Hyvin vaikea raskaus

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen RV 37+3 nyt. Viimeiset 2 kuukautta on ollut kaikkea mahdollista vaivaa ja kipua. Viimeiset 2 viikkoa olen ravannut lääkärillä päivin ja öin. Vauva arvioitu 3 kiloiseksi. Olenko minä kohtuuton kun yritän vaatia käynnistystä? Aiemmat lapseni ovat syntyneet RV 40-41. Tämän kohdalla en todellakaan jaksa enää kolmea viikkoa näiden kipujen kanssa. Lääkäri sanoi ettei halua käynnistellä kun sektio tehty 8 vuotta sitten.
 
vierailija
Käynnistyksestä on lääkäri arvioinut riskit isommiksi kuin hyödyt, niin en lähtisi sitä itse ajamaan. Toki teet omat päätöksesi itse, mutta luottaisin lääkärin tietämykseen.

Käynnistys voi saada sektioarven repeämään ja/tai jouduttaa sinut uudelleen sektioon.
 
vierailija
Mä en ainakaan tokasta saanut rv 38+3 jatkuvien kipujen ja uupumuksen takia käynnistystä (oli supistellut jo melkein viikon tässä vaiheessa). Onneksi lapsi tuli tästä lääkärin "ei käynnistetä näillä raskausviikoilla" päätöksestä parin tunnin päästä itsestään ja vauhdilla. Henkisenti ja fyysisesti olin ollut aivan loppu koko raskauteen jo pidemmän aikaa. 3 seuraavaa raskautta sujui paljon helpommin.
 
vierailija
Eikös se sektio vaikuta vaan lääkkelliseen käynnistykseen? Olen ymmärtänyt että ballonki ja kalvojenpuhkominen ei tee keinotekoisia (rajumpia?) supistuksia ja sopisi myös sektion jälkeen. Ainakin minun esikoinen syntyi poikkitilan takia sektiolla, toinen käynnistettynä. Radin takia käynnistettiin rv 38. Jos olisi yhtään isommaksi kasvanut niin olisi tehty toinen sektio.
 

Yhteistyössä