~~~MAALISMASUT 2008~~~Syyskuussa

Harmaata täälläkin Porin seudulla. pikkuvaemo mä syön jo tuota d-vitamiinia, kun nuo maitotuotteet jää niin vähiin.

Masu on kasvanu hurjasti ja eilen ehtoolla kun kuunneltiin vauvaa niin sydänäänet on paris päiväs vahvistunu huimasti ja mikä parasta kuuluvat nyt ympäri vatsan.
Pikkuinen liikkuu tosi tomerasti ja liikkeet tuntuvat nyt jopa kävellessä. :heart: On sellainen tuntu et kauaa ei enää mene kun liikkeet tuntuisivat myös vatsan päältä! Dopplerissa kuuluu potkut kivoina kopsahduksina ja liikkuminenkin kuuluu selkeänä möyrimisenä. :heart:

Kovasti on närästelly viime päivinä vaikka oon ollu puuro, piimä ja vissy linjalla. :(
Illalla varsinkin närästys on pahinta laatua...polttelee niin vietävästi. :$
Ekat supistuksetkin tuli tänä aamuna, siis sellaiset et oikeen huomas. Nyt oonkin päässyt niitten kans pitkälle kun aiemmis raskauksissa ovat alkaneet jo viikolla 10..

Meillä myös menossa koti kuntoon prosessi, tosin kyseessä yläkerran täysremontti..miehellä villoitus menossa. Tarkoitus olisi että valmista tulisi jouluun mennessä, saas nähdä kuin käy..Ylhäälle tulee lasten huoneet ja alakertaan jää vain me ja vauva. Sit kun yläketa valmistuu, päästään tekeen vauvalle pesää. :heart:

Vaunuista..uusia ollaan ostamas vaan malli on hämärän peitossa, jotkut pirteät olis kivat mut kun kaikki tuntuu olevan vaan beige, tummansininen ja harmaa linjalla.. :|

Ompelukone on kaivettu esiin ja tarkoitus olisi vaippoja ommella, tilasin Myllymuksuilta ihania kankaita... Ekat pikkiriikkiset sukatkin on puikoilla :heart: Tästä se taas lähtee...meinaan mopo kädestä :LOL: kohta on komppanialle vauvoja tehty "kaikkea kivaa". :D

Hope08+NyytiTyllerö 15+3
 
Herättelin tossa vähän aikaa sitte miehen sohvalta, oli siihen nukahtanu töiden jälkeen yöllä tv päällä.
Mulla ollu taas levoton yö, ei oo millään meinannu löytyy hyvää nukkumisasentoo. Pää särki koko eilisen päivän taas ja yöllä joka kerta ku nousin pissalle ni jomotus vaan jatkui. Se onneks lakkas nukkuessa. Mä niin haluisin et pysyi pois tän päivän ku vihaan tollasta päänsärkyä mihin ei oikeen mikään tunnu auttavan!

Pikkuvaemo kyseli D-vitamiinista, mä en vielä ainakaan oo alkanu ottaan ku juon maitoa varmaan litran päivässä ni luulen et saan siitä aika hyvin noi D-vitskut.
Selviytyjiä täälläkin mielellään katellaan, eilen tuli vähän hypittyä kolmoselta subille ku tuli viimeinen Viettelysten saari, mut pysyin kyllä ihan hyvin kärryillä molemmissa. Ja tänään tulee Amazing Race mikä kuuluu kans lemppareihin. ( Miten niin reality-sarjojen orja )

Näin viime yönä taas niin hämäriä unia et huh huh! Ekassa kuunneltiin siskon kanssa vauvojemme sydänääniä kameran kanssa, laitettiin se zoomausputki masua vasten ja sit ne sydänäänet jumputti kameran kautta. Ja hyvin kuuluikin, pitäisköhän testata :LOL: :LOL:
Toisessa sit olin tarkastanu eiliset lottolaput huonosti ja meillä olikin 7 oikein ja voitettiin 350 000?. Se uni ois saanuki olla totta, rahaa kun ei oo ikinä liikaa... Unessa sit jo ilmotin miehelle et mä ainakin haluan sit ostaa Mulberryn ja Louis Vuittonin jotkut hienot laukut... :kieh: :kieh: Höh.. Ei oo naisella koskaan laukkujakaan liikaa ni ois senki takia sit voinu olla vaan totta!

Hope08 ootko ottanu mitään närästyslääkettä? Mä ostin sitä Multitabsin raskaus-sarjan närästyslääkettä jo jemmaan vaikkei mua ookaan vielä närästäny, mut muistan et kuopusta odottaessa mua närästi, ni haluan et mulla on sitä lääkettä sit valmiiks kotona jos näin pääsee tälläkin kertaa sattumaan.

Vielä pitäis jaksaa 4,5 vkoa odottaa et pääsee taas masuun kurkkiin, onneks on ainaki yx neuvolakäynti ennen sitä ni saa edes sydänäänet kuulla. Luulen kyllä et mun tarvii lääkäriin taas mennä ku ei oo noi mun häntiskivut mihkään menny. Tiistaina soitan varmaan taas neuvolaan ja kysyn mitä neuvolatäti on asiasta mieltä.

Nyt meen hetkeks sänkyyn kattoon tv:tä ja odottelen samalla et kaupat aukee, meillä ku on ihan tien toisella puolella 2 kauppaa mitkä molemmat sunnuntaisin auki.

Sunnuntain jatkoja neidot!

:heart: :Ninni ja Kirppu 16+0 :heart: :heart:

:attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn:
Ai niin! Teen illalla sit lokakuulle oman pinon taas, muistakaa!!!
:attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn:
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!!

Mulla takana muutama loistava päivä,, ei mitään heikotusta eikä muutakaan. Elämän iloa täynnä!

Napa voi hyvin, 9pvä ois neuvola, innolla oottelen että pääsen kuulemaan sydämenäänet eka kertaa nii pääsee vähän jo veikkaamaan kumpiko ois tuloillaan. Mulla on aivan mieletön halu saada tietää!!Hulluna oon jo nimiäkin miettiny, mites te muut onko nimet jo selvillä??

Juups, mutta kai se ois ruettava kaunistautumaan, kun miehen isän 50v päivät ois edessä.

Amalia 14+6


 
Amalia: Meillä on mies jo keksiny/päättäny valmiiks nimen pojalle, tytölle vielä mietinnässä, toivottavasti ultrassa sais jotain selvyyttä mitä sieltä haaroista löytyy/ei löydy =)

Ninni ja Kirppu 16+0
 
Hei vaan kaikille maalismasuille!!
Ajattelin ilmottautua joukkoon mukaan..Eli kotkasta olen ja esikoista odotan la 27.3.2008 ja synnäri on koks...Nyt koiran kanssa lenkille, kun vihdoinkin on väsymys sen verran hellittänyt, että jaksaa kunnolla lenkkeillä..
 
Sunnuntaita!

Tervetuloa nita82 :flower:

Papsu, mulla oli kerran jotain tuhruvuotoo, se tuli aamulla edellisen illan/yön sekstailun jälkeen... kysyin np-ultrassa siitä ja kuulemma "kuuluu asiaan", kun paikat on vaan niin verekkäät.
Ei kai siitä huolissaan tarvii olla, jos on vaan ihan vähän jotain ruskeeta... otat vaan sitten rennosti, etkä pidä mitään suursiivouspäivää!

Täällä pupelletaan herkkuja, oltiin sillä shoppailuristeilyllä pe-la ja tulikin tuhlattua rahaa enemmän kuin laki sallii... |O
Hirveet läjät mässyy ja kosmetiikkaa tuli ostettuu, joten pysyn hyvin rasvattuna sisäisesti ja ulkoisesti :D mut ihanaa oli käydä buffa-pöydässä naatiskelemassa :p ja muutenkin oli kiva käydä merellä haukkaamassa happee, vaikka eilen aamulla tullessa tuulikin ihan kiitettävästi. Oltiin jo puolen päivän aikaan kotona, joten oli edessä vielä koko lauantai ja sauna ja vielä kunnon yöunet omassa sängyssä ja nyt tämmönen laiska sunnuntai... niin aika ihana viikonloppu kaiken kaikkiaan! =)

Nyt alkaakin pakkailurumba eli liikenevä vapaa-aika pitäis siivoilla kaappeja etc.... ja taaaaaas mä oon koneella.... :headwall:

Voikaapa paksusti!!

Hexodus ja masutyyppi 17+4
 
Pitkään aikaan en oo kirjoiteltua saanut, mutta lukemassa käyn kyllä lähes päivittäin. On mukava lukea teidän samassa tilanteessa olevien arkea ja juhlaa, samanlaisia oireita ja pohdiskeluja.

Täällä vointi on hyvä ja välillä tuntuu, että vähän liiankin hyvä. Viime päivinä ei ole mahasta edes kovasti kiristänyt. Välillä jopa pelko hiipii, että onko siellä kaikki hyvin. Neuvola on onneksi ensi viikolla, joten sittenpä se selviää. Liikkeitä ei vielä ensisynnyttäjällä tunnu, kai... Välillä luulen tuntevani, mutta en ole kuitenkaan varma. Ja on ollut ihana miettiä nimeä, pinnasänkyä, vaunuja, äitiysloman sijaista... Se kaikki alkaa vähitellen olla totta.

Voikaa hyvin, kasvakaa pikkuiset ja nauttikaan syksyn säästä.
Tansuli ja masukki 17+6
 
Oih, kun noita jäätelöitä olisi enemmän vähälaktoosisina!! Tulisi niin kalliiksi joka annoksen jälkeen napata entsyymiä perään. :/

Vihreä tee
sisältää katekiinia, joka saattaa aiheuttaa sikiön kehityshäiriöitä. Katekiini on antioksidantti ja antibiootti ja sen väitetään mm. kiihdyttävän aineenvaihduntaa ja estävän syöpää. (Epätieteellinen toteamus: eräs tuntemani naishenkilö saa vihreästä teestä karmeat silmäpussit.) Toisaalta katekiinia on myös mm. kaakaossa ja marjoissa. Vihreä tee sisältää paljon myös muita biologisesti aktiivisia aineita, joiden vaikutuksia ei vielä tunneta. Mielenkiintoinen aines - siihenhän voisi tutustua enemmänkin.. :p
 
Hyvää sunnuntaita! koko päivä mennyt lähinnä ihan vaan oleskellessa rauhassa miehen ja pojan kanssa. Käytetty koiria(omaa ja hoitokoiraa) yhdessä kävelyllä ja touhuiltu kotihommia. Huomasin muuten et vauhti on hidastunut, piti kävellä aika hiljaa kun tuntu et ottaa kunnon päälle.. sanoinkin miehelle et tästä se vaan hidastuu vauhti loppua kohden.

Vaavi on potkiskellut kovasti pari päivää, ihan vähänväliä. On ollut ihana kun saa huokaista kun tietää vaavin olevan kunnossa, ainakin liikkeiden perusteella. Herkkuja tekee mieli kovasti, pitäsiköhän käydä hakeen ku tulee se maajussille morsiankin tänään..?vois oikeen herkutella.. :p

Hyvää vointia kaikille, nyt kolmas päivä et ei oo särkenyt päätä, sitä ennen tais olla melkeen viikon putki et aamusta iltaan pää kipee.

enne ja aarre 17+3
 
Olen tuntenut maha-asukin liikkeiksi tunnistettavia möyrähdyksiä ja tömäyksiä viime viikosta lähtien (15+2 ->). Kerran mokoma jo herätti torkuilta kesken luennon! Siihen oli kyllä mukava havahtua. Ah, mikä ihana salaisuus! :D Maha on niin pieni vielä, että piiloutuu housujen alle. Tosin yhtenä aamuna havaihduin hereillä siihen, että oma käteni sipaisi vatsaa: se olikin jo kova kumpu!

Marmeladi, ihan ilahduin kun kirjotit tornionjokilaaksoksi! Niin kotoiselta kuulosti. Ei sitä tarvi ko hetken asua Oulussa nii met yhet unohama aakkoset ja alama jo pohojois-pohojanmaata puhumaan - nää jäät iha alakyntee. Hehee! :eek:


Syömään!

Sienna rv 16+0
 
Iltaa ja uusiakin oli tullut. Tervepä tuloa! Tultiin äsken elokuvista, katsottiin se Paksuna ja kyllä se oli hauska. Mieskin naureskeli tasaiseen tahtiin, samoin koko yleisö. Siihen oli laitettu ihan rehellisesti niitä asioita, mitkä naisessa muuttuu raskauden aikana ja tietenkin sitten se oma kehyskertomuksensa. Suosittelen!

Elokuvissa tapahtui myös jotain jännää. Tunsin ensimmäiset liikkeet masun läpi! Vein miehen käden siihen ja hänkin tunsi aivan selvästi. Ihanaa, nyt sitten saa tunnustella aina välillä. Voi vähän kontrolloida vauvaa! Mun masu ei todellakaan ole suuri, joten ei sillä tilaakaan ole kauheasti. Omat farkutkin vielä menee, jos ei tartte kauaa istua.

Äiskä äiskä: Musta sun ehdotus on tosi hyvä! Eipähän tartte kaikkien uteliaiden tuttujen käydä lueskelemassa meidän ajatuksia ja tuntemuksia.

Misupai ja Helmis 18+1
 
Tervetuloa uusille!! :flower:

Täällä on mennyt tämä harmaa sunnuntai päivä ulkoillessa ja autoja siivotessa. Kävin äsken koirien kanssa melkein tunnin kävelylenkillä. Kyllä tekikin kutaa!! :LOL: On jäänyt kunnon liikunta vähälle, käynyt vaan kerran viikossa bodypumpissa ja sitten tytön kanssa vaunuilemassa päivisin.

Kyselitte lapsille kertomisesta, meillä neiti on nyt puolitoista vuotta, joten ei hirveesti viellä ymmärrä asiasta vaikka on sille puhuttu. Mitä nyt eilen ja tänään käynyt taputtamassa mahaa ja sanonut vauva. Joten kai se pikku hiljaa alkaa ymmärtää, että äidin masussa vauva. :hug:

Vaunuista, meillä tytölle ostettu emmaljungat niissä saa sitten pikkuinenkin nukkua. Seisomalaudan hankin niihin. Sitten saan ostettua kaverilta sisarusrattaat edullisesti, pääsee sitten kylille kävellen. Tyttö ei kuitenkaan jaksa viellä siinä seisomalaudalla pitkiä matkoja olla.

Maha on pulpahtanut tuohon esille ihan muutama päivä sitten. huomasin yksi ilta, että tuohon on tullut tollanen kellukka. Vauva liikkuu jo kovasti, pitkin päivää liikkeet huomaa, onneksi näin. :heart: :heart:

Nyt laittamaan neidille iltapalaa ja ottamaan itenkin samalla!!

Muumi82 ja eppu 18+5?
 
Hei kaikki!

Olen lueskellut näitä juttuja jo elokuulta asti, mutta nyt rohkenen ilmoittautua itsekin mukaan: masuvauva antaa jo selvästi tuntua itsestään!

Olen 28-vuotias ja kotoisin Turusta. Ensimmäinen vauva on tulossa ja laskettu aika on 6.3.2008. Tyks siis on sairaala.

Terkuin
Zussu ja masuvauva 17+3

 
Tervetuloa uudet! Lisään teidät listaan ja sit teenkin meille uuden lokakuun pinon.

Äiskä äiskä toivottavasti se sun kaveris nyt ainaki tajuaa ettet tykkää kun hän käy lukemassa täältä sun kuulumisias, tai tajuis ainakin olla hiljaa lukemastaan ja pitää omana tietonaan jos noin utelias tarvii olla.

Mä olin kanssa koiran kanssa melkein tunnin lenkillä ku koitin saada jo toista päivää jatkunutta päänsärkyä pois, mut ei auttanu :( Otin nyt sit äsken Panadol zappia jos se sit vaikka auttais vaikka epäilen.

Nyt en jaksa olla koneella kauempaa ku pää halkee, päivitän äkkiä vielä listan ja teen sit sen lokakuun pinon valmiiksi.

:heart: :Ninni ja Kirppu 16+0 :heart: :heart:
 
Olettepa olleet ahkeria kirjoittajia, ja onhan meitä aika monta: pari sivua jaksoin lukaista läpi =)

Sienna saako valkoista teetä juoda? Kun en oikeestaan tavallisesta tykkää, ja kamala jano koko ajan, niin joku muukin maistuisi veden ja piimän lisäksi.

Ninni mainitsitko jossain että häntäluusi voisi olla vaurioitunut joskus? Tunnen yhden äidin jolla ponnistusvaiheessa huomattiin, että häntäluu on tiellä (murtunut lapsena) eikä vauva mahdu tulemaan. Hätäsektio tehtiin. Kysele tosiaan joltain lääkäriltä, ettei sitten tule yllätyksiä! (ei tarkoitus pelotella, vaan hyvä kuitenkin ottaa selvää jos epäilyttää!)

Ittellä maha kasvanu viikon aikana ihan selvästi! Kipee on, kun suolisto ym ettii siellä omaa paikkaansa. Ja ihan selvää liikettä tuntuu, tosin ei sitä pysty erottamaan että siellä kaksi kieppuu. Keskiviikkona neuvola, yritän saada miehenkin mukaan kuuntelemaan. Täällä on rakenneultra rv 20, eli noin neljän viikon päästä. Kyllä me aiotaan silmät tarkkana kattoa, olisko tyttöjä vai poikia (ennestään siis 3 poikaa ja tyttö ). Ei sen niin väliä, vaatteita on molemmille, nimiäkin varmasti keksitään, mutta ollaan vaan niin kovin uteliaita.

Kodinhoitoapua kyselin kunnalta, mutta kaikki on valjastettu vanhustyöhön. Jotain pitää kyllä keksiä hätävaraksi, jos vaikka joutuu sairaalaan loppuajasta, miehen on kuitenkin työnsä hoidettava, ja siivous ym voi olla loppuajasta aika työlästä.

Mutta nyt nuo kuopus (melkein 2v) ja esikoinen (melkein 8v) nukkumaan!

:wave:
 
Valvatti juu en oo koskaan sitä mihinkään loukannu ja kuitenki jo 2 normaalia synnytystä takana eikä niissä raskauksissa ollu mitään ongelmia häntäluun kanssa. Lääkäri epäili liitoskivuiksi mitkä tulee vaan paheneen. Mut mitään estoa normaalille synnytykselle ei pitäis olla kun häntäluu ei kuitenkaan oo koskaan missään vaurioitunu.

Laitan tän saman tekstin nyt tähän vanhaan ja vielä lokakuunki pinoon...

-Ninni ja Kirppu 16+0-
 
Kertokaapas nyt, miten ihmeessä voidaan käyttää ilmaisua "urkkia", jos vapaaehtoisesti kirjoitatte julkiselle, koko maaimalle avoimelle foorumille? Jos haluatte tilittää hieman pienemmälle kohderyhmälle kuin koko maailma, olisiko sellainen keksintö kuin sähköposti ja siellä jakeluryhmät mitään?

Jos ette halua kirjoittaa henk.koht. asioitanne koko maailman luettavaksi, niin älkää sitten kirjoittako julkisille foorumeille. Internet on nähkääs avoin kaikille. Yllätys ja newsflash?

Miten todennetaan tällaisissa yhteisöissä luotettavasti, että joku on saanut "OIKEESTI" lapsen?
 
Huomenta kaikille! :)

Me olimma tosiaankin viikonlopun anoppilassa, tulipa ainaki otettua ihan rennosti ja kyläilyn kannalta. Nyt oiski taas työmaata ihan nokko ku vuori vaatteita oottaapi viikkaamista, jipii.. Oli vaan ihan pakko tulla eka käymään täällä plussalla "seliseli, laiska mikä laiska" :LOL:

Jahas uusia odottajia oli tullut lissää.. Nita82 Teretulemast! :D

Sienna.. Mie puhun vaikka ja mitä murretta sekasin.. tullee miet ja siet.. ja määt ja säät ja mä, sä.. Sitä ku suku levenny ympäri suomen ja kamuja assuupi siellä ja täällä niin mie imuroin ne kaikki murteet itteeni :D Ja sitä ku on savolaista ja saamelaista ja kainuulaista verta sopivassa sekasotkussa ni lopputuloski on aika sekava :LOL: Se on sitten ihan moukan tuuria jos vahingossa kirjakielellä kirjotan :whistle:

Juu ja sitten täällä on jutun aiheeksi noussu tuo yksityisyys. Olikos se Äiskä Äiskä joka oli kovin harmistunu ku joku tuttu oli sen tunnistanu täältä? Ymmärrän täysin että ärsyttää, siksipä mie en mitenkään tarkoin itestäni tänne mittään kerro. Lasten nimetki oon jättäny poijes ja paikkakuntaakaan en ole maininnu. En miekään tykkää jos joku puoli tuttu minut täältä tunnistais, tämä ku vähän semmonen paikka jossa saapi mieltänsä purkaa nimettömänä. Mutta sen välttämiseksi mie yritän olla mahollisimman vähän kertomatta itsestäni. Hankalaa se kyllä on ja lipsahduksia tietty sattuu, mut sitten se ompi voi voi. Ja aina on omat vaaransa kun tämmöselle palstalle kirjottaa, julki saattaapi tulla ja semmosten ihmistenki korviin asiat levetä joitten ei haluais mittään tietävän, mutta se nyt vaan on hyväksyttävä kun yleiselle foorumille rustaa. :)

Sitten vaunut on kans puheeksi noussu. Mie kanssa miettiny niitä. Onhan meillä nuo vaunut jotka on esikoisella ja kuopuksella olleet ja sitä ennen peritty sukulaiselta, mutta ne on hieman kärsineet vuosien saatossa. renkaat on kuluneet ja jousitus hieman periksi antanu. Niillä ku on rytkytetty kahen muksun kanssa montaa kuoppasta tietä. Turvakaukalokin kun on kuiteskin ostettava, nii nouseepi nämä hankinnat taivaisiin. Pitää kattoo josko niitä vaunuja vois jotenkin ehjätä, pittää laittaa tuo ukko kulta niitä rassaamaan. Delegoin tämänki asian etteen päin, niinku neuvolan täti käski imuroinninki jättää ukon riemuksi! :LOL:

Juu-u.. Mitäs sitä vielä? Nimet juu.. niitä mie olen miettiny jo vaikka kuinka paljon =) Hankalaa vaan tuppaa olemaan ku en kuites ihan semmosta nimeä halua joka vähän väliä vastaan tulis ja ei saa olla mitenkään yliampuva. Siinä riittääpi vielä pureksittavaa moneksi kuukaudeksi, mut onneksi on vielä aikaa miettiä ;)

Joo-o.. Nyt pittää tämä romaanin kirjotus lopettaa tältä haavaa, riittääpi sitten toisellekki kerralle asiaa :D

Marmeladi ja Masuasukki 17+6
 
Tervetuloa, maalis-äippä!

Olemme jo kuun vaihteessa siirtyneet uuteen pinoon, lokakuulle siis. Kirjoittele sinne niin pysytään kaikki samoissa kansissa :)

Lokakuu löytyy täältä:
http://keskustelu.kaksplus.fi/t869854

Tiila ja Nyytti 17+4 ja iiiiiiiiisoooo maha mammahousuissa ;)
 

Yhteistyössä