Mikä on sun ikä ja verenpaine?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitähän muuta vielä pitäisi jättää pois tai lisätä jos ei ole syönyt leipää kymmeniin vuosiin eikä myöskään makkaroita, juustoja, maitotuotteita, valmisruokia, makeisia, leivonnaisia, alkoholia, kofeiinia, limukoita..... kaikki ruoka valmistuu raaka-aineista. Manteleita päivittäin suositeltava 4 kpl tai 2 rkl, kalkkunaa, kanaa, kalaa, lihaa..... Ja silti korkea verenpaine, kolesteroli ja eteisvärinä. Kuntopohja on hyvä koska olen aktiivisesti harrastanut liikuntaa koko elämäni. Painoindeksi 24.
Biodynaamisesti tuotettua luomuviiniä🐌
 
vierailija
Pähkinöitä ja manteleita (pitää sisällään erilaisia pähkinöitä). Meillä on aina pöydässä kulho, jossa on sekaisin kurpitsan- ja auringonkukan siemeniä, cashew, pekaan, manteleita, hasselpähkinää..... Siitä voi napsia.
Kaakaojauhetta, sitä tummaa luomupähkinätahnan sekaan luomukermaan/kookozkermaqn ja sekaan nokare luomuhunajaa. Tuo kippi siis joka ilta, seassa 3 rkl mantelijauhoa
 
vierailija
Ikä 56 v.
Ei ole tullut mitattua pitkiin aikoihin paineita. Äsken mittasin 116/86 p 65.
Yritettiin ensin yhdellä verenpainelääkkeellä alentaa, ei riittänyt ja pistivät vielä toisen verenpainelääkkeen. Omalla äidillä on korkeat verenpaineet ja hänen kaikilla kolmella sisarellaan myös. Isoäiti kuoli korkeaan verenpaineeseen/munuaiset petti, silloin ei ollut lääkityksiä olemassa eikä varmaan sairaalaankaan ehditty viedä.

Olin seurannut pidempään paineita, mutta en pitänyt kiirettä lääkärille menolle. Koska en tupakoi ja verensokeri ja kolesterolit ovat olleet hyvät.
Sitten mittasin kerran töissä kun oli päässä voimakas paineentunne 160/114. Ajattelin, että saan vielä tätä menoa infarktin päähän ja on mentävä lääkärille. Stressiä on.
Menin lääkärille ja kerroin mittaustuloksia ja aloitettiin saman tien lääkkeet.

Hävisi päänsäryt lääkityksen aloittamisen jälkeen.
Päänsäryt olin jotenkin kuvitellut johtuvan jumissa olleista niska-hartianseudun lihaksista. Ei ne jumissa ollutkaan, johtui korkeasta verenpaineesta.
 
vierailija
En ole nyt vähään aikaan mitannut, koska ei juurikaan kiinnosta...mutta viimeksi lukemat olleet jotain 137/87, pulssi jotain 67. Ikä 49. Juu, pitäs huolestua mutta enpä viitsi. Sukurasitetta on runsaasti, varmaan myös jotain aivoverenkiertohäiriöitäkin.
 

Yhteistyössä