Kaikille naisille

Kysyisin naisten mielipidettä seuraavaan asiaan, ja miksei miestenkin.
Olen avoliitossa naisen kanssa ja seksielämämme ei toimi. Syitä on ehkä monia, mutta yksi syy on että avovaimo "pihtaa".
Syytä on minussakin, mutta hän on ottanut sellaisen asenteen että minun on ansaittava seksi jota häneltä saan. No tämä taas aiheuttaa sen ilmiön että tunnenn aina saavani vain "sääli pi.llua". Ei ole todellakaan toivottu olotila.
Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia ja jos on niin miten olette saaneet tilanteen purettua?
 
voi hitto
En ole ollut samanlaisessa tilanteessa, enkä ikävä kyllä osaa antaa mitään hyviä neuvoja.. sori. Halusin vaan antaa sympatiani sulle :hug:

Mä olen elänyt huonossa seksisuhteessa joskus eikä se todellakaan oo kivaa. Nyt olen elänyt jo kauan suhteessa jossa seksi sekä muukin toimii loistavasti.
Toivottavasti saatte selvitettyä tilanteenne, sillä silloinhan te molemmat pääsisitte nauttimaan =)
 
Oletko jutellut vaimosi kanssa ja kertonut sille miltä sinusta tuntuu? Onko vaimosi sanonut sinulle miksi hän ei halua?
Jos vamosi ajattelee samalla tavalla asiasta kuin sinä,näytä että et ole edes kiinnostunut hänestä,jos kuitenkin sama jatkuu kannattais miettiä suhdetta uudelleen.

Luulen myös että vaimosi haluaa olla todella vaikeasti haluttava tarkoituksella. On varmaan itsensä kanssa ongelmia ja näin haluaa kohentaa vain itsetuntoaan katsomalla että olet todella kiinnostunut siitä.

Vaikea sanoa mitään ja antaa ohjeita kun ei tiedä toisen osapuolen tunteita. Naisena kuitenkin tiedän että jos mieheni ei jaksa osallistua kotitöihin ja viettää lasten kanssa aikaa se vaikuttaa meidän seksi elämäämme ja olen sen hänelle sanonut ja moni muukin asia esim. väsymys. Itse rakastan seksiä mieheni kanssa ,mut koti +lapset ja yhteinen aika on on todella tärkeää.

Tsemppistä sinulle ja syksyn jatkoa

 
Pari sivua taaksepäin on monipuolinen keskustelu "Seksittömyys ja rutiiini". Ketjun aloittaja on myös mies jonka nainen kärsii haluttomuudesta. Sieltä löytyy meidän naisten näkökulmia jonkin verran.

Sitä ei tosin tuossa ketjussa käsitellä, että seksiä käytettäisiin vallankäyttövälineenä, kuten ymmärrän että omassa tilanteessasi voisi olla taustalla myös. Mutta toisaalta naisen haluttomuus voi olla taustalla siinäkin - seksiähän ei luonnollisesti tarvitse kilpailuttaa, jos molemmat sitä haluavat.

Oma näkemykseni on, että seksin käyttäminen vallankäytönvälineenä on varma tapa tukahduttaa loppukin into omaan seksuaalisuuteen. Lisäksi sellainen käytös myös nakertaa varmasti liittoanne muualtakin - aviopuolisoiden toisilleen osoittamaan kunnioitukseen ja arvostukseen ei mahdu sitä että puolisoa kohdellaan nöyryyttäen.

Suosittelisin, että keskustelisit vaimosi kanssa hänen seksuaalisista tuntemuksistaan. Unohda hetkeksi tuossa keskustelussa itsesi ja omat tarpeesi. Keskustelu voisi käsitellä rakastavasti mm. sitä, onko hänellä seksuaalisia haluja yleisesti, eli pystyykö hän tyydyttämään itseään ja saamaan orgasmeja yli, nauttiiko hän eroottisesta koskettelustasi vaikkei se johtaisikaan seksiin, kaipaisiko hän parempaa seksielämää ja näin poispäin. Tarvitaan paljon luottamusta, että vaimosi uskaltaa avautua täysin näissä asioissa sulle, joten se on tärkeää että et tee asiasta "sä et anna"-keskustelua, vaan siitä syntyy "mistä sä tykkäät" -keskustelu.

Juttelu voi horjahtaa heti alkumetreillä väärään suuntaan, ja siitä seuraa vain riita. Pyri keskustelussa heti sellaiseen sävyyn, joka viestii rakkautta - ja se vaatii oikeasti sitä että keskustelun motiivinasi on se että haluat itse oppia tuottamaan hänelle mielihyvää, etkä olekaan etsimässä pikaratkaisua siihen miten saisit helpommin ja useammin seksiä itsellesi.
 
Onko sitä aina pakko
:attn: Lainaus:"Pyri keskustelussa heti sellaiseen sävyyn, joka viestii rakkautta - ja se vaatii oikeasti sitä että keskustelun motiivinasi on se että haluat itse oppia tuottamaan hänelle mielihyvää, etkä olekaan etsimässä pikaratkaisua siihen miten saisit helpommin ja useammin seksiä itsellesi."

Rakkaudesta ja seksistä tulee puhua ehdottomasti rakkaalleen kauniisti. Ilman vaatimuksen sävyä. :saint:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 22:45 Ukkeli kirjoitti:
Kysyisin naisten mielipidettä seuraavaan asiaan, ja miksei miestenkin.
Olen avoliitossa naisen kanssa ja seksielämämme ei toimi. Syitä on ehkä monia, mutta yksi syy on että avovaimo "pihtaa".
Syytä on minussakin, mutta hän on ottanut sellaisen asenteen että minun on ansaittava seksi jota häneltä saan. No tämä taas aiheuttaa sen ilmiön että tunnenn aina saavani vain "sääli pi.llua". Ei ole todellakaan toivottu olotila.
Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia ja jos on niin miten olette saaneet tilanteen purettua?
Hei,

Jos jonkun hyvän keinon keksit niin ilmoittelehan mullekin.
Olen kanssasi ihan samassa tilanteessa. Pitkä suhde takana ja seksielämä hiipunut ajan mittaan ja nyt lähestulkoon loppunut.
Huomioin kyllä vaimoani. Vien kukkia, kerron usein kuinka paljon rakastan jne.
Kotitöihin osallistun tasapuolisesti, autan siivoamisessa, hoidan lapsia, kuskailen lapsia harrastuksiin jne.. mutta mikään ei vaan tunnu auttavan.
Suhde muuten toimii hyvin. Ei riidellä eikä mitään sellaista.
Vaikka seksiä rakastankin, niin en sen vuoksi halua perhettä hajoittaa.
 
Fiyza
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2006 klo 10:13 MiesHKI kirjoitti:
Hei,

Jos jonkun hyvän keinon keksit niin ilmoittelehan mullekin.
Olen kanssasi ihan samassa tilanteessa. Pitkä suhde takana ja seksielämä hiipunut ajan mittaan ja nyt lähestulkoon loppunut.
Huomioin kyllä vaimoani. Vien kukkia, kerron usein kuinka paljon rakastan jne.
Kotitöihin osallistun tasapuolisesti, autan siivoamisessa, hoidan lapsia, kuskailen lapsia harrastuksiin jne.. mutta mikään ei vaan tunnu auttavan.
Suhde muuten toimii hyvin. Ei riidellä eikä mitään sellaista.
Vaikka seksiä rakastankin, niin en sen vuoksi halua perhettä hajoittaa.
Nuo toimisivat minuun.Kunpa saisin noin paljon huomiota. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2006 klo 17:58 Fiyza kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2006 klo 10:13 MiesHKI kirjoitti:
Hei,

Jos jonkun hyvän keinon keksit niin ilmoittelehan mullekin.
Olen kanssasi ihan samassa tilanteessa. Pitkä suhde takana ja seksielämä hiipunut ajan mittaan ja nyt lähestulkoon loppunut.
Huomioin kyllä vaimoani. Vien kukkia, kerron usein kuinka paljon rakastan jne.
Kotitöihin osallistun tasapuolisesti, autan siivoamisessa, hoidan lapsia, kuskailen lapsia harrastuksiin jne.. mutta mikään ei vaan tunnu auttavan.
Suhde muuten toimii hyvin. Ei riidellä eikä mitään sellaista.
Vaikka seksiä rakastankin, niin en sen vuoksi halua perhettä hajoittaa.
Nuo toimisivat minuun.Kunpa saisin noin paljon huomiota. :whistle:
Kiitos rohkaisusta, en siis ole täysin väärillä teillä.. en vaan tiedä mikä tässä on.. kai se pitää sitten katsella toisiin suuntiin.. ;)
 
Kysy kysy vaan
Kysy nyt hyvä mies suoraan emännältäs, että mikä mättää. Turhaa se on täällä jossitella. Ja käytöksesi ei ole mitenkään erikoista, aivan tavallista toisen huomioimista, mitä pitäis olla kaikissa parisuhteissa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2006 klo 22:59 Kysy kysy vaan kirjoitti:
Kysy nyt hyvä mies suoraan emännältäs, että mikä mättää. Turhaa se on täällä jossitella. Ja käytöksesi ei ole mitenkään erikoista, aivan tavallista toisen huomioimista, mitä pitäis olla kaikissa parisuhteissa.
Arvaa vaan onko asiasta keskusteltu ?
Mitä mä olen tääl jossitellut ? Halusin vaan ilmoittaa ketjun aloittaneelle miehelle, että hän ei ole ainoa jolla on tuollaisia ongelmia.
Olenko myöskään väittänyt, että käytöksessäni olisi jotain erikoista ?
Jotkut miehet ja myös naiset alkavat pitkässä suhteessa ikävä kyllä pitää toista itsestään selvyytenä. Silloin toisen huomioiminen jää arjen kiireissä vähäiseksi. Kerroin noista tekemisistäni sen takia, että näin ei meillä ole, vaan toinen huomioidaan hyvin.
 
Ymmärtää täällä
Mä kyllä tajuan, mitä toi MiesHki tarkottaa, tuntuu, että hän on ihan fiksu tyyppi, mutta ei se paljoo auta, jos nainen ei oo mukana jutussa.
Tsemppiä sulle MiesHki ja toivottavasti pääset nautiimaan kybällä seksistä vielä, ihan säännöllisesti ! =) Sillä se pitää naaman tän näkösenä =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2006 klo 11:15 Ymmärtää täällä kirjoitti:
Mä kyllä tajuan, mitä toi MiesHki tarkottaa, tuntuu, että hän on ihan fiksu tyyppi, mutta ei se paljoo auta, jos nainen ei oo mukana jutussa.
Tsemppiä sulle MiesHki ja toivottavasti pääset nautiimaan kybällä seksistä vielä, ihan säännöllisesti ! =) Sillä se pitää naaman tän näkösenä =)
Kiitos tsempeistä ja niinhän se vanha sanalasku sanoo, että se näkyy naamasta kun lakkaa saamasta. =) -> :'(
 
Ymmärtää
Niinhän se näkyy, mutta toivois aina että se näkyis niin, että suupielet on ylöspäin, sillä parisuhteessa kaikki vaikuttaa kaikkeen, jos toinen pihtaa ja toinen on kiltti, niin kumpikohan kärsii ? Myötätuntoa heille täältä satelee :wave: :hug:
 
Auttaisiko jos lähestyisitte naisianne aivan erilailla kuin normaalisti? Ette tekisi mitään niinkuin yleensä.. Joskus ainakin itsestä tuntuu, että jos mies etenee aina samalla tavalla ja koskee samoihin paikkoihin, niin menee halut, mutta jos edes vähän on erilaista niin tuntuu heti, että mies on halunnut panostaa siihen! :)

Kaikilla on varmasti kausia jolloin seksi ei maistu, voi olla että arki on aina samanlaista ja kaikki tylsän tavallista. Harrastukset ja perheen ulkopuoliset menot saavat ainakin minut taas syttymään, koska on päässyt irti siitä arjesta edes vähäksi aikaa ja kun tulee kotiin niin se oma mies näyttää taas entistä houkuttelevammalta. ;)
 
Vieraampi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2006 klo 23:12 Pirpana05 kirjoitti:
Auttaisiko jos lähestyisitte naisianne aivan erilailla kuin normaalisti? Ette tekisi mitään niinkuin yleensä.. Joskus ainakin itsestä tuntuu, että jos mies etenee aina samalla tavalla ja koskee samoihin paikkoihin, niin menee halut, mutta jos edes vähän on erilaista niin tuntuu heti, että mies on halunnut panostaa siihen! :)
Samaa mieltä! Mua on jotenkin puuduttanut samat rutiinit joka ilta vaikka en kyllä osaa käydä nukkumaan ilmankaan. Joten, eilen annoin ex-tempore miehelle keittiön lattialla. Tärkeätä on musta myös se, että vaikka aina ei itseä haluttaisi samalla lailla kuin toista niin fyysinen yhteys säilyy kun harrastaa seksiä. Turha kai siitä on loukkaantua jos ei mene haluamishetket yksiin..
 
Itselläni samankaltainen tilanne, tosin vaan mulla ei oikeen mitään tunteita miestäni kohtaan. Elämän peruspilarit kunnossa: on työ, terveet lapset ja koti. Mutta kuitenkin kaikki on tällä hetkellä jotenkin niin vastenmielistä, pienetkin asiat ja eleet siipassa ärsyttää, jutunjuurta ei oikeen ole. Osittain olen laittanut tän kaiken kolmenkympin villitykseksi, mutta kai pohjalla on jotain muutakin, mutta mitä. Eli voisiko vaimollasi olla jotain samanlaista olotilaa kun mulla. Ja se on ohimenevää. Jatka vain olemalla oma suloinen itsesi.
 
Diipa daapa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 17:12 Kyllikki kirjoitti:
Itselläni samankaltainen tilanne, tosin vaan mulla ei oikeen mitään tunteita miestäni kohtaan. Elämän peruspilarit kunnossa: on työ, terveet lapset ja koti. Mutta kuitenkin kaikki on tällä hetkellä jotenkin niin vastenmielistä, pienetkin asiat ja eleet siipassa ärsyttää, jutunjuurta ei oikeen ole. Osittain olen laittanut tän kaiken kolmenkympin villitykseksi, mutta kai pohjalla on jotain muutakin, mutta mitä. Eli voisiko vaimollasi olla jotain samanlaista olotilaa kun mulla. Ja se on ohimenevää. Jatka vain olemalla oma suloinen itsesi.
Niinpä niin, tuleepa mieleen erään suomalaisen elokuvan mainosslogan " kun mikään ei riitä..."
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 22:45 Ukkeli kirjoitti:
Kysyisin naisten mielipidettä seuraavaan asiaan, ja miksei miestenkin.
Olen avoliitossa naisen kanssa ja seksielämämme ei toimi. Syitä on ehkä monia, mutta yksi syy on että avovaimo "pihtaa".
Syytä on minussakin, mutta hän on ottanut sellaisen asenteen että minun on ansaittava seksi jota häneltä saan. No tämä taas aiheuttaa sen ilmiön että tunnenn aina saavani vain "sääli pi.llua". Ei ole todellakaan toivottu olotila.
Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia ja jos on niin miten olette saaneet tilanteen purettua?
Mahdatkohan olla mun mieheni? ... Mua ei yksinkertaisesti vaan huvita.. synnytyksestä on vielä niin vähän aikaa (puoli vuotta) vauva ja isommat lapset vie päivisin niin mun energiaani, että toivoisian saavani joskus käpertyä illalla kainaloosi kun lapset on nukkumassa, ilman taka-ajatuksia.. aina kun kätesi lähtevät vaeltelemaan , työnnät minut kauemmaksi ja tekee vielä vähemmän mieli. Lapset tarvitsevat mua aina, sinäkin näytät tarvitsevan silloin kun minkäkin tarvitsisin tukea ja stemppausta jaksaakseni.. Mutta ei mun tee mieli kun sinusta huomaa että sinä et osaa muulla lailla hellyyttä osoitaa. .tahdon tuntea ensin itseni tärkeäksi ja rakastetuksi muilla elämän alueilla, sitten vasta on aika sille, mitä tehdään kun tunteita on tarpeeksi.
 
Terapeutti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 18:54 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2006 klo 22:45 Ukkeli kirjoitti:
Kysyisin naisten mielipidettä seuraavaan asiaan, ja miksei miestenkin.
Olen avoliitossa naisen kanssa ja seksielämämme ei toimi. Syitä on ehkä monia, mutta yksi syy on että avovaimo "pihtaa".
Syytä on minussakin, mutta hän on ottanut sellaisen asenteen että minun on ansaittava seksi jota häneltä saan. No tämä taas aiheuttaa sen ilmiön että tunnenn aina saavani vain "sääli pi.llua". Ei ole todellakaan toivottu olotila.
Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia ja jos on niin miten olette saaneet tilanteen purettua?
Mahdatkohan olla mun mieheni? ... Mua ei yksinkertaisesti vaan huvita.. synnytyksestä on vielä niin vähän aikaa (puoli vuotta) vauva ja isommat lapset vie päivisin niin mun energiaani, että toivoisian saavani joskus käpertyä illalla kainaloosi kun lapset on nukkumassa, ilman taka-ajatuksia.. aina kun kätesi lähtevät vaeltelemaan , työnnät minut kauemmaksi ja tekee vielä vähemmän mieli. Lapset tarvitsevat mua aina, sinäkin näytät tarvitsevan silloin kun minkäkin tarvitsisin tukea ja stemppausta jaksaakseni.. Mutta ei mun tee mieli kun sinusta huomaa että sinä et osaa muulla lailla hellyyttä osoitaa. .tahdon tuntea ensin itseni tärkeäksi ja rakastetuksi muilla elämän alueilla, sitten vasta on aika sille, mitä tehdään kun tunteita on tarpeeksi.
Kyllä miehellä olisi nyt aihetta mennä itseensä ja miettiä niitä naisensakin tarpeita. Jos nainen hoitaa vain lapsia, tyydyttää miehensä mekaanisia tarpeita ja ei saa itselleen mitään, on raaka totuus, että homma ei toimi eikä tule toimimaan KOSKAAN.

Miehen kannattaisi kysyä, mitä nainen tarvitsee ja lähteä siitä parantamaan suhdetta. Jos mies ei osallistu arkitouhuihin eikä ole sitoutunut yhteisyritykseen nimeltään perhe, ei anna hellyyttä ja tukea, on nainen niin yksin ja petetty, että SEKSI EI VOI KIINNOSTAA. TUOLLAINEN MIES ON KARMEA PETTYMYS!!

Toivottavasti saisitte asiat kuntoon ja mieskin menisi tykönään itseensä. Aina vika ei olekaan siinä, kun nainen vain pihtaa. Mikähän on sitten se miehen osuus, että ei sille huvita antaa??

 
Vai terapeutti
"Toivottavasti saisitte asiat kuntoon ja mieskin menisi tykönään itseensä. Aina vika ei olekaan siinä, kun nainen vain pihtaa. Mikähän on sitten se miehen osuus, että ei sille huvita antaa??"


Kuka täällä tällaista päästelee, oikeinko "terapeutti"?

Luitko alkuperäistä kirjoitusta kunnolla, saati vastauksia lainkaan?

Taidat olla joku katkera nainen, joka on itse joutunut tunteettoman (avio-)miehen panopuuksi ja piiaksi.
Alkuperäisen viestin kirjoittajahan halusi nimenomaan kysyä neuvoa, miten muut ovat saaneet seksittömäksi hiipuneen liittonsa pelastettua ja totesi, ettei syy ole yksin kummankaan osapuolen. Eikös se jo osoita, että mies on mennyt "tykönään itseensä"?

Ja kyllä kuule naisetkin joskus pihtaavat, ihan vain #&%?$!*, ei se aina 100- prosenttisen varmasti ole miehen vika, jos ei seksi maita.

Lakkaa ihmeessä tituleeraamasta itseäsi terapeutiksi, edes leikilläsi keskustelufoorumilla.
 

Yhteistyössä