""minuutti""puurot

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
tarkoitan nyt näitä puuroja jotka ovat annospusseissa, on marjan hedelmän tms. makuisia.
meillä on tähän asti keitetty manna ja riisipuuroa ja sitten käytetty bonan ja semperin jauheita joihon lisätään vesi.
mikään ei varmaan estä antamasta noita muitakin puuroja.
vauvalla ikää reilu 10kk.
 
Guest
mulle tuli näyte bonan hedelmäisestä puurosta, ja en kyllä anna lapselleni sellasta mäskiä enää ikinä. lapsirukkakin oli aivan ihmeissään, kun alettiin ""puurolle"" ja luvassa olikin sellasta velliä. jäi syömättä. normaali ruis-, kaura- tai neljänviljan puuro, lisänä vaihtelevasti hedelmä-/marjasoseita. siinä on meidän ""resepti"". ja paljon halvemmalla selviää, ja aikaa ei varmaan mene paljon kauemmin. ja erityisesti paljon parempaa. suosittelen!

mut itse kysymykseesi vastatakseni, minusta voit antaa jo ihan hyvin hedelmäisiä ym puuroja. meillä on lapsi saanut n. 6 kk:n iästä lähtien aamu- ja iltapuuron.
 
Lness
Jos meinaat esim Eloveenan puuroja, omena+kaneli jne niin tsekkaappa paketin kyljestä se sokerin määrä, joka niihin on lisätty!
Jäi nimittäin meikäläiseltä kyllä syömiset kun totesin, että 35 g:n pussissa on 8 g sokeria.
 
Hipp
Heh, sama juttu meillä Bonan näytepuurosta. Maistoin itsekin (tietenkin) puuroa ja hyi h....roskiin meni ;(

Meillä on ollut Hipp´in omenaista minuuttipuuroa ja se on mielestäni ihan kohtuullisen makuista. Mutta parasta tulee, kun itse keittelee oikein kattilassa (mutta aina ei mukamas ehdi).

Niin mitähän se ap kysyikään =D
 
omena
Nämä pikapuurojen hiutaleet ovat myös paljon ohuempia ja hepposia, sen tähden nopeita. Tämä taas tekee sen että puuron GI (glykokemiallinen indeksi) on hyvin korkea. Tällöinhän verensokeri nousee nopeammin >>laskee nopeammin, eli nälkäkin yllättää nopeammin.
 
Sateenkaari
Voihan noita hyvinkin jo tuon ikäiselle antaa.Parempi vaihtoehto mielestäni on kuitenkin vaikka ihan tavallinen kaurapuuro.Eihän niissäkään nopeimmissa versioissa mene kuin minuutti kun keittää ja siihen kun lisää hedelmäsosetta sekaan ja johan maistuu.Noita puurojahan on muutenkin helppo tehdä mikrossa,puuropaketin kyljessä on siitäkin ohje jos ei ehdi esim.hellalla olla hämmentämässä puuroa.
 

Yhteistyössä