ketään jolla on ollut kohtutulehdus?

Millasia oireita oli?

Mä oon synnyttänyt reilu 2 vkoa sitten ja nyt mietityttää kun mun mielestä tuo jälkivuoto haisee pahalle. Mutta en tiedä kun on 2 vkoa vuotanut, että kuuluuko se asiaan. Vuoto on kuitenkin niukkaa, ei hyytymiä. Ei ole kuumetta eikä mtn erityisiä kipujakaan. Ehkä kerran pari päivässä vihlasee mahasta (ei alavatsasta kuitenkaan).
 
Sulla voi olla kytevä kohtutulehdus, varsinkin jos istukka / kalvot olivat jotenkin repaleiset, mutta muutenkin.
Jos sinusta tuntuu, että jälkivuoto haiskahtaa, niin kannattaa viimeistään maanantaina olla yhteydessä neuvolaan / synnärille, ja heti jos kuume nousee, tulee kovia kipuja tai jotain muuta "poikkeavaa".
 
mulla oli, sairaalassa jo tuli. Vuoto haisi hirveälle, eikä oikein muita oireita (muistaakseni). tulehdusarvoja ja lämpöä seurailivat sit siellä saikulla että näkivät et lähteekö ihan suullisesti antibiootit toimimaan... Mt mulla olikin sit vissiin vähän "rajumpi" tulehdus. Se kuulema olis voinut uusiakin vaikka kuin monta kertaa. Lämpöä saattoi myös alkuun olla, en muista enää....
 
vieras
mä luulin ensin et oli ummetusta,maha oli koko päivän sillä tavalla kipeä kun ummetuksen aikaan. otin sit lopulta mikrolaxi peräruiskeen,mut ei helpottanut. lopulta en päässyt enää kävelemään kun kaksinkerroin.
kuumetta eikä muita oireita ollut,ainoastaan tuo tajuton mahakipu. ei ollut vuotokaan.
 
Mulla siis oli tuo tulehdus kakkosen jälkeen, ja multa ei tullut hyytymiä, mutta kun kuume nousi ja vatsakivut alkoivat joku 3 viikkoa synnytyksestä, niin laittoivat neuvolasta mut samointein sairaalaan kaavintaan, jolloin sieltä tuli pois yks kohtuunjäänyt kalvonriekale, joka oli tulehduksen aiheuttaja.
 
Mulla oli ihan järkyttävät alavatsakivut. Kävelin kaksinkerroin enkä kyennyt edes pukemaan. Mulla tämä tuli ekan km:n jälkeen. Kaavinta tehtiin. Vuodon hajusta en muista, koska aikaa on 10v. Kuume ei kuitenkaan noussut.

Käy ihmeessä lääkärissä/neuvolassa tarkistuttamassa tilanne, jos mietityttää!
 
Kiitos vastauksista! Täytyy maanantaina soittaa neuvolaan, jos vaikka pääsis tarkistuttaa asian. Mietityttää sekin, et jos mun hajuaisti on vaan väärässä, kun ei oo tottunut näihin kaikkiin uusiin aromeihin niinkun vauvan kakkaan esimerkiks :D
 
Kolmenäiti
Mulla oli esikoisen ja keskimmäisen välissä,, useampi kk jo synnytyksestä. Kuukautisten välissä tuli ruskeaa ihmeellistä vuotoa. Sain tupla-antibioottikuurin ja sillä parani.
 
Miulla huomattiin se jo synnärillä, tuoksahti kuulemma.....ite en huomannu viel mitää, kuumetta tais olla, antibiooteilla meni ohi. Istukka ja kalvot ei ollu repeilly, ehjät olivat joten jotakii ihan pientä sinne oli jääny. :/
 
nenna
synnytin kaksi viikkoa sitten ja nyt kohtutulehdus. sain antibiootit. vuoto haisi ja maha kipeä. hieman kuumettakin on ollut ja ruoka ei maita. jos saat antibioottikuurin ja imetät kannattaa ostaa vauvalle ilmavaivojen varalta RELA tippoja ja CUPLATON tippoja jos vauvalle tulee mahavaivoja. ihan siis kokemuksella.
 
vieras
on molempien synnytysten jälkeen jäänyt istukkaa ja siis molemmilla kerroilla pääsi tulehtumaan, onneksi ajoissa huomattiin. Ei ollut juuri mitään oireita. Kerran kohtu on tulehtunut pahoin, silloin nousi kuume korkeaksi ja kovat kivut tuli.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Kiitos vastauksista! Täytyy maanantaina soittaa neuvolaan, jos vaikka pääsis tarkistuttaa asian. Mietityttää sekin, et jos mun hajuaisti on vaan väärässä, kun ei oo tottunut näihin kaikkiin uusiin aromeihin niinkun vauvan kakkaan esimerkiks :D
no kyllä sen huomaa jos on jotain vialla! Normaalissa vuodossa ei se haise pahalle! itsellä tuntui että haisi ihan paskalle kun oli vastaava tilanne ja itellä oli ei täydelliset jälkeiset!
 
Mulla oli
Mulla kaks kohtutulehdusta takana. Molempien synnytysten jälkeen sain sen. Mulla ei ollut mitään muita oireita kuin paha haju. Ja sitten 5 pvää siitä alkoit tulemaan alaselkä kipeäksi ja kuume nousemaan. Joten sanoisin että kyllä sulla voi olla tulehdus! Kannattaa soitella neuvolaan!
 

Yhteistyössä