""isyyspakkaus""

  • Viestiketjun aloittaja yllättäjä
  • Ensimmäinen viesti
yllättäjä
Mitä kaikkea mukavaa ja tarpeellista voisin kerätä vauvan vannaan ja antaa sitten isälle, kun itse saan äitiyspakkauksen?

Mitä esim. huomasitte kotoa puuttuvan, kun tulitte vauvan kanssa sairaalasta tai mitä olisitte halunneet hankkia tai mitä isä halusi hankkia...?
Mitä itse keräsitte ""isyyspakkaukseen""?

 
sanna
Minä itse laitoin isyyspakkaukseen seuraavia tavaroita:

energiajuomaa ja tupakkaa (synnytykseen)
vaippoja + pyykkipoikia
ruokalapun, tuttipullon ja korviketta
katselukirjan ja helistimen
isä ja vauva t-paidat
vauva shampoon ja kumiankan
sekä lisäksi vielä isille ihan oman lehden... =)
 
Pinja
Kirjoittakaa itse kirjanen aiheesta: kuinka isä on vastuullinen ihminen ja osallistuu vauvan ja kodinhoitoon pyytämättä ja käskemättä.

On nimittäin lähes poikkeuksetta joka perheessä kova kriisin paikka ensimmäinen lapsukainen. Mies kun usein tuppaa jatkamaan elämää kuten ennenkin huomioimatta, että nyt talous pyöriikin pienokaisen ehdoilla. Näin äiti pakosta jää usein kotiin tekemään yksin kaiken ilman vapaa hetkiä, kunnollisista yöunista puhumattakaan. Joskus on suorastaan ihmeellistä seurata, että miten loistavakin parisuhde saadaan raunioiksi muutamassa kuukaudessa kun vauva tulee taloon ja mies ei ymmärrä olevansa vastuullinen isä.

En siis henkilökohtaisesti ymmärrä, että miksi isyyspakkauksen kuuluisi sisältää mitään isän henkilökohtaista huvitusta, eihän äitiyspakkauskaan mikään huvittelupaketti äidille ole!
 
mm
pakkaus sisälsi:
varpajaisia varten :
sikarirasia, tulitikut
pieni viskipullo
punaviinipullo
muuta:
isin oma päiväkirja
pyykkipoikia
suppoja
salmiakkia
energiajuoma
pehmolelu
ensilusikka
tuttelia
pyllypyyhkeitä
pieni valokuvakansio(mahtuu povitaskuun)
en muista oliko muuta

ja sit tulevalle isosiskolle:
maailman paras sisko- muki
siskon päiväkirja
karkkipussi
valokuvakehys(pieni)

 
Sweetie
Minä meinasin juuri myös lisätä, että en itse laittaisi noita pyykkipoikia, rohkaisuryyppyjä yms. isyyspakkaukseen. Mielestäni ne vahvistavat sellaista ajatusmaailmaa, jossa isän suorittamat pienet vauvanhoito-operaatiot ovat jotenkin erityisesti aplodien arvoiset, vaikka äidin pitäisi suoriutua näistä samoista tehtävistä päivästä ja yöstä toiseen ilman pyykkipoikia ja rohkaisuryyppyjä. Äh, en saa nyt puettua sanoiksi sitä, mitä tarkkaan ottaen tarkoitan. Perimmiltään olen kuitenkin sitä mieltä, että äitiyspakkauksen nimi pitäisi muuttaa vauvanhoitopakkaukseksi tms., niin päästäisiin tästäkin ongelmasta!
 
nauru pidentää ikää
Itse ajattelin antaa ""isyyspakkauksen"" siksi, että odotusaikana isä ei pääse tavallaan kokemaan niin paljon vauvan kanssa, kuin äiti, joka lasta kantaa.
Ehkä vähän höhlästi sanottu, mutta toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitan ; )

Ja sitten kun lapsi on syntynyt, niin isä ehkä tuntee enemmän olevansa tärkeä, kun saa vauvan hoitotarvikkeita ja muutakin lapseen liittyvää.

Mitä noihin pyykkipoikiin ja juomiin yms. tulee, niin minusta se vain on humoristista. Ja ainakin me molemmat olemme huumorintajuisia.

Voihan sitä tietysti katkeroitua ja menettää huumorintajunsa synnytyksen jälkeen, mutta tiedän ettei minulle käy niin.
Mieheni on kuitenkin aikuinen ja todella vastuullinen, joten en pelkää antaa hänelle yhtä ""hätävara"" pulloa tai sikaria.
 
Hömppää
Mitä ihmeen isyyspakkauksia? Onpa hömppää hommaa, sori nyt vaan. Yhteiselle vauvallehan se äitiyspakkauksen sisältö tulee? Vaikka olisin kuullut kyseisestä asiasta jo ennen vauvan syntymää, niin en kyllä olisi siltikään mitään isyyspakkauksia hankkinut enkä usko, että miehenikään siitä olisi erityisemmin välittänyt. Eikö tärkeämpää olisi vaimona huomioida isä mahdollisimman hyvin koko raskausajan, niin että hänkin kokee mahdollisuuksien mukaan olevansa tärkeä osallinen. Me haimme yhdessä äitiyspakkauksenkin ja myös yhdessä ihastelimme sen sisältöä.
Toki jokainen saa tehdä tuntemuksiensa mukaan.
 
Pöh
Hömpän kans samoil linjoil. Thih,nojoo *yskäsee*tota, juu,onhan se kaunis ele toi isyyspakkaus...saa mies tuntee olevansa...öymm,tärkeä?..hmm,en löydä sanoja. Jösses,kyl meidän vaari kysyis ""notta mikä pakkaus?!""..anteeksi,en halu loukata ketään mut,joo-o,jokainen tyyliläns olkaa hyvä..
 
jaa
Oma mies tykkäsi lahjasta. Meidän isyyspaketissa oli mm: t-paita iskälle ja vauvalle (herttaisin tekstein) isä-muki, vauvakirja (perheen ainoa) myös äiti luki sitä. Kylpyankkoja, yhteinen lelupaketti isälle ja vauvalle (miehen harrastukseen liittyvä). Energiajuomaa ja sisuaski.
 
hei haloo
huumoria kehiin.
meillä pyykkipojat löysi kyllä muuta käyttöä. vitsinä ne sinne on laitettu.
ja olenhan minäkin saanut työtovereilta lomalle lähtiessäni pakkauksen joka sisälsi kaikkea kivaa ja vähän huumoria myös kuten poikakalenteri, salmiakki napsu pullo ym. ei vauvan hoitoon liittyvää. ja musta toi oli hirmun hieno keksintö työtovereilta.
ja mieheltä sain jalkahoidon itseni hemmotteluun. eli puolin ja toisin.
no jokainen on niin hapan kuin itse vaan haluaa.
ei meillä ainakaan isän osuus hoidosta miksikään muuttunut "" isyyspakkauksen"" ansiosta.
 
Pinja
Nimim. nauru pidentää ikää

Lainaan lausettasi:
""Mieheni on kuitenkin aikuinen ja todella vastuullinen, joten en pelkää antaa hänelle yhtä ""hätävara"" pulloa tai sikaria.""

Miehesi aikuisuuden ja vastuullisuuden näet vasta siinä vaiheessa todella kun se pikku nyytti on jo teillä kotona.

Itselleni on tullut lähipiiristä niin uskomattomia yllätyksiä miesten suhteen, että minä en todellakaan usko vastuullisiin miehiin ennenkuin olen ne ihan omin silmin nähnyt. Sisareni ex-mieskin, joka oli oikea joka naisen unelmamies, suvun lasten suosikkisetä, jolta herkisi aina aikaa lapsille, muuttui oman lapsen saatuaan täysin aloitteettomaksi ja kyvyttömäksi kaikenlaiseen perheeseen liittyvään toimintaan. Joka ikiseen vaipanvaihtoon piti pyytää erikseen, yhtään kertaa ei tuoreella isukilla käynyt mielessä, että tuore äiti voi olla rättipoikkiväsynyt, että hoidampas nyt minä vauvelia ihan itsekseni.

Olenkin sanonut, että ilmeisesti suurimmalla osalla miehiä käynnistyy joku taantumusgeeni kun oma mukula tupsahtaa taloon. Itselläni ensimmäinen mies oli tätä sarjaa, toinen onneksi sattui todellinen ihme ja poikkeus, oikeasti ihminen joka kantaa oman osansa perheen arjen pyörimisestä ilman pyyntöjä ja käskyjä. Ja tätä ihmistä pidän kultaakin kalliimpana aarteena. Harmi vain, että näitä kultakimpaleita on niin hiton harvassa.
 
nauru pidentää ikää
""Miehesi aikuisuuden ja vastuullisuuden näet vasta siinä vaiheessa todella kun se pikku nyytti on jo teillä kotona.""

Voi kuule Pinja, kun sinä et tiedä meidän elämästä ja sen tilanteesta mitään, niin jos et tulisi tuputtamaan neuvojasi.

Meillä on 7-vuotias poika, kylläkin minun entisestä liitostani, ja 6 vuotta olemme mieheni kanssa olleet yhdessä. En uskonut enää lasta tekeväni, joten kaikki vauva-ajan tavarat olen antanut pois. Nyt kuitenkin kun olemme saamassa yhteisen lapsemme, niin haluaisin yllättää ""kultaakin kalliimman aarteeni"" lahjalla, jossa on sekä hänelle, että vauvalla tavaraa.

Jos sinä olet sen kultakimpaleen löytänyt, niin mieksei joku muukin voi löytää... vaikka odottaisi vasta ensimmäistä, kuten varmaan kuvittelit meillä olevan.
 
Lillipilli
Onpas veikeää keskustelua... Ainakin minä tein mieheni onnelliseksi antamalla hänelle isyyspakkauksen, joka sisälsi mm. t-paidat isälle ja vauvalle, käsinuken, lastenlaulu-CD:n, ""Miksi isä on tärkeä?"" -satukirjan, Sisu-askin, tuttipullon, purulelun, ensihammasharjan, klassista musiikkia rauhoittumiseen, vaippoja, valokuvakehyksen, jossa oli ultrakuva vauvastamme... ainakin edellä mainitut siellä oli. Eikä ongelmaa olisi aiheuttanut, vaikka mukana olisi ollut nautintoaineitakin isää varten.

Oli ilo nähdä, kun tuleva isä nosteli paketista tavaroita ja tutki niitä innoissaan. Suurin osa tavaroista oli tarpeellisia ja olisi tullut/tulisi ostetuksi jossain vaiheessa ennen pitkää.

Enkä usko miehien suunnattomasti muuttuvan synnytyksen myötä. Ainakin meilla kotityöt jaetaan melko tasan, tosin minä hoidan pyykit ja mies autonpesun, mutta suurin osa asioista luonnistuu molemmilta. Ja mies on jo nyt niin innostunut vauvasta, että varmasti haluaa ottaa parhaansa mukaan osaa vauvan hoitoonkin.

Tietysti mieheltä, joka ei ole ennen perheenlisäystä tehnyt paljoakaan kotitöitä, voi tuskin odottaa ihmettä. Tietysti sellainen on mahdollista... Mutta sanoisin niille, jotka sellaisen miehen kanssa elävät ja perhettä perustavat, että tuskinpa anakaan Elleissä marisemalla tilanne muuttuu. Parempi ottaa asia reilusti keskustelun alle kuin valittaa ulkopuolisille tai nalkuttaa jatkuvasti.
 
Lness 27+1
Missä vaiheessa olette nämä isyyspakkaukset sitten antaneet? Hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa ilmeisesti, kun on noita varpajaistavaroita monessa paketissa mukaana?
 

Yhteistyössä