Mies haluaa edetä tosi TOSI hitaasti, miten kauan minun kannattaa jatkaa hänen kanssaan?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen nyt tapaillut/seurustellut miestä 10 kuukautta, joka on tosi ihana ja mielestäni todella hyvää aviomies matskua. Kuitenkin mies on kertonut minulle haluavansa edetä hitaasti, syyksi kertoo että ei halua pilata meidän suhdetta kiirehtimisellä. Muutenkin ollaan edetty aika hitaasti, mies halusi mennä sänkyyn vasta viiden kuukauden tapailun jälkeen, ja haluaisi seurustella ainakin pari vuotta ennen yhteenmuuttoa ja tämän päälle asua vielä parivuotta yhdessä ennen kihloja. Lapset ilman avioliittoa ei käy kummallekaan.
Minua alkanut epäilyttää, edellisessä 9-vuotissessa suhteessa edettiin aika nopeasti (esim. parin kuukauden jälkeen yhteenmuutto) ja muut suhteet missä on odoteltu ovatkin kaatuneet viimeistään vuoden jälkeen. Emme ole enää mitään nuoria (minä 32, mies 31) ja perheen perustaminen on molemmilla mielessä, ja tämä mies on mielestäni varsin loistava ehdokas lasteni isäksi. Mutta kun hän haluaa edetä mielestäni tuskallisen hitaasti, eli hänen tahdillaan etenemällä olisin melkein nelikymppinen kun vihdoin saisin perustettua sen perheen hänen kanssaan...
Kannattaako minun jatkaa miehen kanssa vai ei? Hän on tosi ihana muuten mutta minulla ei ainakaan olisi aikaa hidastella, kun olen jo 32.
 
Kuulostaa oudolta, nimittäin tuo tuollainen, että noin tarkkaan miettii jotain aikoja suhteen eri vaiheille.
Miten hän selittää tuota aikataulutusta, vai onko vain sen tyyppinen (eli fakkiutunut omiin mallhinsa siitä miten asioiden kuuluu mennä).
 
vierailija
Ootteko keskustelleet asiasta kun täytyyhän miehen kuunnella sinunkin mielipide asiasta? Aika vaikee tilanne kun jos kuitenkin muutoin mies on ihana, mutta lähtisin siitä että molempien täytyisi hieman tehdä kompromisseja jotta suhde pysyy kasassa tai lähinnä ajattelisin että miehen täytyisi vähän nopeuttaa vauhtiaan:)
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
No meillä meni tuolla aikataulla suunnilleen.. Seksiä 6kk tapailun jälkeen, kihloihin 2v jälkeen ja yhteen muutto, naimisiin 4v yhdessäolon jälkeen ja sitten pari lasta. Oltiin kyllä molemmat aika nuoria vielä silloin, joten jos mies sitten parin vuoden päästä herää myös siihen ettei olekaan ihan loputtomasti aikaa ja muuttaa aikatauluja.
 
vierailija
Kuulostaa oudolta, nimittäin tuo tuollainen, että noin tarkkaan miettii jotain aikoja suhteen eri vaiheille.
Miten hän selittää tuota aikataulutusta, vai onko vain sen tyyppinen (eli fakkiutunut omiin mallhinsa siitä miten asioiden kuuluu mennä).
No siis hän seltitää tuon sillä tavalla, että hän on ihan tosissaan minun kanssani ja minäkin olen hänen mielestä niin ihana ja aviopuolisomateriaalia. Hän ei halua siksi pilata juttuamme kiirehtimällä.
En silti tajua, Jos kerran näin on niin miksi ihmeessä pitäisi odottaakaan vuosikausia? Onhan mieskin jo yli kolmekymppinen. Ap.
 
No siis hän seltitää tuon sillä tavalla, että hän on ihan tosissaan minun kanssani ja minäkin olen hänen mielestä niin ihana ja aviopuolisomateriaalia. Hän ei halua siksi pilata juttuamme kiirehtimällä.
En silti tajua, Jos kerran näin on niin miksi ihmeessä pitäisi odottaakaan vuosikausia? Onhan mieskin jo yli kolmekymppinen. Ap.
Miehellä ei tuo biologinen kello raksuta samaan malliin kuin naisella. Tiukan paikan tullen voi vielä kuusikymppinenkin ryhtyä isäksi.
 
vierailija
Ootteko keskustelleet asiasta kun täytyyhän miehen kuunnella sinunkin mielipide asiasta? Aika vaikee tilanne kun jos kuitenkin muutoin mies on ihana, mutta lähtisin siitä että molempien täytyisi hieman tehdä kompromisseja jotta suhde pysyy kasassa tai lähinnä ajattelisin että miehen täytyisi vähän nopeuttaa vauhtiaan:)
Ollaan keskusteltu ja olen sanonut miehelle, että haluaisin jo muuttaa kovasti hänen kanssaan yhteen. Mielestäni tässä iässä ei ole yhtään normaalia ensinnäkään odottaa seksiä noin pitkään jos alkaa tapailemaan tai sitten odottaa yhteenmuuttoa noin pitkään. Kun ei tässä olla enää mitään parikymppisiä teinejä enää en oikein normaalisti näe mitään syytä miksi odottaa. Ap.
 
vierailija333
Mä en jaksaisi tuollaista. Viisi kuukautta jotakin hemmetin tapailua ennen kuin voi harrastaa seksiä. Ei luoja. 10kk taas sitä hemmetin tapailua ja mies nysvää edelleen. Menisi hermot tuollaisen miehen kanssa.

Ei, ei tarvitse hypätä sänkyyn, mutta en todellakaan odottaisi viittä kuukautta. En myöskään ymmärrä tuollaista tapailua kuukausitolkulla. Kyllä se pitää olla seurustelua hyvin pian tai sitten se on heippa. Itse kun tapasin nykyisen miehen niin aika pian jo seurustelimme, 10kk päästä muutimme yhteen ja nyt olemme jo naimisissa. Yhdessä oltu pian neljä vuotta ja yhteistä lasta yritetään.
 
Jos sitä perhettä, niin sitten ei kannata hidastella... ei niitä nelissäkympeissä kannata alkaa. Mutta muutenhan tilanne on ihan ideaali. Ei sitä enää näillä kilsoilla kannata hötkyillä. Parempi asua omillaan vähintään se vuosi. Liian monta paria nähnyt menevät vituiksi kun on pitänyt hätäillä. Ne toisen paskat puolet ehtii kyllä näkemään.
 
No siis hän seltitää tuon sillä tavalla, että hän on ihan tosissaan minun kanssani ja minäkin olen hänen mielestä niin ihana ja aviopuolisomateriaalia. Hän ei halua siksi pilata juttuamme kiirehtimällä.
En silti tajua, Jos kerran näin on niin miksi ihmeessä pitäisi odottaakaan vuosikausia? Onhan mieskin jo yli kolmekymppinen. Ap.
Ylipäänsä kolmekymppiset ihmiset, jotka tosissaan puhuvat jostain "avioliittomateriaalista", ovat kyllä melkoisen yksinkertaisia typeryksiä, joten sikäli kannattaisin miehen heivaamista.... mutta taisit itsekin termiä käyttää, joten ehkä sovitte toisillenne...
Voihan olla, että mies vain alkujännityksen kourissa puhuu tuollaisia, ja kunnolla vauhtiin päästyään innostuu eri tavalla. Tai sitten ei.

Toisaalta moni mies on sellainen, että naisen täytyy häneen vähän laittaa vauhtia, muuten ei tule ikinä valmista.
 
  • Tykkää
Reactions: Mörköäiti

Yhteistyössä