Enterorokko aikuisella,miten oireilee?

  • Viestiketjun aloittaja entero
  • Ensimmäinen viesti
asko tarikka
Sairastan nyt neljättä päivää. Oireet poikkeavat edelläkerrotuista; Alkoi kurkkukivulla. Keskivartaloon punoittava koholla ollut läimäreihottuma. Käynti terveyskeskukseen, näyte kurkusta viljelyinee. Ei angiinaa.CRP
vain 20. Antihistamiini ja kortisooni. Yöllä katosivat merkit, mutta aamupäivällä koko vartalo täynnä nyppyjä ja tulehdusta. Näytti jo siltä, että menee ohi, mutta tänä aaamuna oikeassa kyljettä uudestaan. Kasvot turposivat ja silmäluomet roikkuvat edelleen. Iho kihelmöi jonkinverran. Nähtäväki jää kuinka kauan tämä ottaa vielä. Kuumeilua on ollut toisena päivä vain 37,6 verran.
 
aivokalvontulehdus
Kuten joku toinenkin kirjoitti minulle enterorokko ilmeni aivan järkyttävänä päänsärkynä. Tuli aivan yllättäen kuin salama kirkkaalta taivaalta. Tuntui että pää oikeasti räjähtää, en yhtään liioittele.
Menin päivystykseen ja jäin osastolle 5 vrk. En saanut käydä edes vessassa, vain makoilla. Seuraavat 2 viikkoa pystyin suurinpiiretin vain makoilemaan, heti kun nousin ylös ja yritin jotain tehdä päässä jyskytti. N. viikko sairaalasta pääsyn jälkeen pääsin jopa käymään n. 50 m matkan postilaatikolla, silloin oli oikeasti voittajafiilis kun reilu viikkoon ei ollut mitään voinut tehdä. Pienestä ihminen voi iloita.
Lääkärit totesi tosiaan enterorokon aiheuttaman aivokalvotulehduksen. Omalla lapsella oli tuota ennen ollut lievä enterorokko joka minulle sitten tarttui. Muuta oireita ei ollut, "vain" tuo aivonkalvontulehdus".
 
rokkomestari
..kaikille enterorokon kanssa tuskaileville, kuuma auttaa siihen kutinaan paremmin melkein kun mitkään ataraxit. Saunassa ja esim. kuumassa vedessä käsiä liottamalla pahin kutina lähtee. Veden pitää olla kyllä sitten melkein polttavaa, mutta jos kutina on tosi paha niin sen on kyllä sen arvoista.
 
kohtalo toveri
Yhdyn täysin edellisiin: ihan kamala tauti! Minulla alkoi neljä yötä sitten sillä, että sormet olivat todella kipeät ja kosketus arat. Tulivat täyteen suuria vesi/mätärakkuloita, jotka sitten alkoivat puhjeta. Toinen silmä tulehtui, ja tuntui, ettei sitä voi laittaa edes kiinni. Liekkö sitten luomen sisälle tullut rakkula myös. Luomia kutittaa välillä ihan hirveästi. Kurkku on ollut todella kipeä. Nyt kaikki rakkulat ovat puhjenneet ja alkaneet parantua, olen rasvannut niitä todella tiheään perusvoiteella. Juuri mihinkään en voi koskea. Kuumetta ei onneksi ole ollut kuin lievää lämpöä ja silmäkin on jo parempana - ei enää valu vesi eikä ole kipeä, ainoastaan punainen. Nahka uusiutuu käsistä. Minulle ei apteekin puuvillaiset hansikkaat käyneet, nekin tuntuvat tosi kipeiltä ihoa vasten.

Viiden hengen perheestä meillä kaikki ovat sairastaneet. Rakkuluita tuli minun lisäkseni vain yhdelle lapselle. Muilla normaalit flunssan oireet.
 
"Kamala"
Itse sairastan kyseistä tautia parhaillaan. Alkoi kurkkukivulla, sitten tuli pää kipeäksi ja nousi korkea kuume. Kuume kesti vain vuorokauden ja sen jälkeen tuli aivan kamala kurkkukipu ja alkoi tulla punaisia läiskiä käsiin ja jalkapohjiin. Yöllä ei saanut nukuttua kun niin paljon kutisi... Kylmä vesi auttaa ja mulla auttaa myös kun laittaa pumpuliin kirkasta viinaa ja hieroo sitä käsiin.. Rauhoittaa hetkeksi.
 
"äityli"
Mulla alkoi hengitystieoireilla, tuntui et vaikea hengittää. Yhtenä iltana korvaan särki. Sen jälkeen alkoi kurkkukipu ja flunssaoireet. Ei kuumetta. Kurkussa näkyi rakkuloita, mutta ei tämä mulla ainakaan niin paha oo mitä monet muut on sanonut.
 
vierailija
[QUOTE=""ninni2", En voi käsittää, että tähän kutinaan ei ole oikeasti mitään helpottavaa lääkettä/voidetta kehitetty....[/QUOTE]

En minäkään, mutta kuten Tertun mies, nukuin ensin kädet jääpalapusseissa, tai siis en nukkunut, mutta makasin sängyssä ja yritin nukkua ja vaihdoin tunnin välein kylmäkalleja. Seuraavana yönä helvetillinen kutina ja polte levisi jalkoihin, ja sain nukahdettua jalat vadissa jossa oli kylmää vettä ja jääpaloja. Jäinen vesi siis oikeesti ainoa mikä auttaa! Suosittelen kaikille tähän helvettiin joutuneille! Todellakin kamalin tauti ikinä.
 
vierailija
Mies oli 40 asteen kuumeessa, täysin pois pelistä muutaman päivän. Rakkuloita jalkapohjissa, käsissä, suussa..
Apteekista hain lapsille lääkettä ja sanoivat että on harmiton lastentauti. Ei meillä ainakaan!Kamalin tauti mitä koskaan on ollut!
Eihän Enterorokkoon ole lääkettä,vain kipulääkettä oireita helpottamaan. Sairatuuko enterorokosta aina aivokalvontulehukseen?
 
vierailija
Meillä tuli koko perheelle enterorokko. Lapsella oli pahoja haavaumia suussa ja huulissa. Nielemisvaikeuksia mutta vain pari näppylää käsissä ja jaloissa. Miehellä kova kurkkukipu, "aftoja" suussa, päänsärky, matala kuume ei näppyjä iholla. Minulla alkoi 39 C kuumeella, huonovointisuudella ja kurkkukivulla. Lääkäri diagnosoi aluksi angiinan kunnes seuraavana päivänä näppyjä ilmestyi enemmän (suu, kädet ja jalat). Eli sama perhe ja sama virus mutta hieman eri tavalla ilmeni meillä jokaisella.

Iho oli kuin tulessa, nukkuminen mahdotonta. Tavalliset särkylääkkeet eivät auttaneet. Sain respetillä paracetamolia, ataraxia, kortisonia, strefen imeskelytabletteja, kehoituksen jatkaa myös toista antihistamiinia. Lisäksi näppyihin kuivattavaa alkoholia ja Aderman Cytelium-spray (tämä oli tosi hyvä), desinfektointiainetta, kortisonivoidetta, perusvoidetta. Ostin myös valkoiset puuvillahanskat jotta pystyin paremmin hoitamaan lasta. Pahimman vaiheen aikana nukuin jääpakkaukset käsissä Ataraxilla huumattuna. Nieleminen oli vaikeaa ja kaikki karvas pisteli kurkussa. Kasvot aivan järkyttävän näköiset. Voimia sairastaville!
 
vierailija
Itämisaika oli 3pv.Yhtäkkiä illalla nousi kuume 39,5, paleli hulluna, kurkku kipeenä, särkilihaksia, särki päätä, tuli näppyjä käsiin ja vatsaan, seuraavana päivänä myös selkään. Kutitti ainoastaan käsiä. Otin 800 buranaa 1 kpl ja menin nukkumaan. Herättyäni yöllä kuume jo laski 35. Seuraavana päivänä vähän kipeä ja väsynyt. Viikon päästäkin vielä näppyjen nahka lähtee, vain käsistä. Eli oli nopea ja tehokas yhden päivän sairasloma :D
 
vierailija
Elämäni pahin kurkkukipu. Valvoin öisin ja istuin suu auki kuola valuen kun en kestänyt niellä ja odotin että burana tehoaa!
Ääni meni viikoksi. Kurkkukipu kesti kolme viikkoa. Kaikki alkoi kuumeella.
 
vierailija
Jeps eli tytär 6v. oli just ennen joulua kipeänä, ei ollut angiinaa, mutta ei lääkärissä osattu sanoa mikä tauti oli. Hänelle ei noussut näppylöitä. Jouluna koko perhe juhlimassa terveenä ja nyt yllättäen kolme sukulaista samassa taudissa ja sen nimi on enterorokko. Tämä on ihan helvetistä.
Alkoi pienellä kurkkukivulla, sitten pari päivää sitten ilmestyi muutama pieni vesirakkula käsiin. Muutama tunti myöhemmin kauhea horkka ja kuume pomppasi 39 asteeseen kevyesti. Korkea kuume kesti vain yhden yön. Sitten eilen aamulla alkoi vesirakkulat lisääntyä niin että kämmenet näyttää vaaleanpunaiselta riisipuurolta. Viime yönä pientä lämpöä. Nyt rakkuloita suussa, suun ympärillä, kielessä, otsassa ja käsissä, mutta ei jaloissa. Kurkku ihan sika kipeä. Isoimmat rakkulat kämmenissä 0,6mm ja sormissa isoissa rykelmissä, niin ettei sormia voi taittaa normaalisti.
Valitettavasti näyttää siltä että enterorokon ihonhoitoon, eli ns. ihmeainetta ei ole. No ei tietenkään ole, jos lääkäritkin uskoo ettei tauti tartu aikuisiin! (Huokaus) Tähän asti kokeiltu hydrocotrison 2,5%, Bacibact, sinkkipasta, ja iso joukko perusvoiteita ja aloe voiteita. Hieman helpotusta saa käsidesistä ja lämpimistä käsien huuhtelusta (10-15mins).
Mikä ihmetyttää tässä on miten tähän tautiin suhtaudutaan, ikään kuin tämä olisi vain lasten tauti eikä se tarttuisi aikuisiin ollenkaan. Hevosen sontaa sanon minä. Kyllä tarttuu aikuisiin, kuten tässä ja monessa keskustelupalstassa olen nähnyt. Onkin mielenkiintoista, että ainoa informaatio tästä taudista on saatavissa oikeastaan toisilta ihmisiltä eri keskustelupalsoilta, kun taas apteekki / lääkäri / yms. tohtorisivustot ohittavat taudin lähes täysin aikuisten osalta.
Harmi etten voi laittaa tässä kuvaa käsistäni, siis siitä enterorokkotaudista joka ei tartu aikuisiin (mutta tarttuu kuitenkin ja on erittäin paha ja kivulias). Jaksamisia kaikille!
 
vierailija
Hirvittävä tauti kerrassaan! Näin uuden vuoden aaton kunniaksi sairastan ja pakko sanoa samaa, että on kummallista että tietoa enterosta on niin vähän saatavilla ja joka paikassa se tituleerataan lastentaudiksi... Itse sain taudin siskon pojalta, mutta ilmeisesti aikuinen voi oireetta kantaa tätä ja tartuttaa.
Noh jokatapauksessa kurkkukipu alkoi 5pv sitten sunnuntaina. Maanantaina illalla tuli kuumetta 39,4 astetta ja hirveä olo. Yön aikana käsiin ilmestyi hentoisia punaisia läiskiä käsiin. Tiistaina kuume jatkui ja vasta siis kolmannen päivän iltana alkoi käsien näppylät kehittyä ja kutista. Neljäntenä päivänä kädet olivat jo täynnä rakkoa, ihottumaa ja verenpurkauman näköisiä paiseita ja illalla jalkapohjiin alkoi tulla myös kipua kävellessä. Ihottumaa on ympäri kehoa ja yksittäisiä rakkuloita siellä täällä. Kasvot ovat myös ihottuman ja rakkuloiden valtaamat. Käsillä on mahdotonta tarttua ja jaloilla astua. Kädet on ihan kuin yhdet isot palovammat. Ataraxia oon syönyt kutinaan, mutta suurin apu lienee se, että se nukuttaa. Kylmäkallen kanssa oon istunu ja nukkunu ja hölvännyt vesirokkovoidetta, aloe veraa, perusvoidetta ja vaikka mitä. Parhaiten kuitenkin auttaa kun istuskelee esim.kylmällä vedellä kasteltu pyyhe käsien päällä. Mielenkiinnolla odotan, että kuinka kauan tätä kidutusta vielä jatkuu, kun kauhukseni kaikissa tarinoissa on sairastettu pitkään.
Voimia muille sairastaville ja jos nyt jotain positiivista hakee, niin oppii arvostamaan terveitä päiviään :)
 
vierailija
Hirvittävä tauti kerrassaan! Näin uuden vuoden aaton kunniaksi sairastan ja pakko sanoa samaa, että on kummallista että tietoa enterosta on niin vähän saatavilla ja joka paikassa se tituleerataan lastentaudiksi... Itse sain taudin siskon pojalta, mutta ilmeisesti aikuinen voi oireetta kantaa tätä ja tartuttaa.
Noh jokatapauksessa kurkkukipu alkoi 5pv sitten sunnuntaina. Maanantaina illalla tuli kuumetta 39,4 astetta ja hirveä olo. Yön aikana käsiin ilmestyi hentoisia punaisia läiskiä käsiin. Tiistaina kuume jatkui ja vasta siis kolmannen päivän iltana alkoi käsien näppylät kehittyä ja kutista. Neljäntenä päivänä kädet olivat jo täynnä rakkoa, ihottumaa ja verenpurkauman näköisiä paiseita ja illalla jalkapohjiin alkoi tulla myös kipua kävellessä. Ihottumaa on ympäri kehoa ja yksittäisiä rakkuloita siellä täällä. Kasvot ovat myös ihottuman ja rakkuloiden valtaamat. Käsillä on mahdotonta tarttua ja jaloilla astua. Kädet on ihan kuin yhdet isot palovammat. Ataraxia oon syönyt kutinaan, mutta suurin apu lienee se, että se nukuttaa. Kylmäkallen kanssa oon istunu ja nukkunu ja hölvännyt vesirokkovoidetta, aloe veraa, perusvoidetta ja vaikka mitä. Parhaiten kuitenkin auttaa kun istuskelee esim.kylmällä vedellä kasteltu pyyhe käsien päällä. Mielenkiinnolla odotan, että kuinka kauan tätä kidutusta vielä jatkuu, kun kauhukseni kaikissa tarinoissa on sairastettu pitkään.
Voimia muille sairastaville ja jos nyt jotain positiivista hakee, niin oppii arvostamaan terveitä päiviään :)
 
vierailija
Kuulostaa tutulta. Täällä kanssa yksi ns "enteropotilas" muutakaan diagnoosia ei tunnu löytyvän. Noin viikko sitten maanantaina, tunsin outoa karheutta kurkussa (ei ollut yskää) Jalkapohjia kuumotti, olo jotenkin raihnainen. Mittasin kuumeen, vain 37,4 astetta. Seuraavana päivänä sormiin alkoi ilmestyä tosi kipeitä kutiavia vesirakkuloita. Jalkapohjat alkoivat tuntua aroilta. Tiistaina kävelin lähes seiniä pitkin. Ei kärsinyt astua edes eteisen matolla. Kävely oli kuin nastojen päällä kävelyä. Jalkapohjiin ilmestyi ankaran kipeitä paukamia. Jalat olivat kuin tulessa. Helpotti kun jalkapohjille asetti kylmä/jääpakkaukset. Viime lauantaina oli mentävä lääkärille, sain viikon antibiootti kuurin( kefeksin) 2-kapselia pv .Lääkärikin totesi: näyttää enterorokolta. Nyt tällä hetkellä on vaihe, iho kutiaa vielä jonkin verran, jalkapohjista alkaa karsiutua iho, sormenpäät ovat kuin pahvia...ei tuntoa ...kuin iho ois irrallaan, jalkapohjat vieläkin kirkuvan punaisilla läikillä. Iho oljyä cerital oon käyttänyt, vähä rauhottaa. Sanoisinko, pahin ehkä voitettu. Hirvee tauti. Samaa ihmettelen minäkin, missään yleisissä tietolähteissä ei ole mitään mainintaa kyseisen taudin riehumisesta... Asun Itä Suomessa. Koen että tämä ei ole lastentauti, sillä olen 65 (lapsi) siis mummo.....
 
vierailija
Täällä taas yksi kohtalontoveri unettomana kutiavien käsien kanssa. Täällä esikoinen aloitti kuumeilemalla 1,5vrk ja kurkkua samalla valitti, mutta tervehtyi sitten yhdessä yössä. Vrk välissä niin kuopukselle nousi kuume. Seuraavana päivänä hänellä koko vartalo pienellä syheröllä, minulla lievää kurkkukipua. Seuraavaksi nousee myös minulla kuume, kuopuksen näpyistä erottuu käsissä ja jalkaterissä rakkoja. Kuopuksen kuume helpottaa. Pari yötä parahdellut itkuun ilmeisesti kurkkukivun takia. Tässä vaiheessa osaan jo esikoisenkin tutkia tarkemmin ja pari rakkoa varpaista löytyykin (5. päivä hänen oireiden alkamisesta/ 3.päivä oletusta parantumisesta). Minulta kuumeilu helpottaa 2 vrk:n kuluessa, mutta helvetillinen kurkkukipu jää (annan syljen kerääntyä suuhun ja nielaisen vasta kun ihan pakko). Ja, kun luulin, että olisin minäkin jo voiton puolella alkaa nenänpää, kädet ja jalat kutisemaan! Kylmä vähän helpottaa... Vielä ei käsissä näy mitään, mutta on ihme jos ei tällä kutinalla ole jotain tulossa. Ja anoppi tänään sanoi, ettei entero voi tarttua aikuisiin... Pyh! Lastentauti vain koska lapset saavat taudil parhaiten leviämään puutteellisella käsihygieniallaan (niinku kaikki muutkin flunssat).
 
ikiterve
Joo prkl. Ensin liki 40 kuume, 4pv niin että jalat kantoivat hädin tuskin vessaan. Buranaa syöty maksimimäärä päivälle ja siihen panadolia rinnalle. Vain niiden avulla saa edes hetken nukuttua. Kurkkukipu ja rakkulat ilmaantuivat toisena päivänä. Kurkkukivun alkamisen jälkeen ei olekaan enää tarvinnut syödä eikä oikeen juodakaan, Vettä pystyy pienin purskutuksin valuttamaan kurkkuun. Paras olo kurkussa lienee vain olla suu auki, hengittää nenän kautta ja antaa kuolan valua pitkin rinnuksia. Kuume on voitettu ja muutenkin parempi fiilis. Neljättä päivää ilman syötävää ja parin vesilasin voimin tekee tälle vartalolle ihan hyvää. Hermot ei vaan tunnu enää lepäävän mutta nälän tunne alkaa katoamaan kun ei muista enää mitä elimistö kaipaa. Kurkkukipu ei tunnu hellittävän. Näppylät lisääntyvät käsissä mutta kutiamisen kestää. Harmiton lastentauti kun sitä verrataan kuolettavaan leukemiaan.
 
vierailija
Mä sairastan tällä hetkellä myös enteroa. Alkoi kurkkukivulla ja siitä seuraavana päivänä nousi 39 asteen kuume mikä jatkui päivän. Siitä seuraavana päivänä tuli rakkuloita käsiin ja jalkoihin, jalkoihin niin paljon että sattui kävellä. Nyt tautia takana melkein viikko, rakkulat ei oo enää kipeitä vaan alkavat kuoriutua. Se mikä ärsyttää suunnattomasti on kun edelleenkin on kuumetta. Vaikka syön 600mg Buranaa 3 krt päivässä mittari näyttää 37,5. Olo on välillä parempi ja sit taas huonompi. Ei jaksais enää olla kipeä.
 
vierailija
Tappava kurkkukipu! Tuohon kipuun ei auttanut yhtään mikään. Särkylääkettä isolla annoksella ilman mitään apua. Nielunäyte ja tulehdusarvot normaalit. Kurkussa vain kolme rakkulaa. Ääni meni viikoksi (minulle ei koskaan ennen ole käynyt näin), ja astma pahaksi. Tauti on nyt 'aktioivtunut' kolmeen eri kertaan. Lääkäri kertoi, että voi ikävä kyllä kestää viikkoja, eikä kurkkukipuun todella ole mitään lääkettä.
 
mummi 68v
Lastenlapsilla yskää hiihtolomalla. Minulle tuli sitten valtava päänsärky ja kurkku oli tosi aristava, sitten alkoi karmea yskä, lämpöä 4pv 39 aamuin illoin, voimat tipotiessään, jaksoin vain levätä, 2pv välillä 35 lämpö,vilutti, meinasin tukehtua yskään.Kävin lääkärissä, sain 10pv kuurin erdopect 300mg x2 limanirrotukseen ja ventoline piipun ja yöksi codesan yskänlääkettä. Kotona vasta muistin pienet näppylät,jotka alkavat vuotaa nestettä ja sen jälkeen kutiavat hirveästi. Näppyjä oli ensin selässä, sitten vatsalla ja raajoissa.Höyryä olen hengitellyt jo 2vk ja voimat edelleen pois 2vk jälkeen.Lima irronnut Eropectin jälkeen paremmin.Tosi kipeä olen ollut, mutta eiköhän tämä tästä! Kyllä lastentaudit siis tarttuvat meihin aikuisiihinkin. Tsempit kaikille isovanhemmille, lapsille ja vanhemmillekin.
 
vierailija
Itellä oli just pahana entero. Silmät tulehtuneet, suu täynnä vesikelloja ja jopa alapäässä rakkuloita. Luulivat herpekseksi, mutta testit negatiiviset. Kolme viikkoa kestäny räkis ja yskä, voimat todella loppu!
 
vierailija
Mulla alko oireet kurkkukipuna, nielemiskipuna siis, ei sellasena yskänä. Olin myös tosi väsynyt ja kova kuume nousi torstai iltana. Perjantai päivän aikana nousi pilkut kasvoihin, ekana ne tuli kurkkuun ja poskiin. Käsissä näkyi pienii pisteitä mut ei kutissut vielä, jalat ok vähän aristi kävellessä. Lauantaina naama kutisi kun viimistä päivää, emla niminen puudutusrasva auttoi sekä pantysooni (bepantheeni + kortisooni). Sit lauantai yön aikana lähti tilanne ihan käsistä. Saakelin syyhyävät ja kuumottavat rakkulat ja pilkut nous käsiin ja jalkoihin, en nukkunut silmäystäkään, itkin sitä kutinaa kylmän suihkun alla - zyrtec (yliannostuksena), kortisooni, bepanthen, emla ei auttanu pätkääkään raajojen kutinaan, kylmä vesi auttoi ihan vähän. Siinä ei auttanu kun odottaa että pääsee lääkäristä hakemaan ataraxia ja se yliannostuksena (150 mg/vrk) VÄHENSI kutinaa ja väsytti sen verran et sai nukuttua mut vieläkin on tekemistä ettei raavi kun on hereillä. En pysty todellakaan kävelemään, niin kipeet on jalkojen pilkut, konttaan vessaan ja keittiöön ja uusia pilkkuja tulee kokoajan. Naama on ihan visvaisten rakkuloiden peitossa silmän ympäryksiä lukuunottamatta. Korvalehdet ja kaulallakin on muutama ällöttävä rakkula. Käsien ja jalkojen rakkulat eivät visvaa mutta kutittaa sitäkin enemmän, ne on enemmän sellasii punasia ihonalasii läiskiä ja jaloissa muutama vesikello niiden lisäksi. Ibuprofeiinin ja paracetamolin (kurkkukipuun auttaa, vähän myös jalkakipuun) molempien avulla saa syötyä mut kyl on yhtä taistelemista tää tauti sen voin sanoa, en tosiaan toivo tätä yhtään kenellekkään, aivan kamalaa ja jos vielä jää arvet noista rakkuloista tai tauti uusii... Lievä taudinkuva, ja vitut.
 
vierailija
Vaikka onkin vanha ketju kerään tähän oman kokemukseni.
KURKKUKIPU
On ollu angiinat ja kurkunpääntulehdukset ja pusutaudit muttei koskaan mitään tällaista. Ensin söin maksimiannoksen Buranaa / VRK, ei auta mitään. Seuraavaksi Burana+Paracetamol maksimit, ei auta mitään. Lääkäri määräsi Panacodia, otin heti kaksi, särky lieveni vain hieman kahdeksi tunniksi kunnes palasi yhtä kovana. Ei pysty syömään eikä juomaan, onneksi nestehukassa ei paljoa sylkeä tule niin ei tarttekaan. Suu on täynnä haavaumia, ja kolmisen päivää oli korkea kuume. Oma viruskantani ei näemmä tuo patteja muualle kuin suuhun, eikä ole tarttunut mieheeni.
Todella outoa ettei tätä tutkita enempää, ja ettei ole särkylääkettä joka auttaa. Vai olisiko sellaista, mutta ei vaan tiedetä? Antaisin melkein mitä vaan että saisi kivun pois
 
vierailija
Itselläni oireet alkoi kun tultiin reilu viikko sitten Teneriffalta kotiin. Lennolla ihmettelin kun sormet tuntuivat ihmeellisiltä ja pistelivät. Kotona huomasin kutiavan laajan ihottumaläikän alaselässä johon laitoin kortisonia ja meni ohi sillä.
Parin päivän päästä illalla olin kovin viluinen ja seuraavana päivänä heräsin kaktus kurkussa. Sormien pistely paheni, levisi kämmeniin ja kämmenselkiin sekä säteili ylemmäs käteen.. jaloissa myös vähän pistelyä.
Nukkumaan pystyin vain käsi suorassa lepoasennossa.
Sitten iski järkyttävä flunssa ja kuumeilu johon oon syöny paracetamolia ja finrexiniä jatkuvalla syötöllä. Nyt alkaa helpata kun ensioireista kulunut 9 päivää.
Chättäsin lääkärille ja hän sanoi heti että oireet viittaavat enteroon.
 

Yhteistyössä