G: Yhteiset vai omat rahat?

  • Viestiketjun aloittaja sallukka
  • Ensimmäinen viesti
Yhteiset rahat yhteisellä tilillä. Meillä minä (vaimo) hoidan raha-asiat ja jos jotain yli jää niin laitan jemmatilille. Aika harvoin tosin jää nykyään :)
Yhteiset rahat toimii hyvin. Kokemusta myös omista rahoista ex-miehen kanssa ja voin sanoa että tää nykynen systeemi toimii paremmin.
Meillä tulot suht samaa luokkaa, joten varmaan siksikin toimii niin hyvin. Tosin tällä hetkellä minä tienaan enemmän ja mies opiskelee. Välillä ollut toisinkin päin.
 
kaakatus
Omat rahat ja omat tilit. Asuntolainalla erillinen tili jota yhdessä lyhennetään. Kaikki maksetaan puoliksi, mutta molemmat omat menonsa sen kummempia erittelemättä/selittelemättä. Pojan lapsilisä menee hänen omalle säästötilille, johon ei kosketa.
 
Mirpeli
Meillä on myös yhteiset ja kuvio tällainen: Mies maksaa tilipäivänään laskut ja loput siirtää minun tililleni. Asuntolaina menee myös sieltä minun tililtäni. Minä hoidan kaupassareissut kun kotosalla olen. Miehellä on pikapankkikorttini niin saa haettua sieltä jos tarvitsee. Isommista hankinnoista sovitaan yhdessä. Kuvio toimii tosi hyvin meillä.
 
Yhteiset on rahat. Minulla on omalla tilillä yleensä n. 50 euroa pahan päivän varalle, aina kun saan rahaa, niin siirrän ne joko miehen tilille tai jos hänen tilillä on riittävästi rahaa että riittää seuraavaan tilipäivään, niin yhteisissä nimissä olevalle jemmatilille. Mies sitten maksaa laskut ja kaupassa käydessämme kortilla kauppalaskut. Näin on sujunut hyvin, mies on tosi säästäväinen ja minä en rahaa tarvitse, joten siirrän ne "turvaan" pois omalta tililtä josta ne helposti saattaisin tuhlata... =)

Yhteinen jemmatili avattiin vuosi sitten, ja siellä on jo muutama tuhat euroa säästössä pahan päivän varalle tai muuttoa / uutta autoa odottelemassa, vaikka mies on opiskelija ja minä suht pienipalkkaisessa työssä (nyt siis äitiyslomalla). Että TOSI hyvä ja toimiva systeemi ainakin meille!! =)
 
pippuri
Molemmilla omat ja sit tietyt laskut maksetaan yhteisesti.Homma toimii erinomaisesti meillä.Kumpikin saa käyttää omiansa mihin haluaa, eikä tarvii toisen mielipiteitä kysellä.

 
olen ehdottanut avomiehelleni että laitettais yks yhteinen käyttötili johon siis yks pankkikortti, jota säilytettäis aina kotona, eettei tulis heräteostoksia. ja kortti sit mukaan ku ollaan oikeestimenossa ostoksille. säästötilille siirrettäis sit rahaa jos jäis. vielä on siis omat tilit, mut välillä kuites yhteiset rahat. mutta semmosia pikku pankkikorttiostoksia tulee tehtyä huomaamatta turhan tiheään ja niistä sitte tulee yllättävän iso summa, ja kaikki yleensä turhuuksia.
 
Muhku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2004 klo 13:55 NeitiNasu kirjoitti:
Meillä on omat tilit ja omat rahat. Yhdessä ollaan sovittu mitkä maksut kuuluu kenellekin, ja näin ollen molemmille jää myös omaa käytörahaa. ;)
Peesaan. Miehellä on suuremmat tulot, mutta myös suuremmat menot. :) :whistle: Eipähän ole kummallakaan sanomista toisen ostamisista.

Mies maksaa nyt suurimman osan yhteisistä menoista.
 
meillä myös yhteiset rahat omilla tileillä. siltä tililtä maksetaan mis on rahaa, kummallakin on molempiin tileihin kortit.
pojan tilille menee kaikki ns.ylimääränen ja niillä sitten ostetaan jannulle kaikki mitä poika tarvii.
 
Töppöset
Meillä on yhteiset menot ja yhteiset tulot. Ja yhteiset tilit. Toisenlainen järjestely ei ole missään vaiheessa tullut edes mieleen. Jokainen perhe on tietysti erilainen, mutta meidän kohdalla tuntuisi ihan kummalliselta, ettei kaikki olisikaan yhteistä.

 

Yhteistyössä