi ja seksi

  • Viestiketjun aloittaja kypsynyt
  • Ensimmäinen viesti
kypsynyt
On varmaan totta, että pieni (siis PIENI) määrä alkoholia rentouttaa ja saa innostumaan seksistä. Ainakin naisella voi toimia noin.

Mutta, miksi mies (kuin myös yhtälailla nainenkin) pilaa kaiken pitämällä kaljaa/viiniä parempana rentoutumiskeinona kuin seksi ? Harmittaisi tuon takia menettää hyvä ihmissuhde. Mutta olen joutunut alkoholin takia siihen tilanteeseen, että seksi miesystäväni kanssa ei tällä hetkellä kiinnosta. Ja hän on menettänyt humalan takia usein herkkyytensä koskea minua, eli saattaa jopa satuttaa.

Haluaisin tilanteeseen parannusta, mutta tällä hetkellä en voi muuta kun lähteä omaan kotiini kun hän on jurrissa. Onneksi emme asu yhdessä niin tämä ei vaikuta lapseni elämään. Silti harmittaa.
 
Laajennettuna
Olen myös kuullut tuosta wanhasta totuudesta aavistuksen laajemman version.
"Ei ole olemassa niin varmaa ja vakaata asiaa etteikö niitä voisi viinallä ja kyrvällä sekoittaa."
 
Anna
Älä menetä toivoasi. Jos teidän suhde on alku taipaleella niin silloin voi vielä tilanne muuttua paremmaksi. Ehdottomasti teidän pitää keskustella keskenänne asiasta. Rohkeasti "neuvottelut" käyntiin, ja nimen omaan selvin päin. Puhuminen auttaa aina... jos auttaa? Onnea!
 
ap.
Haluaisin kyllä, että olisi mahdollisuus vielä. Hän on selvinpäin todella mukava ja huomioon ottava ihminen. Seuraavat muutamat päivät ja viikot näyttää, kuinka käy. Olen valmis luopumaan koko suhteesta, jos hän haluaa alkolla pilata sen.

Kiitos tsempistä Anna
 
ap.
Nyt tuli käytyä vähän vieraissa tämän asian takia. En taida tunnustaa miesystävälle, ellei ole pakko. Kuitenkaan tästä seikkailustani ei olettaakseni tule pitempää suhdetta.
 
Vyyhti
ap,: Nyt sitten sinunkin kohdalla tuo nimimerkin Laajennettuna kirjoittama versio Wanhasta totuudesta: Ei ole olemassa niin varmaa ja vakaata asiaa, etteikö niitä voisi viinalla ja kyrvällä sekoittaa, pitää paikkansa.
Ystäväsi käytti liikaa viinaa, ja nyt sit sinä sekoitit toisen kyrvän hämmentämään teidän "soppaa". Tämä vaivaa ja painaa varmasti mieltäsi. Jouduthan elämään valheen kanssa jos et kerro. Tai jos kerrot ystävällesi niin se saattaa vain lisätä hänen alkoholin käyttöä.
Näin ajattelin ja kirjoitin. Toisaalta mitäpä se minulle kuuluu kenenkin asiat. Kuitenkin haluun sinulle ap.; kaikkea hyvää ja onnellista tulevaisuutta!
 
ap.
ap,: Nyt sitten sinunkin kohdalla tuo nimimerkin Laajennettuna kirjoittama versio Wanhasta totuudesta: Ei ole olemassa niin varmaa ja vakaata asiaa, etteikö niitä voisi viinalla ja kyrvällä sekoittaa, pitää paikkansa.
Ystäväsi käytti liikaa viinaa, ja nyt sit sinä sekoitit toisen kyrvän hämmentämään teidän "soppaa". Tämä vaivaa ja painaa varmasti mieltäsi. Jouduthan elämään valheen kanssa jos et kerro. Tai jos kerrot ystävällesi niin se saattaa vain lisätä hänen alkoholin käyttöä.
Näin ajattelin ja kirjoitin. Toisaalta mitäpä se minulle kuuluu kenenkin asiat. Kuitenkin haluun sinulle ap.; kaikkea hyvää ja onnellista tulevaisuutta!
Juu, kyllä enemmän sekaisin. Mutta sain sellaisen hyvän tunteen, joka on ehkä ajoittain puuttunut omasta suhteestani. Aika näyttää, kerronko vai en. Vai tuleeko ero ihan muutenkin. Ja kyllä, sitä ajattelen että ongelmat voivat lisätä miehen juomista. Ei hyvä.

Kiitos tsempistä sinulle.
 
Viimeksi muokattu:
Aikalisä
Jos sait syrjähypystäsi hyvän, nykyisestä suhteestasi puuttuvan tunteen, harkitse tarkoin, pystytkö tuota tunnetta nykyisesi kanssa koaskaan pysyvästi saavuttamaan, edelleen onko sen puuttuminen kuinkakin iso ryppy rakkaudessa ja vielä, kestääkö nykyisesi kantti, kun alat tiukata näitä häneltä.
Tai, jos et tee asialle mitään ja se taas puolestaan edellyttää aina sillointällöin laidunnusta aidan vihreämmällä puolella, kestääkö sinun kanttisi ja suhteenne sen.
Vasta, kun olet nämä kaikki selvittänyt itsellesi, jatka selvittelyä hänen kanssaan.
Toivon todella , että löydät parhaan mahdollisen ratkaisun :)).
 
ap.
Niin. Kyllä on vaikea kantaa valhetta/petosta mukanaan, voi olla etten siihen pystykään. Tuntuu, että tämä tapahtumavyyhti saa aikaan vaikka mitä elämässäni. Sekä positiivista että negatiivista. Suhde miesystävääni taitaa kuitenkin loppua jos tunnustan. Enkä ole uutta suhdetta tässä varsinaisesti hakemassa. Alun perin halusin korjata olemassa olevaa suhdetta, mutta elämä toi eteen kuin vahingossa tuon seikkailuni. Ja sai minut todella miettimään. Joutuukohan tässä ihan unettomia öitäkin viettämään tämän takia..?
 
ap.
Tunnustin petokseni, en pystynyt pitämään asiaa sisälläni. Tulin jätetyksi. On tottakai tyhjä olo, mutta jotain piti tapahtua että asiat muuttuisivat.

Voimaa tässä tarvitaan, eikä juttuseurakaan pahaa tekisi, tunnen itseni niin huonoksi ja yksinäiseksi ajoittain.
 
Anna
Aika parantaa haavat; sanotaan. Kuitenkin se jättää jonkinlaiset arvet, jotka aina joskus muistuttavat meitä menneistä, kipeistäkin hetkistä.
Olen seurannut ap; sinun elämää täällä, ja toivonut sen muuttuvan hyvään suuntaan. On paha mieli sinun puolestasi, kun sinulle kävi näin. Kyyneleet eivät ole kaukana. Tulee taas omatkin, huonot ajat mieleen, jolloin sain kärsiä ja taistella onneni puolesta. Joskus tuntui että elämä on jatkuvaa alamäkeä. Kuitenkin näillä jutuilla ja asioilla on vahvistava ja oikeaoppinen tarkoitus. Opimme virheiden kautta ajattelemaan ja suunittelemaan elämäämme uudella tavalla. Minäkin tein virheitä, jotka vielä nytkin tulevat mieleen ajoittain. Nyt minulla on kaikki hyvin, ja nautin elämästä täysin.
Tottakai meidän pitää nauttia elämästä. Jos on ollut hankala suhde, niin silloin sitä helposti antautuu tilaisuuden tullen hetkeksi nauttimaan. Ymmärrän sinua ja tekoasi. Et varmasti ole ainut joka on tehnyt niin.
Toivon sinulle jaksamista ja kaikkea hyvää elämässä eteenpäin. Eletään iloisin mielin huomiseen. Hymyillään vaikka kyynelten läpi! Suukkoja ja haleja sinulle: ap!
 
ap.
Aika parantaa haavat; sanotaan. Kuitenkin se jättää jonkinlaiset arvet, jotka aina joskus muistuttavat meitä menneistä, kipeistäkin hetkistä.
Olen seurannut ap; sinun elämää täällä, ja toivonut sen muuttuvan hyvään suuntaan. On paha mieli sinun puolestasi, kun sinulle kävi näin. Kyyneleet eivät ole kaukana. Tulee taas omatkin, huonot ajat mieleen, jolloin sain kärsiä ja taistella onneni puolesta. Joskus tuntui että elämä on jatkuvaa alamäkeä. Kuitenkin näillä jutuilla ja asioilla on vahvistava ja oikeaoppinen tarkoitus. Opimme virheiden kautta ajattelemaan ja suunittelemaan elämäämme uudella tavalla. Minäkin tein virheitä, jotka vielä nytkin tulevat mieleen ajoittain. Nyt minulla on kaikki hyvin, ja nautin elämästä täysin.
Tottakai meidän pitää nauttia elämästä. Jos on ollut hankala suhde, niin silloin sitä helposti antautuu tilaisuuden tullen hetkeksi nauttimaan. Ymmärrän sinua ja tekoasi. Et varmasti ole ainut joka on tehnyt niin.
Toivon sinulle jaksamista ja kaikkea hyvää elämässä eteenpäin. Eletään iloisin mielin huomiseen. Hymyillään vaikka kyynelten läpi! Suukkoja ja haleja sinulle: ap!

Suuret kiitokset sanoistasi. Kaikki mikä vähän lievittää tätä eron tuskaa, tulee tarpeeseen.

Lapseni ja itseni takia en voi jäädä pitkäksi aikaa itkemään tai makaamaan sängyn pohjalle. On myös hyvä, että tuo seikkailuni sattui ihmisen kanssa, joka välittää toisista ihmisistä. Vaikka suhde ei taidakaan tulla hänen kanssaan kyseeseen, kuten aiemmin kerroin.

Ajan kanssa toivon, että voimme exäni kanssa selvittää rauhassa raha-asiamme sekä vähän puhua tapahtuneesta tai tunteistamme. Se helpottaisi minun mieltä.

Tämä ketju/keskustelu on nyt kyllä vähän enempi jo ihmissuhde- kuin seksiosioon kuuluvaa...
 
Viimeksi muokattu:
ap.
Tällaisina juhlapyhinä, jolloin vietän aikaa yksin tai kahdestaan lapsen kanssa, alan kaivata aika kovasti miesystävääni. Mulla kun ei nyt ole lapsen lisäksi aikuisseuraa ollenkaan täällä ja tuntuu että kaikki muut ovat sukulaisten, ystävien tai perheen kanssa.

Tiedän että ex-miesystäväni on juonut tosi reippaasti erostamme lähtien ja tiedän, ettei meidän suhde enää tule koskaan ennalleena. Silti kaipaan ja haluaisin olla hänen kaveri, että olisi joskus juttuseuraa. Vaikea kuvitella rakastuvansa keneenkään muuhun, ainakaan kovin pian.
 
Anna
Anteeksi jos minä taas "sekaannun" ap sinun elämääsi. Kuitenkin olet minun ajatuksissani usein. Olenhan kokenut hyvin samanlaisen "kohtalon" elämässäni. Nautin liikaa elämästä, enkä kuunnellut toisten neuvoja ja ohjeita. Ei syy ollut yksin minussa, vaan porukka vei mennessään. Myös alkolla oli jonkinlainen osuus tapahtumiin ja elämän käänteisiin. Kun porukalla juhlittiin, niin siinä meni itsekontrolli. Sanotaan ettei ole yksipuolista pahaa. Syytä on "sysissä" jos "sepissäkin". Kuitenkin iän myötä oppii elämään. Pitää osata ymmärtää toista ja oppia antamaan anteeksi. Myös ex:säsi. Se saattaa viedä aikaa, mutta kuten sanotaan: hyvää kannattaa odottaa.

Jos nyt ex:säsi juo reippaammin, niin varmasti hänkin miettii asioita tahollaan, miksi teillä meni asiat tähän pisteeseen. Se myös kertoo siitä, että hän välittää sinusta, ja tämä tilanne vaikuttaa myös häneen.

Jos haluat, niin kerro miten sinulla nyt menee! Älä jää nurkkiin miettimään ja murehtimaan asioita! Lapsen kautta saa uusia tuttavuuksia, jolloin voi aikuisten kanssa keskustalla vaikka mistä, ja saa uusia tuttuja ja ystäviä.

Toivon sydämestäni sinulle kaikkea hyvää ja parasta maailmassa mitä ihminen tarvitsee. Rakkautta, hellyyttä, lämpöä, toisen kosketusta, ym. ym. Suukkoja ja Halia Sinulle ap!
 
Crisse
Anteeksi jos minä taas "sekaannun" ap sinun elämääsi. Kuitenkin olet minun ajatuksissani usein. Olenhan kokenut hyvin samanlaisen "kohtalon" elämässäni. Nautin liikaa elämästä, enkä kuunnellut toisten neuvoja ja ohjeita. Ei syy ollut yksin minussa, vaan porukka vei mennessään. Myös alkolla oli jonkinlainen osuus tapahtumiin ja elämän käänteisiin. Kun porukalla juhlittiin, niin siinä meni itsekontrolli. Sanotaan ettei ole yksipuolista pahaa. Syytä on "sysissä" jos "sepissäkin". Kuitenkin iän myötä oppii elämään. Pitää osata ymmärtää toista ja oppia antamaan anteeksi. Myös ex:säsi. Se saattaa viedä aikaa, mutta kuten sanotaan: hyvää kannattaa odottaa.

Jos nyt ex:säsi juo reippaammin, niin varmasti hänkin miettii asioita tahollaan, miksi teillä meni asiat tähän pisteeseen. Se myös kertoo siitä, että hän välittää sinusta, ja tämä tilanne vaikuttaa myös häneen.

Jos haluat, niin kerro miten sinulla nyt menee! Älä jää nurkkiin miettimään ja murehtimaan asioita! Lapsen kautta saa uusia tuttavuuksia, jolloin voi aikuisten kanssa keskustalla vaikka mistä, ja saa uusia tuttuja ja ystäviä.

Toivon sydämestäni sinulle kaikkea hyvää ja parasta maailmassa mitä ihminen tarvitsee. Rakkautta, hellyyttä, lämpöä, toisen kosketusta, ym. ym. Suukkoja ja Halia Sinulle ap!
Olipa kauniisti ja lämpöisesti kirjoitetut elämänohjeet, just for you AP.
 
Viimeksi muokattu:
ap.
Kiitos viesteistänne.

Olemme päässeet exäni kanssa siihen tilanteeseen, että voimme jutella normi asioista ja hän auttoi minua eräissä "miesten hommissa" joten ihan ok.

Mutta, hän juo edelleen jonkin verran liikaa eikä kiihotu helposti ja sanoo, että ei tunne paljon suurempia minua kohtaan. Haluaisin kyllä uskoa että tilanne muuttuisi. Meillä on jotain suurempaa sympatiaa toisiamme kohtaan kuitenkin.

Mun syrjähypystä ei ole nyt liiemmin puhuttu, eikä siitä mitään suurempaa tulekaan. Se oli sellainen "silmien avaus" kai sekä exälleni että minulle. Vaikka ei toki huono kokemus minulle ollenkaan, vaan piristävä hetki elämässä.
 
Tsempintoivoaja
Alkoholismi on sairaus, eikä aina itsevalittu vaihtoehto seksille. Pian kyllä alkaa selitellä kaikenlaista ettei seksi edes kiinnosta jne. Sitten mies juo vain entistä enemmän ja peli alkaa olla menetetty. Muutoksen pitäisi tulla miehen omasta halusta ja tahdonvoimasta, ja silloin hän tarvitsee tukea. Vaarana tosin on, että sinusta tulee hänelle enemmän psyykenhoitaja kuin tasaveroinen kumppani. Se ei ole huono asia jos välität hänestä ja tuellasi hän vähentää alkoholin käyttöä tai jopa lopettaa.
 
ap.
Alkoholismi on sairaus, eikä aina itsevalittu vaihtoehto seksille. Pian kyllä alkaa selitellä kaikenlaista ettei seksi edes kiinnosta jne. Sitten mies juo vain entistä enemmän ja peli alkaa olla menetetty. Muutoksen pitäisi tulla miehen omasta halusta ja tahdonvoimasta, ja silloin hän tarvitsee tukea. Vaarana tosin on, että sinusta tulee hänelle enemmän psyykenhoitaja kuin tasaveroinen kumppani. Se ei ole huono asia jos välität hänestä ja tuellasi hän vähentää alkoholin käyttöä tai jopa lopettaa.

Noh, mä juon ittekin, mutta enempi juuri saan siitä rentoutusta kuin tuskaa. Ja nytkin mulla meni koko viikonloppu lapsen kanssa ollessa.

Mies tänään kuitenkin ryyppyputken päätteeksi oli tosi tyytyväinen että toin ruokaa ja juttuseuraa. Välitän todella ja hänkin oli ystävällinen minua kohtaan.

Mutta. Aika näyttää, kaikkein parasta olisi se ystävyys ja sitä kautta sitten ehkä joku muukin.

Kiitos tsempeistä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä