Miehellä jatkuva hiivatulehdus?

  • Viestiketjun aloittaja Avovaimo
  • Ensimmäinen viesti
Avovaimo
Miten voi miehellä hiivatulehdus olla vuoden? saanut lääkäriltä pillerikuureja 2, eri voiteita, tulehdus poistuu muutamaksi päiväksi ja taas tulee takiasin. välissä ei ehditä edes touhuta. Minulla ei ole mitään,minut on tutkittu moneen kertaan. Onko muilla ollut sama ongelma? mikä "paransi" miehen?
 
)(()
Oletko varma ettei miehelläsi ole toista naista? Jolta siis saa tuon hiivan..

Onko miehillä yleensäkään hiivatulehdusta omasta takaa? Eikös se ole naisten oma riesa?
Olen kerran saanut syytöksen eräältä naiselta, että olen tartuttanut häneen hiivatulehduksen.
Pahoin pelkään, että hän huijasi minua, ja maksatti minulla silloista rahaa sata markkaa aiheutuneista kuluista. Kumma juttu, minulla ei ollut mitään oireita.
Köyhä sinkkunainen sai hiukan helpotusta rahatilanteeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Avovaimo
Oletko varma ettei miehelläsi ole toista naista? Jolta siis saa tuon hiivan..

Väittää ettei ole toista naista. olemme touhuilleet sänkytouhuja enkä ole kertaakaan saanut häneltä mitään tulehdusta. mielestäni kyseessä ei voi olla hiivatulehdus vaikka lääkärit niin väittävät. pieni punahko läntti hänellä vehkeiden vieressä. mitäköhän se on?
 
Viimeksi muokattu:
lupusti
Hiivatulehdus johtuu yleensä ruokavaliosta. Jos mies juo paljon olutta tai syö paljon leipää, sokeria tms. niin hiiva voi olla jatkuva riesa, jos tasapainoa ei pääse syntymään - lääkityksestä huolimatta. Karpalomehun päivittäinen nauttiminen auttaa kotihoitona. Se, ettei sinulle ole tarttunut hiivatulehdusta, voi johtua siitä että sinulla elimistö on tasapainossa asian suhteen. Ehkä hän on kroonikko.
 
Avovaimo
Hiivatulehdus johtuu yleensä ruokavaliosta. Jos mies juo paljon olutta tai syö paljon leipää, sokeria tms. niin hiiva voi olla jatkuva riesa, jos tasapainoa ei pääse syntymään - lääkityksestä huolimatta. Karpalomehun päivittäinen nauttiminen auttaa kotihoitona. Se, ettei sinulle ole tarttunut hiivatulehdusta, voi johtua siitä että sinulla elimistö on tasapainossa asian suhteen. Ehkä hän on kroonikko.


Leipää hän kyllä syö,tummaa leipää ja juo muutaman oluen viikossa,sokeria ei käytä, ehdotankin hänelle tota karpalomehua.
 
Viimeksi muokattu:
Vieras mies
Omien kokemusteni mukaan taivealueella oleva hiivatulehdus paranee käytettäessä lääkevoiteita, mutta palaa takaisin esimerkiksi kesähelteillä tai kun hikoilu on voimakkaampaa, vaikka peseytyisi useita kertoja päivässä. Ruokavaliolla en ole havainnut asiaan olevan vaikutusta. Hiivatulehdus ei kuitenkaan tartu vaimolleni, vaikka se ajoittain itseäni kiusaakin.
 
Avovaimo
Omien kokemusteni mukaan taivealueella oleva hiivatulehdus paranee käytettäessä lääkevoiteita, mutta palaa takaisin esimerkiksi kesähelteillä tai kun hikoilu on voimakkaampaa, vaikka peseytyisi useita kertoja päivässä. Ruokavaliolla en ole havainnut asiaan olevan vaikutusta. Hiivatulehdus ei kuitenkaan tartu vaimolleni, vaikka se ajoittain itseäni kiusaakin.

Kiitos vastauksestasi. Asia vaivammut kohta vuoden ja suhde meinannut päättyä tämän vaivan takia.
 
Viimeksi muokattu:
Veli Piltto
Miten voi miehellä hiivatulehdus olla vuoden? saanut lääkäriltä pillerikuureja 2, eri voiteita, tulehdus poistuu muutamaksi päiväksi ja taas tulee takiasin. välissä ei ehditä edes touhuta. Minulla ei ole mitään,minut on tutkittu moneen kertaan. Onko muilla ollut sama ongelma? mikä "paransi" miehen?
Kannattaa tarkistuttaa myös veren paastosokeriarvo. Ittellä oli nimittäin tuota hiivva jatkuvasti kun tietämättäni sairastin diabetesta.
Korkea verensokeri ruokkii hiivaa, ja se viihtyy sitten vehkeissä tosi hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
mies vaan
Itselläni on jo vuosien (vuosikymmenten) ajan aina silloin tällöin hiivatulehdus.
Eka kertaa kun kävin lääkärillä, minulle jo kerrottiin, että saattaa tarttua naisesta, mutta on miehillä kuitenkin useimmiten sisäsyntyinen.

Että please, älkää niitä "toinen nainen "-teorioita aina heittäkö kehiin ihan selvässä asiassa... :)
 
Avovaimo
Itselläni on jo vuosien (vuosikymmenten) ajan aina silloin tällöin hiivatulehdus.
Eka kertaa kun kävin lääkärillä, minulle jo kerrottiin, että saattaa tarttua naisesta, mutta on miehillä kuitenkin useimmiten sisäsyntyinen.

Että please, älkää niitä "toinen nainen "-teorioita aina heittäkö kehiin ihan selvässä asiassa... :)
Kiitos vastauksestasi. Meillä ei ole toista naista tai miestä kuvioissa koskaan ollutkaan, miehen lääkäri oli sanonut hiivan syyksi ettei bakteerikantamme sopisi yhteen, ennen en ole tuollaista kuullut. onko kellään kokemuksia bakteerikanta asiasta?
 
Viimeksi muokattu:
mymmeli
Miten voi miehellä hiivatulehdus olla vuoden? saanut lääkäriltä pillerikuureja 2, eri voiteita, tulehdus poistuu muutamaksi päiväksi ja taas tulee takiasin. välissä ei ehditä edes touhuta. Minulla ei ole mitään,minut on tutkittu moneen kertaan. Onko muilla ollut sama ongelma? mikä "paransi" miehen?

Kannattaa kiinnittää huomiota rukavalioon. Vehnätön, hiivaton ja sokeriton ruokavalio ei ole hiivan mieleen. Kaikki pullat ja muut hiivalla valmistettu pois. Myös kalja on kova hiivan lisääjä. Sokeri on myös hiivan lempiruokaa. Emäksisemmässä kehossa hiiva ei viihdy.
 
Viimeksi muokattu:
Eetu69
MOI! Mulla ollut sitkeä hiiva peniksen varressa jo muutamia kertoja. Canesten ja Pimafucort voiteella vuorotellen aamuin illoin rasvaamalla olen saanut hiivan häviämään. Jostain syystä se putkahtaa viikon tai kahden kuluttua penikseeni uudelleen. En käytä muita naisia. Vaimon kanssa vain rakastellut. Pahimmillaan iho mennyt rikki niin, että haavaumia on ilmaantunut peniksen varteen ja juureen niin, että vesikin kirvelee! Siinä tilassa ei sitten paljon naimaan pysty! Nyt olen koittanut muuttaa ruokavaliotani ja oluttakin juon vain purkin päivässä, mutta kai se pitäisi lopettaa kokonaan, jos kerta se ruokkii hiivaa. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan mitä miehen kannattaa suuhun laittaa, ettei hiiva penikseen uusisi!?
 
Kaikki yhteensä
MOI! Mulla ollut sitkeä hiiva peniksen varressa jo muutamia kertoja. Canesten ja Pimafucort voiteella vuorotellen aamuin illoin rasvaamalla olen saanut hiivan häviämään. Jostain syystä se putkahtaa viikon tai kahden kuluttua penikseeni uudelleen. En käytä muita naisia. Vaimon kanssa vain rakastellut. Pahimmillaan iho mennyt rikki niin, että haavaumia on ilmaantunut peniksen varteen ja juureen niin, että vesikin kirvelee! Siinä tilassa ei sitten paljon naimaan pysty! Nyt olen koittanut muuttaa ruokavaliotani ja oluttakin juon vain purkin päivässä, mutta kai se pitäisi lopettaa kokonaan, jos kerta se ruokkii hiivaa. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan mitä miehen kannattaa suuhun laittaa, ettei hiiva penikseen uusisi!?
Sinut pitää saada happamammaksi. Olut ainakin tästä päivästä lukien pannaan, pullat ja sokeri kaikissa muodoissaan minimiin, saippuat vaihdat lievästi happamiin, vaikka esim Lactolineen, maito piimään jne. Oluen jätät tietysti heti pois ja vaihdat iltateehen ilman sokeria. Marjat ja hedelmät syöt myös ilman sokeria. Kokeile myös maitohappobakteereita, niitä saat apteekista kapseleina, esim. Idoform. Niitä käytetään yleensä parantamaan ruuansulatusta, mutta ainakin minua ne auttavat myös hiivan hoidossa. Täysin vaarattomina niistä ei ole koskaan haittaa ja antibioottikuurin aikana ovat välttämättömiä. Reseptiä et tarvitse.
Olin hiivakierteessä pitkään, mutta noilla korjauksilla sain asiat muuttumaan. Pätee niin miehille kuin naisillekin.

Niin, ja pyydä varmuudeksi vaimoakin otattamaan kontrolli, sillä hiiva piilee monesti oireettomana. Lääkäriltä saa tepsivät suun kautta otettavat lääkkeet. Hiiva piilee lähes aina molemmilla puolisoilla, joten se on yhtä piirileikkiä, jollei kumpaakin hoideta yhtä aikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä