Hölmöö mutta lukekaa kuitenkin...

  • Viestiketjun aloittaja Janica89
  • Ensimmäinen viesti
Janica89
Näin viime yönä sellaista unta että makoilin pikkuveljeni sängyllä. Huone oli pimeä, oli kesä ja aurinkoinen päivä. Äkkiä unessa rupesi "tuntumaan" kauheaa kipua ja minä synnytin kolme tyttöä. Aamulla minusta rupesi tuntumaan että haluaisin lapsen ja pian. Mitä tämä tarkottaa? Ikinä ennen en ole edes halunnut seurustella pienten lasten kanssa. Vaan inhosin pieniä vauvoja. :ashamed: Nyt tänä aamuna rupesi tuntumaan hervottomasti että olis ihanaa saada oma lapsi. :/ Mietin että mikä minulla on ja päätinpä nyt tulla käymään täällä. Vaikka olenkin nuori vielä. Mutta kysymyksiä on muutama.

1. Sattuuko se jos vauva potkii masussa?
2. Mistä tietää että on raskaana?
3. Sattuuko synnytys?
4. Onko ensimmäinen synnytys kivulias?
5. Sattuuko synnytyksessä se ponnistus?
6. Onko vaikea ponnistaa synnytyksessä?
7. Mikä oli tunteenne kun saitte ihka ensimmäisen vauvanne?
8. Viedäänkö vauva pois äidin luota synnytyksen jälkeen?

Tässä oli aika monta kysymystä tietämättömälle nuorukaiselle. Olen ruvennut kiinnostumaan vauvoista. :D Vastatkaa pian!
 
Jeepu

1. Sattuuko se jos vauva potkii masussa?
ei satu, paitsi joskus ku vetasee kovasti esim. kylkiluihin. Useimmiten kuitenkin tuntuu ihan kivalta.

2. Mistä tietää että on raskaana?
menkat jää pois, väsyttää, rinnat kipeet, huono olo. Tai sit ei ole mitään oireita. raskaustesti sen parhaiten kertoo...

3. Sattuuko synnytys?
sekin on yksilöllistä. Mulla sattui, mutta lääkkeiitä saa, ja mulla ne ainakin auttoi tosi hyvin. Ei mulle ainakaan jäänyt kammoa.

4. Onko ensimmäinen synnytys kivulias?
Joillain on, joillain ei. Mulla oli, mutta onneksi oli myös nopea synnytys. (5h)

5. Sattuuko synnytyksessä se ponnistus?
Mulla tuntu itse asiassa helpottavalta, kun sai ponnistaa. En kokenut ponnistusta kivuliaaksi, lähinnä se oli sellasta paineen kasautumista. Mutta tämäkin hyvin yksilöllistä.

6. Onko vaikea ponnistaa synnytyksessä?
Ei. se on aika lailla pakottava tarve, ainakin useimmiten!

7. Mikä oli tunteenne kun saitte ihka ensimmäisen vauvanne?
mä olin jotenkin ihan turta. Mies itki vieressä ja mä vaan kattelin hölmistyneenä pientä tulokasta!

8. Viedäänkö vauva pois äidin luota synnytyksen jälkeen?
vauva saa olla rauhassa äidin rinnalla vaikka tunninkin, jos kaikki on hyvin (sekä vauvalla että äidillä). Sit viedään siks aikaa, että punnitaan ja mitataan, sillä aikaa äitiä ommellaan, jos on tarve. Meillä oli vielä silleen, että vauva oli sen aikaa pois, että äiti ja isä joi vauvakahvit. Sit vauveli tulee kapalossa takaisin äidin ja isän luo ja sitte mennään synnyttäneiden osastolle.

 
Älä turhaan pelkää raskausaikaa, äläkä synnytystä.
Kyllähän synnytys useimmiten sattuu, joskus aivan tolkuttomastikin, mutta kipu on mennyttä, kun saa oman vauvan syliinsä :heart: :heart:
Sitä vaan on niin täynnä rakkautta pientä kohtaan, joka on juuri tullut sinusta :heart:
Mulla molemmat synnytykset on ollu aika helppoja ja tekisin kaiken vielä monta kertaa uudestaa, jos vaan niin suodaan.
Ensimmäistä lasta yritettiin seitsemän vuotta, mutta palkinto oli
maailman ihanin :heart:
 

Yhteistyössä