istukan pala kohdussa

laitoin tämän saman viestin synnytys osioon, mutta ajattelin vielä kysyä täältä.

kävin tänään erikoislääkärissä kun jälkivuoto on nyt jatkunut 9 viikkoa, välillä ei tule mitään ja välillä muutama tippa. ultrassa näkyi että kohtuun on jäänyt pieni istukan pala 1,5cm * 0,9cm kokoinen.
lääkäri määräsi keltarauhahormonia 10 päivää ja sen jälkeen pitäisi tulla kuukautis vuoto, nyt sitten toivotaan että pala tulisi sen mukana pois ja jos ei tule joudutaan kaapimaan tai tähystyksessä leikataan pois.

onko muilla kokemuksia samasta asiasta ??
entä millanen kaavinta on jos siihen joudutaan ? kannattaako se ottaa nukutuksessa vai puudutuksessa ?
 
MM83 harmaana
Minulle tehtiin kaavinta esikon synnytyksen jälkeen, 7viikkoa synnytyksestä alkoi todela runsas verenvuoto ja menin sairaalaan,istukan palasta ei näkynyt ultrassa mutta kaavinta tehtiin ja istukkaa oli jäänyt pieni pala. Nukutuksessa tehtiin,ei ees ehdotettu että puudutuksessa.
 
Mulla oli kaavinnan jälkeen huomattavasti niukempi jälkivuoto kuin synnytyksen jälkeen. Olin kyllä myös tiputuksessa, sain jotain verenvuotoa hyydyttävää lääkettä suoneen samalla, ennen ja jälkeen kaavinnan. Nukutuksessa tehdään meilläpäin myös.
 
Mulla jäi huomattavasti isompia paloja istukkaa kohtuun edellisessä synnytyksessä. Kaks viikkoa synnytyksen jälkeen aloin vuotamaan erittäin runsaasti joten eiku ambulanssilla sairaalaan. Mitään nukutusta ei ehditty laittamaan vaan tekivät jonku imukaavinnan, jolla onneksi saatiin palat pois. Mutta jouduin sitten jäämään osastolle pariksi päiväksi ja sain lisäverta. Joten nyt tämän synnytyksen jälkeen vaadin ultran ennenkuin lähden synnäriltä. Saavat tarkastaa ettei mitään jää kohtuun!
 

Yhteistyössä