""luonnon lääkkeet"" vauvan yritys

  • Viestiketjun aloittaja MK
  • Ensimmäinen viesti
MK
Hei kaikille!

Olemme yrittäneet vauvaa lähes kymmenen vuotta. Kaksi lasta jo on ja meidät tutkittu aikoinaan terveiksi.
Olimme jo ajatelleet ettei välttämättä kolmatta tehdäkään, mutta nyt ovat vauvahaaveet nousseet uudestaan pintaan. Onko jollain kokemusta ns. luontaistuotteista tai muista ""poppas"" konsteista raskauden alkamiseen? Lääkäriin en viitsi enää juosta, vaan haluaisin että mahdollinen vauva lähtisi alulle ihan omilla voimin :)
 
sirkku
Mä ihan huvikseni kokeilin sitä paljonpuhuttua greippimehua. Yhden kierron kokeilin kuukautisista ovulaatioon ja ainakin minä tunsin ovulaationi paljon selvemmin. Ja se tärppäs. Olen nyt vkolla 11.
On yritetty vauvaa pitkään ja juuri tätä kiertoa ennen tehtiin 2 inseminaatiota. Tämä raskaus tuli luomuna juuri, kun Väestöliitto oli heinäkuun kiinni ja Klomifeeneistä tauko.
 
sirkku
Mä join kuukautisten alusta ovikseen lasin päivässä ja nimenomaan sitä täysmehua, vaikka se onkin pahemmanmakuista, kuin muut greippimehut. Tuo tais olla Valion mehua ja löytyy muistaakseni kylmähyllystä, ei mehuhyllystä. Ei kun kokeilemaan.
 
*Karpalo*
Hampaillehan toi greippimehu on sit pahasta. On niin hapanta, että syövyttää kiillettä. Joten pitäkäähän kohtuus kuitenkin ""greippeilyssä"", kovin kauaa ei ainakaan kannata päivittäin sitä juoda! Ja hampaiden harjaamista heti greippimehun juomisen jälkeen kannattaa välttää.

Sinkki, seleeni ja E-vitamiini ovat lisääntymisen kannalta tärkeitä vitamiineja. Kannattaa syöttää niitä myös miehelle! Ja tottakai se paljon puhuttu foolihappo, (tosin sitä tarttee ihan kaikki), se muuten parantaa myös sperman laatua!
Mutta kannattaa muistaa, ettei noi vitamiinit/hivenaineet heti siltä seisomalta vaikuta, vaan niitä täytyy käyttää säännöllisesti pidempi aika. Kun ei ne valitettavasti mitään ihmepillereitä ole... (oliskin!)

Ei muuta kuin onnea yritykseen :)
 
kilpikonna
Ja muistakaa, kaikki kilpirauhasen vajaatoimintaiset, ettei greippumehuun pidä koskea, vaikuttaa huonosti tyroksiinin kanssa. Mutta tuonhan varmaan ao. vaivasta kärsivät tietävätkin ;)

tuo foolihapon syöttäminen miehelle olikin hyvä idea, eipä tullut pieneen mieleenikään, tänks!
 

Yhteistyössä