~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

hei.
synttärijuhlapäivä eikä löydy yhtään juhlamieltä!! Kaikki on ärsyttänyt koko aamun, eritoten toi mies vaikkei oo mitään syytä..

Eilen oli shoppailupäivä, klo 12 liikenteeseen ja illalla klo 22 kotona. Väsyttää |O Vaunutki käytiin hakee, söpöt.:)

Oliko se Lilli-85 joka kyseli multa kakkosvaiheen suorittamisesta? En aio nyt raskauden aikana suorittaa, ehkä vasta vuoden päästä...

 
päivää! Sanokaas nyt joku kokeneempi, kun mulle tulee kun makaa, niin edelleen se patti tohon vasemmalle mahaan, tänää tuli oikein mun KÄDEN kokonen patti, siis onko se vauva joka sielä myllertää? Selvästikin se on kohdussa se pallo ja möykky.. Miten sen liike voi tuntua niin selvästi, ihan kun yrittäis vatsanahasta läpi jo tässä vaiheessa.. :D mietin vaan onkohan kaikki ok vai ei ja onko normaalia..
 
Enpä osaa katham auttaa :( mulla tuntunut vauvan peppu tai jalka vasta ku ovat olleet reippaasti 30 vko. siis pullottanu päällepäin..

Kyllä pakko myöntää liikkeitä ne on :D :D ihania pienen pieniä hipaisuja!! :heart:

Sitte tuosta tyttö/poika olosta. mulla kans vaihtelee melkeen päivittäin olo. edelliset on ollut niin varmoja tyttöjä heti alusta ja enpä erehtynyt :D
piti tehdä se sormus testi ja näytti tyttöä ja sit vielä poika, miehelle näytti samat. madam mamma on kerran ennustanut meille 3 tyttöä ja poika. Sehän menis sit hyvin, jos tulis vielä tyttö nii sais tuon ukon puhuttua vielä pojan tekoon :LOL: ja sehän on varma et se poika sit tulee :LOL:

Hampaiden pesusta, yökkäyttääkö teitä pestä nykyään hampaita? varsinki takahampaat on paha ja kieltä ei voi pestä ollenkaan yökkäyttää ihan hulluna :x ei auta vaan pakkohan ne on pestä..

Huomenna tasan 15 :heart: mahtavaa!!
 
Liitoskipuja uhmaten kävin äsken kävelyllä. Hiljalleen tassuttelin peräti kilsan lenkin. Hyvä ,kun on rattaat ja tyttö mukana, niin saa niihin nojata. Kivut oli kyllä loppumatkasta melkoiset, mutta nyt voin levätä ,kun tyttö nukkuu.

Mulla on alkanut olemaan poika-oloa. Paljon enemmän mietin pojan nimiä ja ultrassakin vauva näyttää pojalle :) . Olisi kyllä melko jännittävää saada poika-vauva.

katham En kyllä tiedä mikä möykky vatsassasi voisi olla. Soittele maanantaina neuvolaan ja kysy. Jospa he tietäisivät.

Taidampa mennä päikyille, kun ei keksi mitää kirjoitettavaa.
-Poni ja Manteli 15+3
 
Katham, mullahan on myös tuntunut se möykky vasemmalla oikeestaan koko raskausajan. Enää se ei tunnu niin selvästi (näkyy kyllä), mutta... tänään kun tuossa miehen kanssa pötköteltiin, ruvettiin sit oikein ettimään vauvaa, ja löytyihän se! Todella alhaalla on, ja ilmeisesti oli poikittain, siellä tuntui sellainen kova pitkula, mikä reagoi painalluksiin :heart: :heart: :heart: Eilen ei tuntunut ollenkaan liikkeitä ja tänäänkin on lähinnä suolisto siellä kuplinut, mut ainakin paikallistettiin vauveli. Esikoista odottaessa en ehtinyt oppia, mistä tunnisti vauvan pään ja pepun, jospa tässä raskaudessa oppisi. Kunhan nyt vauva ensin saa kokoa, että voi tunnistaa ruumiinosia!

Triine kyseli hampaiden pesusta ja yököttämisestä. Mulla on nyt taas ruvennut aamuisin yököttää hampaiden pesu, illalla sujuu ok. Eilen aamulla (vai toissa?) tuli ihan oksennuksetki siinä samalla...

Mulleki on tehty tuo sormustesti, en vaan enää muista, mitä se näytti... ei ollut silloin pikkukakkonen edes haaveissa vielä, mut muistaakseni 3 lasta saatais sen mukaan.

Hemuli, tasan 15
 
katham ja muut uskon että tunnet joko kohdun tai sitten suolenmutkan. Vauvaa ei voi kohdun sisällä tuntea, koska sehän kelliskelee siellä omassa vesitäytteisessä pussukassaan kohdun suojaamana. Vauva olisi todella vaarassa jos sitä pystyisi tunnustella, koska niin hento ja pieni se on. Vähän sama juttu kuin jos täyteen puhalletun ilmapallon sisällä olisi nukke, niin ei sitä voi tunnustella, eli missä mikäkin osa on =) Jos nukke potkisi, niin silloin kyllä ne näkyisivät pallon pinnan läpi, koska se joustaa. Pysyittekö mukana? Vasta vanhemmalla vaavilla eli n 30vko voi tunnistaa missä pää ja missä peppu, vaikka itse en koskaa oppinut noita erottamaan....

Eli veikkaisin katham, että se on jotain niin ei romanttista kuin täynnä oleva suoli, mutta kysäisepä neuvolassa varmuuden vuoksi, ettei tarvi turhaa miettiä ja ehkä neuvolatädillä on tarkempaa tietoa =)
 
En usko että se on suoli, kun se on tossa häpyluun yläpuolella? Vai voiko se suoli olla siinä? Mulla tuntui myös semmonen pitkä pötkylä siinä. Äsken sen oikein näki kun siinä liikkui joku ja alamaha muutti muotoaan.. Mitä ihmettä.. Yritin katsoa netistä yksityiselle aikaa ultraan mutta ei ole vapaita aikoja pariin viikkoon.. Täytyy maanantaina soittaa neuvolaan.. Nyt on tullut vielä menkkamaiset kivutkin tähän lisäks..
 
katham mulla myös joskus tuntuu tuos vas puolel, melko ylhäällä aina semmonen pötkylä, luulin ensin kans et ois beibe mut uskon vahvasti sen olevan just joku suolihommeli! enkä jaksa kyllä siitä alkaa ottaa stressiä kun pienimmästäkin asiasta otan ja kuvittelen et siel on joku vakavempi juttu... mut mul ei oo kyl mitään liikettä siinä tuntunut..

mut eilen kuuntelin taas illalla dopplerilla ääniä ja kauhee melske kävi! :) mut sitten tuntu semmonen pieni tökkäys ja kuulu doppleristakin se, mietin pitkään et oliko se taas joku suoli (tuntui melko alhaalla), mut sitten taas kun se kuului niin hyvin siit ja tuntui selvästi.. vai voiko niitä tuntea lainkaan viel? huomen kääntyy viikol 14!! :heart:
 
katham, olet ihan oikeassa, tuossa kohtaa ei kyllä ole muuta kuin kohtu. Ehkä sinulla on kohdun asento sellainen, esim. jännästi kallistunut että se tuntuu pötkylältä? Itsellän kohtu on sellainen pallomaomainen. Ota yhteyttä sinne neuvolaan, ja muista että äippäpolillekin voi aina soittaa, seillä on viikonloppuisinkin päivystys =) Raskaana ei kannata kantaa turhia huolia =)
 
Täytyy soittaa sinne maanantaina kyllä juu.. Jos mulla on jotenkin eteenpäin kallistunut ja vino kohtu tai jotain :) kun ei aikaisemmin ole näin hyvin tuntunut mutta saattaa johtua siitä kun nyt se on alkanut vasta kasvamaan niin että sen tuntee..
 
Päätin näin lauantai-illan ratoksi tulla koneen äärelle, mies on olkkarissa kuin perseeseen ammuttu karhu... Yleensä kuskaan koneen olkkariin mutta nyt päätin pysyä täällä makkarissa :D Mies oli koko päivän tänäänkin töissä, varmaan on väsynyt tai sitten töissä on jotain tapahtunut, en ole uskaltanut kysyä :) Kertokoon sitten kun on valmis...

Veikkaisin kyllä että jos jokin pahasti olisi kathamin kohdussa vialla, olisi se jo np-ultrassa nähty? Jos siis siellä kävit, enpä muista nyt :) Tuskinpa mitään vakavaa, toivotaan ainakin niin!
Minulla on kyllä erittäin mielenkiintoisen tuntuinen maha yleensä aamuisin, milloin mitäkin kuhmuraa ties missä mutta sitten päivän mittaan kun pissalla käy (ja sillä toisella hädällä :D ) niin nuo kuhmut tasoittuvat. Eli suolisto taitaa tehdä tepposiaan minun tapauksessani.

Nyt muualle surffailemaan :)

Lilli ja Tiitti 17+3
 
Kävin juu np-ultrassa ja kaikki oli siinä hyvin.. Rupesin miettiin voisko se vaikuttaa jos rakossa on pissaa paljon niin se tuntuis pallona...? Nyt taas ei tunnu muuta kun kohtu normaalina kohoumana.. Vai missä se virtsarakko sijaitsee kohdun kasvaessa? Tyhmä kysymys..
 
Hei vaan kaikille! Olen uusi tulokas näillä sivuilla ja ajattelin ilmoittautua mukaan kerhoon. Raskaus on menossa viikolla 15+4,joten laskettuaika 20.8. Täytyy alkaa lukemaan mitä muut ovat kirjoitelleet,kun en ole vielä tutustunut tähän systeemin kovinkaan paljon..
 
olipas taas juttua tullu....
Sain eilen viettää vapaapäivää ja lähdinkin sit täältä maalta kaupunkiin ;) shoppaileen, kun ei tääl pienel paikkakunnalla ole kauheesti valinnan vaihtoehtoja ja tulihan sitä oltua Jumbossa useampi tunti ja muutenkin tammistossa kierreltyä.... Kävin siellä stokkan outlet myymälässä ja sieltä löyty myös äitiysvaatteita suht edulliseen, et jos siel liikutte ni kandee käydä kattomas. Ostin kesäks shortsit 16 euroo (ovh 49.90), oli siel housujaki ja äitiyspaitoja ja kaikki oli ainaki puoleenhintaan...

Tulevalle vauvalle en mitään ostellu vaikka ois kyl ollu hienoja vaatteita vaikka kuinka, mut niitä on noissa mun kaapeissaki jo aika paljon ja kun nuo pienet vaatteet ei ehdi ees kulua... Mut toiset lapset sai kyllä vaatetta ja itellekin löysin vaiks mitä (harvinaista, ku nykyään tulee osteltuu vaan lapsille) Niitä masutuubejakin olin ostamas, mut sit ku kävin sovittaa muita vaatteita, ni ne jäi siihe myyjälle joka on siin sovituskoppeihi jakamas lappuja ja sit kun useamman tunnin myöhemmin menin uudelleen sinne h&m:lle niin niitä ei enää ollu yhtään :eek: mä en siis saanu niitä, eikä tääl meidän paikkakunnal oo niitä viel näkyny myynnis |O Harmittaa! Täytyy kai ommella ite...

Niin ja nyt tällä viikolla oon oikein huomannu et maha on selkeesti pullahtanu näkyviin, jännä miten se yhtäkkii pullahtaa =)

poipi ja masukki 18+1 (?)
 
No niin, luin muutaman sivun noita viestejä (ihan kaikkea en jaksa nyt lukea kun niitä onkin aika paljon), ja tuli mieleeni noista kokeista että ootteko käynyt yksityisellä erikseen tekemässä niitä vai tuleeko ne teille automaattisesti??
Kun meille ei ole tehty kuin "normaali" ultra(joka oli viikolla 11) ja äitiysneuvolassa kysyttiin halutaanko osallistua seulontoihin(jotka ovat vapaaehtoisia). Ja tuli vastattua että ei,kun en oikein ollut osannut miettiä asiaa kaikilta kantilta. Nyt olen murehtinut että tehdäänkö jatkossa mitään muita kokeita, joilla selvitetään sikiön vointi ja terveys?
Olen siis ensisynnyttäjä ja meidän molempien eka vauva. :ashamed: =)
 

Yhteistyössä