Jakomäki ekohipeille?

Meille on tulossa vauva syyskuussa ja nyt tarjottiin kämppää Jakomäestä. Olen jo valmistautunut siihen, että kämppä on ihan hirveä(peruskorjaamaton), mutta laitamme sen sitten yhdessä nätiksi.
Lähinnä mietityttää tuo alue. Asumme nyt Käpylä-Kumpula-alueella, mutta joudutaan luopumaan tästä ihanasta kämpästä, kun on aivan liian pieni. Olen tykännyt ihan mielettömästi asua täällä päin. Alue on juuri sopivan vihreä ja puutalot sopii silmään. Suht rauhalllista, vaikka ambulansseja menee vierestä koko ajan. Harmittaa oikein, kun mietin, kuinka sopiva alue tämä olisi lapsen kasvatukseen...
Lisäksi täällä asuu paljon samanhenkistä porukkaa. Ollaan aika vihreitä ajatuksiltamme...

Onko Jakomäessä siis mitään, leikkipuisto löytyy, mutta esim. tarjotaanko siellä kesäisin ruokaa lapsille?
Onko kaupoissa luomuvalikoimaa, vai pitääkö matkustaa aina keskustaan tai Malmille?
Kuinka rauhallinen alue on?
Yleisiä mielipiteitä alueesta, mieluiten omia kokemuksia lähimenneisyydestä, tiedän jo, että alue on ollut ihan hirveä joskus 30-40 vuotta sitten.

Ei siis oikein voida kieltäytyäkään tästä asunnosta, mutta jotenkin koen, että olen varsinkin itse vaarassa syrjäytyä, koska opintoihin tulee tauko tai ainakin hidaste(onneksi yliopistolla joustetaan) lapsen myötä. Olen sitä mieltä, että alue, jolla asutaan vaikuttaa hirveästi jaksamiseeni ja yleiseen mielialaankin ja sitä kautta siihen, kuinka hyvin saan pidettyä kiinni unelmistani ja tavoitteistani. Siksi mietin tosi paljon tätä asuntoa...
 

Yhteistyössä