Mikä lapselle nimeksi jos mikään ei sytytä.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meille juuri syntymässä poika vauva, jolle ei tunnu löytyvän nimeä millään. Lapsia entuudestaan on ja tuntuu että kaikki "hyvät" nimet onjo käytetty. Voiko nimi loksahtaa sitten vasta kohdilleen kun vauva syliin asti pääsee? Kauhea tunne kun mikään ei tunnu hyvälle. Pojalle olisi tulossa kaksi nimeä ja molempien nimien on loputtava i kirjaimeen. Vinkkejä otetaan vastaan miten "ongelmasta" yli pääsen? 😭💔
 
vierailija
Kiitos ehdotuksista. :) Viljami ei vaan toista nimeä löydä, mikään ei tuon nimen jälkeen tunnu sopivan. Harmi Viljami olisi etunimenä niin hyvä. Meillä kotona kaksi lasta jotka Vili ja Jiri. Jimi ehkä liian samanlainen , menee helposti sekaisin.
-ap-
 
vierailija
Olen molempia pyöritellyt ja mielestäni sopivat juuri hyvin. Ainut harmi asiassa on että olisi ihana saada Viljami ensimmäiseksi nimeksi.. jos Viljami olisi toinen nimi niin varmasti 10 hyvää ja sopivaa etunimeä löytäisin.
Jos tykkäät Viljamista eniten, niin sitten vaan annat etunimeksi sen :) Toisen nimen kanssa täytyy ehkä tehdä joku kompromissi. Hankaluus ehkä siinä että sointuisi varmaan paremmin jos toinen nimi olisi pidempi, mutta vähän vaikea keksiä Viljamia pidempää nimeä mikä loppuisi i:hin.. Nyt äkkiä tuli mieleen Aleksanteri, mites se?
 
vierailija
Viljami vaatii mielestäni kaksi toista nimeä, josta ensimmäinen kaksi tavuinen ja toinen kolme tavuinen. Esim. Viljami Jimi Johannes, Viljami Väinö Verneri, Viljami jne.
 
vierailija
Kiitos vastauksista! Olen myös todennut että Viljami tarvitsee lisäkseen vielä kaksi nimeä joten sen joudun unohtamaan.. jos ei sitten toiseksi nimeksi tule. Voi kuulostaa jotenkin tyhmälle mutta meillä koko perhe (lapset ja isä) ovat kaikki kaksi nimisiä ja kaikkien nimet loppuu i kirjaimeen joten tuntuu hankalalta vaihta nyt eri tyyliseen. Lasten toiset nimet ovat Eemeli, Olavi, ja Juhani. 🤭
 
vierailija
Toiselle pieni ongelma mutta minulle hyvinkin tärkeä asia. Minulla on suuri merkitys lapsen nimellä ja haluan samantyylisen nimen, vaikka nyt tuntuukin ettei mikään oikein sytytä.
Nyt on kyllä ratkaisut aika vähissä, jos ei kelpaa oikein mikään vaihtoehto..

Itse en luopuisi nimestä mistä eniten tykkään, sen takia ettei ole aivan samalla kaavalla kun sisarusten nimet. Toisaalta ymmärrän että onhan se kiva jos nimet sointuu keskenään, mutta kuinka usein arjessa esim. se toisten nimien täydellinen sointuvuus tulee esille..?

Se vaihtoehto vielä olisi että annat toiseksi nimeksi sen Viljamin, etunimeksi jonkun muun mikä sointuu, ja sitten päätät että häntä kutsutaan toisella nimellä.
En tiedä onko sekään paras ratkaisu, kun on aina selitettävä kaikille, että toinen nimi on sitten kutsumanimi 🙈
 

Yhteistyössä