laihdutuksesta, naiset auttakaa

Eli täälä mamma,jonka pitäisi joskus olla -10kg kevyempi,mutta vaikka nyt pari viikkoa olen liikkunut ja katsonut syömisiäni,niin paino vaan nousee :eek: :ashamed: ette arvaa kun masentaa!

Ja mitkä olisi hyviä liikkeitä saada vatsaa ja sen läskejä :$ pienemmäksi?
 
älä katso vaakaa vaan peiliin B) jos alat liikkua ahkerasti myös lihasta kasvaa joka painaa enemmän kuin läski. vatsamakkaroihin ei auta muu kuin armoton vatsalihastreeni, kokeile vaikka "polkupyörällä ajoa" lattialla niin että ylävartalo on kohotettuna ja vaihtelet kyynärpäätä polvelta toiselle, on tehokas kun suoristat vielä jalan aina pitkälle muttei mahan asti. samoin sellainen liike jossa suoria jalkoja nostellaan vuorotellen lattiasta siellä maaten on tehokas . itsellä ainakin alavatsaa treenaavat tepsii paremmin kuin ihan perinteiset nostot. tuntuipa josku vyötärökin löytyvän kylkilihastreenillä :D Onnea ja iloa liikkumiseen!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:14 lissuhissu kirjoitti:
Tuolla laihdutus-palstalla on vinkkejä ja pinoja, joista saa apua ja tukea B)
juup,mut halusinkin oman ikäisten kikkoja :D nääs kun 20 veellä aineenvaihdunta toimii eri tavalla kuin liki 40sellä ;)
 
joo tiedän tunteen kun masentaa..mulla kolme lasta ja ikävä kyllä se näkyy edelleen keski vartalolla vaikka viimeisestä synnytyksestä yli vuosi..mä olen puoli vuotta tehnyt vatsalihaksia ja nyt vasta VÄHÄN alkaa näkyä ylävatsassa..mut älytön makkara edelleen alavatsassa..ei auta kun jatkaa..mutta sitkeästi vaan niin kyllä se sitkeys palkitaan!! :) mä olen täällä hengessä mukana!!
 
allu2006
Valitettavasti läskiä ei voi poistaa paikallisesti eli vaikka kuinka tekisit vatsalihasliikkeitä, niin se ei tarkoita sitä, että saisit sileän vatsan, jos paino ei samalla putoa :/

Itse pudotin pari vuotta sitten 10 kiloa 4 kk:ssa seuraavia ohjeita noudattaen:

*aamu alkoi lenkillä heti heräämisen jälkeen, kesto n.45min
*lenkin jälkeen puolen tunnin kuluttua vatsalihakset (3*30) + venyttelyt ja sitten vasta aamupalalle!
*5 kuppia vihreää teetä päivässä
*paljon paistettua kanaa + raasteita, pähkinöitä + tonnikalaa
*kolme lämmintä ruokaa päivässä
*ei olutta/siideriä, jos halusin jotain ottaa, otin kuivan valkkarin vichyvedellä
*viiden jälkeen suuhun vain vettä
*iltaisin vielä vatsalihastreeni + punnerrukset (3*10)
*pasta, vaalea leipä, peruna ja jäätelö jäähylle
*pieni herkkupäivä kerran viikossa, yleensä lauantaisin...

Ei sitä joka päivä kuitenkaan jaksanut lenkille lähteä, silloin pidin tanssipäivän eli nappulat kaakkoon ja kunnon jorausta puolisen tuntia
:D

Ikää oli silloin reilu 33 vuotta ja mulle toi toimi hyvin, vaati kyllä melkoista itsekuria mutta motivaatio säilyi kyllä hyvin kun edistymisen näki peiliin katsomalla!

Tsemppiä sulle painon pudotukseen!

-Allu
 
Mima75
Älä katso vaakaa! Urheillessa paino alkaa tippumaan vasta useamman kuukauden jälkeen, tai näin kävi itsellä. Mutta kroppa alkaa kiinteytymään ja vyötä saa kiristää.
Vähän mietin mitä syön ja jätin karkit veke. No, tokihan joskus tulee karkkii syötyä, mut ei enää joka päivä.
 
Itselläkin vielä vuosien mittaan karttuneita kiloja 5-10 liikaa, mutta kalorilaskuri.fi itselläni hyvä apu lähinnä ruokapaiväkirjatyyppisenä "synnintunnustuspaikkana" ohjaamassa ruokavaliota/energiansaantia oikeaan suuntaan. Kolmessa kuukaudessa - 6 kg, vatsa ennallaan; jatkan kun lopetan imetyksen. Tai viimeistään ensi vuonna...
 
ÄitiA
Itselläni ainakin neste kertyy helposti elimistöön, eli jos syön suolaista olen takuulla kohta painavampi jo pelkästään nesteen elimistöön kertymsen vuoksi. Ja ennen kuukautisia paino aina lisääntyy. Eli katso mitä syöt, muista proteiinit ettei lihaksesi rupsahda, ja juo nesteitä tarpeeksi. Syö kuituja myös tarpeeksi, että vatsasi toimii. Liiku ilolla, älä pakolla. Liikunnalla pidät laihtuessasi itsesi kunnossa, ja olet virkeämpi, vaikkei aluksi ehkä siltä tuntuisi ihmisestä joka ei ole tottunut liikkumaan. Pelkällä liikunnalla et kyllä hirveesti laihdu, joten muista herkuttelut esim. vain kerran viikossa, muut päivät syö terveellisesti. Itse koin hyväksi pitää päiväkirjaa joka päivä, aloittaen aamupalasta, koska muuten en muistanut enää mitäs olinkaan syönyt ja helposti napostelin liikaa..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 09:06 kiira kirjoitti:
Eli täälä mamma,jonka pitäisi joskus olla -10kg kevyempi,mutta vaikka nyt pari viikkoa olen liikkunut ja katsonut syömisiäni,niin paino vaan nousee :eek: :ashamed: ette arvaa kun masentaa!

Ja mitkä olisi hyviä liikkeitä saada vatsaa ja sen läskejä :$ pienemmäksi?
Jos ei muu auta niin varaa aika ravitsemusterapeutille. Meillä ainakin terveyskeskuksessa on hyvä ravitsemusterapeutti ja siellä on käynnit maksuttomia. Laitoin hänen antamansa ohjeet joskus aikaisemmin tuonne laihdutusosioon. Voit käydä sieltä kuikuilemassa jos tykkäät. =)

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=672328<br><br>
 
Mä sain vatsamakkarat pois callaneticsilla. Ihan oikeasti vatsa alkoi näyttää aavistuksen verran sixpäckiltä.. Nyt jumppa on jäänyt laiskuuttaa pitkäksi aikaa väliin, pitäis alkaa taas niitä vatsaliikkeitä tehdä... :(

Juo paljon ja katso tosiaan mitä syöt. Älä jätä aterioita väliin. Sokeri ja vaalea leipä pois. Jos luulet syöväsi terveellisesti ruisleipää, niin tutki mitä syömäsi leipä sisältää.. Esim. vaasan ruispaloissa on enemmän vehnää kuin ruista. Kuituja ja hedelmiä. Aamuisin puuroa, paljon kasviksia ja vihanneksia.

Itse tiputin 10 kiloa. Mut oli siinä asennemuutosta..

Eikä saa olla liian julma itselleen. Herkuttelu silloin tällöin on sallittua kunhan ei mene liiallisuuksiin (esim. muutama irtokarkki 300 gr sijasta). Fazerin sininen käy herkutteluun. Itse syön joskus vain yhden palan mut kun sen lihvaa tonne kitalakee ja antaa sulaa hitaasti... :)

Ja nyt kesäaikana tarkkana mitä juo! Oluessa ja siidereissä on paljon kaloreita, puhumattakaan viineistä.
 

Yhteistyössä