hcg-arvot rv6+4

  • Viestiketjun aloittaja aloittajaa
  • Ensimmäinen viesti
aloittajaa
Otettiin ultran mukaan rv 6+1 hcg joka oli 26 000. Kahden päivän päästä otettiin uudet kokeet ja tulos oli 32 000. Normaaliako? Lääkäri kyseli vain mikä olo, onko kipuja tai vuotoja. Keskenmenoko tulossa? Ultrassa oli rv 6+1 nähnyt välillä sykkeen ja välillä ei. Pelottaa :(
 
"Veera"
Arvothan on sinänsä normaalit mutta aina puhutaan ettäpitäis parin päivän välein tuplaantua. En vaan tiedä mille viikoille asti pitäis tuo tuplaantuminen aina tapahtua.
Miksi ultra tehtiin?
 
aloittajaa
Ultra tehtiin raskausviikkojen selvittämiseksi. Mutta ensimmäinen testi otettiin ma klo 11.30 ja toinen eilen keskiviikkona klo 8.15. Eli ihan kahta vuorokautta ei ole välissä
 
"Veera"
Katsoin vähän googlella noita käppyröitä ja ilmeisesti ainakin viikolle 7-8 pätee tuo parin päivän välein tuplaantuminen. jos nousu on 6000 kun sen olisi pitänyt olla 26000 niin ei se nyt oikein hyvälle kuulosta, se on tietysti ristiriitaista jos syke siellä näkyi. mut sun ei varmaan auta kuin odottaa.
 
"Mielipide"
Älä odota vuotoa vaan oleta olevasi raskaana kunnes toisin todistetaan. Onhan tuo arvo tosi korkea ja sen vaihtelut on yksilöllisiä. Taulukoissakin on viitearvot tosi matala- tosi korkea ja kaikki siitä väliltä. Älä luovuta! Ja mun mielestä jos syke on saatu näkyviin niin se jo takaisi paremman/paljon suuremman mahdollisuuden raskauden jatkua normaalisti.
 
randalen
Eipä tuota varmasti tiedä, että keskenmenoa enteilisi.

Esimerkiksi minulla nousi hcg hitaahkosti: mitattiin rv 3 lopulla, rv 4 ja ja rv 6+9. Viimeinen arvo oli 39 000, muita en muista, mutta tuplaantumisaika oli koko ajan pidempi kuin 48 - 72 tuntia. Siksi mitattiinkin useampaan kertaan. Olen edelleen ongelmitta raskaana rv 26, eikä vuotoja ole ollut ja ultrissa sikiöllä kaikki ok.

Tällaisia laskureita käytin itse:
http://www.obfocus.com/calculators/betahCG.htm
http://www.baby2see.com/preconception/hcg.html

Niin yksilöllistä epäilen hormonitason nousun olevan, että vain aika näyttää, kuinka käy.
 
Vie ras
Itselläni kokemus sykkeen näkymisestä. Ultra 6+2 jolloin lääkäri näki sykkeen. Pitkään seurasi sitä. Sanoi, että todennäköisesti tulee menemään kesken koska sykkeessä oli jotain häikkää. Alkoin koko vastasi viikkoja. Pari päivää ultran jälkeen uusinta jossa syke näkyi heikkona, välillä ei ollenkaan. Raskaus meni kesken. Seuraavalla kerralla (uusi raskaus) sama lääkäri ultrasi ja syke oli loistava. Sanoi, että näyttää hyvältä ja nyt voi jo vähän huokaista helpotuksesta. Eli ainakin omalla kohdalla lääkärini osasi sykkeestä sanoa raskauden jatkumisen todennäköisyyttä, ei pelkkä sykkeen näkeminen riittänyt siihen.
 
ap.
parempi mielenterveydelle nyt jo valmistautua :( alemman laskurin mukaan hcg tuplaantuisi 160.2 tunnissa, eli n.viikossa. sulla tuskin näin hitaasti tuplaantui :/ neuvolasta kysyin että millä viikoille hcg pitäisi tuplaantua parissa päivässä, niin ei osannut sanoa. tietääkö joku?
 
randalen
Kävin oikein kaivamassa nuo omat tulokset laatikosta. Laskennallisesti kahden viimeisen arvon välissä tuplaantumisaika 112 tuntia, kahden ensimmäisen mittauksen välillä 42 h. Eli kyllä sinulla hidasta nousu on.

HCG:n noususta on taulukoita, joista voi arvioida omien arvojensa "normaaliutta". Ainakin
http://www.raddaily.com/data/articles/body/hcg.gif

Nousun jyrkkyyshän taittuu jossain vaiheessa.
 
ap.
mutta toisaalta voiko hormonin nousua laskea ihan perus matikalla? kuitenkin niin monimutkaisia asioita raskaaksi tuleminen/raskaus ettei lääketiede pysty kaikkea selittämään
 
"Mielipide"
Jos et olisi missään veritestissä etkä ultrassa käynytkään, sinulla olisi vain plussa tikussa ja hyvä mieli. Joskus tieto lisää tuskaa..Lapsettomuushoidoissa ei ainakaan noin aikaisin ultrattu juuri sykkeen esiin saamisen takia. Oletko tehnyt normaalia raskaustestiä, tuleeko siihen nopeammin nyt plussa? Oletko menossa uusiin verikokeisiin tai ultraan? Saisit varmuuden. Tiedän kokemuksesta että tuossa meinaa tulla hulluksi.
 
"Mielipide"
Tarkistin omia hcg lukujani ja mulla oli rv 4+2 82 IU/ml. Tästä lähdettiin liikkeelle ja lapsi siitä syntyi eli aika matalalta ainakin minun arvot lähtee. 2 viikkoa hedelmöittymisestä oli pesun sivuilla viitearvot 3-426 eli laaja haitari. Toivotaan että sinulla menisi kaikki hyvin! Ja ainakin se on positiivista että jotain on tapahtunut, alkio on yrittänyt kiinnittyä ja loppu selviää piakkoin.
 
ap.
Mitenkä sulla tuplaantui hcg? Ei se määrä, vaan se tuplaantuminen. En ole tehnyt r.testiä. Jos en olisi ultrassa käynyt, niin en olisi pystynyt valmistautumaan. Nyt olen itkenyt asiaa ja osaan odottaa verenvuotoa alkavaksi. Toisaalta en olisi halunnut nähdä sitä pientä ihmisenalkua, kenet on jo tuhoon tuomittu. Pahimmalta tuntuu se, että siellä on ollut jotain millä on lyönyt sydän. Ja nyt vaan odottaa että se vähäkin lyöminen loppuu. Tuntuu että itsekin tekee hidasta kuolemaa. Ei ole oikein kyllä tällainen :(
 
"Mielipide"
Mulla ei otettu enää seuraavia arvoja vaan sitte varhaisultra viikoilla 7+ jotain jossa sitten syke. Voi harmi että sinulla on noin paha olla eikä asialle voi mitään tehdä. Siltikään en vielä kokonan luovuttaisi kun vuotojakaan ei ole, eikä syke ole todistettavasti loppunut. Maanantaina viimeistään yksityiselle ellet muualle pääse, tarkistutat tilanteen ja asia etenee johonkin suuntaan. Pääsiskö huomenna jo johonkin klinikalle jossa olis kokenut ultraaja? Jaksamista sinulle!
 
aloittaja taas..
minä tässä taas. olen lukenut interwebin ihmeellisestä maailmasta ristiriitaista tietoa-joissakin sanotaan että yli 6000IU/ml menisi yli 96h nousta ja toisaalta sanotaan, että hcg ei tuplaannu enää tietyllä viikolla(tyylin alkuraskaudesta on tuplaannuttava rv 0-5). suomessa rajana on ilmiselvästi 42h missä tahansa kohtaa raskautta, millä luvuilla tahansa :O

..tai sitten yritän turhaan toivoa :( varmaan alkio lopettanut sen vähänkin kehityksen ar-ultran aikoihin
 
"Mielipide"
Kuulostaa hyvältä! Olet kyllä kärsivällinen kun jaksat odottaa noin kauan. Pidän peukkuja pystyssä että vauvalla on kaikki hyvin!
Eilen oli ketju jossa jollain oli rv 7+5 ja samankuuloinen tilanne kuin sinun.
 
ap.
pääsinkin jo eilen ultraan. alkio löytyi, jolla vahva syke. koko tosin vastasi 3 päivää pienempää. huolta? kätilö sanoi että hcg tuplaantuu alkuraskaudessa, mutta tuplaantuminen loppuu juurikin niillä viikoilla kun otettiin verikokeet
 

Yhteistyössä