Millainen laskiainen teillä?

Huomenna on laskiaissunnuntai, josta minä iloitsen =) Minusta tuo on mainio päivä, koska se ei samalla tavalla "kaupallinen" kuin esim. pääsiäinen. Laskiainen on sellainen koko perheen yhteinen ulkoilupäivä, ainakin meillä.

Huomen aamupäivällä suuntaamme siis pulkkamäkeen jossa riittää varmasti taasen muutakin kivaa kisailua tms. =) Isommat lapset taitanevat jäädä tällä kertaa pois matkasta kun ovat vissiin liian isoja jo tuohon touhuun ;) Katsotaan nyt malttavatko jäädä kuitenkaan kotiin :D

Mukavaa laskiaista jokaiseen kotiin :wave:
 
Toivotavasti meillä tuo sade hellittäisi, ettá päästáis huomenna edes ulos. tänään sinne ei uskaltanut , kun ukkonen pauhasi koko ajan.

Voi, kun pääsisikin pulkkamäkeen ja syömään laskiaispullia, mutta meillä ei oo lunta ja uuni meni rikki.

Mutta teille muille nauttikaa laskiaisesta =) suomalaisin perintein
 
meillä myös laskiaispullia syödään, eilen paistettiin ja etukäteen jo maistettiinkin.
muuten ihan normaaliin tahtiin päivä sujuu. aamusta ulkoiltiin ja laskettiin mäkeä. myöhemmällä kun tuo baby käy nukkumaan uudestaan, mennään vielä ulos. nyt pitää nauttia kun on niin ihana ilma.
liukasta laskiaista vaan!
 
Meillä oli liian kylmää pulkkamäkeen - pakkasta -20. Pullanteko jää tiistaille, kun tänään on isukki töissä ja yksi lapsi reissussa. Laskiainen on kyllä hauska juhlapäivä, jota olemme aina viettäneet. Täällä järjestetään hauskoja perheulkoilutapahtumia, joissa olemme lähes aina olleet mukana. Ja laskiaispulla on niiin hyviä :p
 
Päivällä oltiin koko perheen voimin kelkkamäessä.
Sen jälkeen syötiin hyvin. ja lepäiltiin.
Poika ja mies syhkäs vielä ulkoilemaan joku aika sitten ja minä täs lopetin just tunnin jumpan =)
Loppu ilta on ihan auki, ehkä lähetään johki kyläilemään tai käydään jossain kahvilla ja limulla :)
 
Me käytiin pulkkamäessä, hernesopalla ja sitten nukuttiin porukalla pitkät päikkärit. No mies ja lapset lähti mummilaan syömään laskiaispullia, olen itse sen verran flunssainen, että jäin tästä riennosta. Jos kuntoni on tiistaina parempi, voisi pyöräyttää iltasella pienen pullataikinan. Samaa mieltä, mukava, että tätä juhlapyhää ei ole sillä lailla kaupallistettu kuin lähes jokainen muu.
 
En tiennytkaan, etta tanaan on laskiaissunnuntai !
Me oltiin Saksan puolella seuraamassa karnevaalikulkuetta yli kaksi tuntia. Hienoja asuja oli monella ! Meidan pojat olivat pukeutuneet tiikeriksi, dinosaurukseksi ja pyoveliksi. Karkkia satoi ja ilma oli ihanan aurinkoinen !
 
Oltiin lasten kanssa aamupäivällä pari tuntia pulkkamäessä, isommat saivat myös luistella. Sitten kotiin syömään hernekeittoa, jonka olin reippaana aamulla tehnyt valmiiksi =) Ja päälle tietysti laskiaispullia! :p Mukavaa yhdessäoloa ja ulkoilua! :)
 
Täällä kylätoimikunta järjesti laskiaisriehan koululla.Oli mäenlaskua,mootorikelkka ajelua, poniratsastusta.
Tarjottavana oli keittoja kolmea erilaista:kahta erilaista jauhelihakeittoa ja kasviskeittoa.Kahvia,mehua,teetä ja tietysti laskiaispullia. ja sitten oli tulet että halukkaat sai paistaa makkaraa jos sattu ottaa mukaan...

Kauhee kulttuurishokki mulle tuli siellä ku kaikki oli ilmasta ja esim pulkan voi jättää mäenpäälle ilman että sitä kukaan siitä varasti :\|
 
Mie laitoin silloin laskiaisen alla tämän avauksen enkä sitten muistanut tulla kurkkimaan näitä :ashamed: Mutta nythän mie näin mitä olitte touhuilleet laskiaisena =) Mukavalta kuulosti!

Meillä isäntä sairastui flunssaan eikä isommat lapset lähteneet mukaan, joten minä kävin kuopuksen kanssa pulkkamäessä. Aika kylmä ja hieman viimainen keli oli. Tarjolla olisi ollut makkaranpaistoa, hiihtokilpailua yms. mutta me tulimme kotiin syömään hernekeittoa sekä esikoisen tekemiä laskiaispullia =)
 

Yhteistyössä