Lapsiveden tihkuminen?

  • Viestiketjun aloittaja Muori
  • Ensimmäinen viesti
Muori
:attn: Iltapäivää!

Kysäisen lapsivesiasiasta... Lääkäri snaoi äitipolilla lapsiveden vähentyneen viime kerrasta. Nyt minulla rv 37 reilusti. En osaa sanoa onko tihkunut pois, vai miten, ja lääkäri sanoi että eipä sitä paljaalla silmällä erota kukaan onko lapsivettä vai valkovuotoa. Onko kokemusta vastaavasta tilanteesta? Onko vauvalle vahinkoa... jos vähitellen tihkuu... hyvänen aika että on tilanne. Pyydän jos joku osaisi sanoa tähän jotakin... Kiitos!!!! :wave:
 
ei valkovuotoa aina erota lapsivedestä.
Valkovuodon koostumus voi muuttua tosi paljon raskauden aikana.
Itse kävin raskauden aikana synnytys-sairaalassa tarkistuttamassa tilanteen, kun epäilin itse, et lapsivettä on tullu...
Lapsivesihän uusiutuu, joten ei se vauva siellä kuivilla ole.
Raskauden loppuvaiheessa se mun käsityksen mukaan voikin ihan normaalisti vähentyä.
 
pikkukukka
ite epäilin kans et tihkuis ja äippäpolilla sanoivat et laita sellanen huonosti imevä suoja niin näkee onko vaaleenpunertava väri. ja mulle lopulta tehtiin joku testi siitä jolla selvis et onko se sitä. ja olihan se. tyttö synty 18 tunnin päästä siitä kun tän tihkumisen huomasin alkaneeks. :)
 
mökö
Mulla oli lapsivettä reilusti vielä kuukausi ennen laskettua aikaa. En tiedä todellakaan et mihin se hävis, minkäänlaista vuotoa ei ollut. Vai tuliko sit vessassa käynnin aikana huomaamatta.. Lapsi jouduttiin kuitenkin leikkaamaan 38+2 sen takia, ettei lapsivettä enää ollut ja vauvan sydän ei sen takia kestänyt supistuksia. En halua mitenkään pelotella, mut kannattaa pysytellä ajan tasalla, mullakin lapsivesi hävisi kokonaan kahden päivän aikana.
 
Muori
Minulle sanoi lääkäri eilen, että lapsivettä on edelleen riittävästi. Hän ei mitään puhunut, että sen vähentyminen voisi aiheuttaa lapsen sydämelle vaaraa... Pitää nyt yrittää tosissaan seurata että sitä ei ainakaan tihku. Kuulemma näin loppuraskaudesta sitä ei enää erity lisää. Tuntuu kyllä, että haluaisin jo synnyttää tämän lapsen kun on epävarma olo just tämmöisistä asioista, että jos lapsi vaarantuu... :ashamed:
 

Yhteistyössä