Mitä joululahjaksi 5-vuotiaalle pojalle?

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
En millään keksi mitään kestävää ja hyvää lahjaa 5-vuotiaalle pojalle. Tuntuu, et pienet legot on vielä liian pieniä ja dublot taas jo liian isoja. Lautapelejä oon miettinyt, mut en tiedä mikä niistä olis hyvä. Tietty jotain dvd:itä tms. Sit jotain autoratoja tai muita, mut kestääkö ne käytössä? Mitä siis ostatte 5-vuotiaille pojille ja mitä he toivovat? Poika tykkään ainakan Angry Birdsistä, mut en tiedä oikein mitään hyvää ideaa siihenkään liittyen.
 
"vieras"
Angry birds- rojua on nyt vaikka millä mitalla, vaikka lautapeli tai lakanat. Lautapeleistä meidän 5- vuotias on tykännyt kimblestä, afrikan tähdestä ja ihan lemppari on semmonen muumikorttipeli, jonka nimeä en nyt muista, mutta myydään semmosessa punasessa peltirasiassa.
 
=)
Just katoin et jossain oli Angry Birds Kimble (oisko ollu Lidlissä). Meillä suosituimpia on tällä hetkellä pikkuautot (ne semmoset metalliset) sekä pienet Legot on alkanu tekemään tuloaan. Lego Ninjago on suurimpana toiveena tänä jouluna.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27629227]Angry birds- rojua on nyt vaikka millä mitalla, vaikka lautapeli tai lakanat. Lautapeleistä meidän 5- vuotias on tykännyt kimblestä, afrikan tähdestä ja ihan lemppari on semmonen muumikorttipeli, jonka nimeä en nyt muista, mutta myydään semmosessa punasessa peltirasiassa.[/QUOTE]

Viimeistä viedään on sen muumipelin nimi :)
 
"aapee"
Mikä noista angry birds peleistä olis sellainen hyvä? Kimble ja Afrikan tähti nyt on perussettiä, joten mun mielestä niistä tehdyn AB-versiot on vaan rahastusta...
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";27629293]Mikä noista angry birds peleistä olis sellainen hyvä? Kimble ja Afrikan tähti nyt on perussettiä, joten mun mielestä niistä tehdyn AB-versiot on vaan rahastusta...[/QUOTE]

Meillä on se "on thin ice" ja "action game". Noista kivempi mun ja pojan mielestä on toi on thin ice. Action game vaatii jonkun verran tilaa. On varmaan sitten kesällä kivempi pelata sitä ulkona..
 
meillä
Meinaatko, että ne perus pikkulegotkin liian pieniä. Siis joista voi vaikka talon levyn päälle rakentaa? Ne ohjeidenen mukaan rakennettavat ovat kyllä vielä ainakin meidän vajaa 5 vuotiaalle liian vaikeita. Pitääkö beybladeista, palapeleistä. Meillä pidetään eniten muistipeleistä, mutta sellainen muumien purnukkapeli on kyllä ihan ykkönen. Olikohan joku purnukkajahti nimeltään. Kauko-ohjattavan auton haluaisi, mutta kun eivät kestä mitään. Varmaan kymmenen on niitä ollut ja aina ne hajoaa muutaman käyttökerran jälkeen, tosi raivostuttavaa.

Oppi ja Ilo tehtäväkirjat on muuten kans tosi hyviä. Kalliita kylläkin.
 
"aapee"
Niin no en osaa sanoa noista pikkulegoista nyt ihan tarkkaan, mut synttärilahjaksi kesällä sai ainakin pikkulegoja ja leikki niillä alussa, mut sit ne jäi. Leikkii kuitenkin vielä dubloilla nuorempien veljiensä kanssa.
Beybladeistä ei ole ikinä ainakaan puhunut mitään, tuskin niistä välittää? Muistipelejä ja palapelejä tekee mielellää, mut niitä on jo useampia.
Kauko-ohjattavaa autoa olen myös harkinnut, mut tuo kestävyys on ongelma. Ehkä jos ostaisi edullisen kauko-ohjattavan ja sit muuta lisäksi, niin ei tulisi ainoana lahjana.
 
"jenni"
Mun nelivuotiaani ei ole erityisen näppärä, mutta on kovasti innostunut pikku-Legoista. Tarvitsee vielä apua monissa rakennelmissa, mutta oikein huomaa, kuinka koko ajan kehittyy ja kokeilee itse vaikeampia juttuja. Eli kannattaisko antaa mahdollisuus, eihän sitä innostu jos ei pääse kokeilemaan?

Meillä uppoaa kaikki palomies-pelastaja-poliisi -jutut ihan kympillä. Merimieshommat on myös suosiossa ja Brion puujunaan haluaisi saada uusia lisäosia.
 
"aapee"
Toinen kummilapsi on tyttö ja on kyllä paljon helpompi keksiä tytöille lahjoja. Jotenkin tuntuu ettei pojille ole niin selkeitä lahjoja mitä ostaa. Toki sitten esim. vuosi eteenpäin varmaan noi pikkulegot on jo hyviä lahjoja. Toki kummitytöllä onkin selkeämmät lahjatoiveet tiedossa, kun taas poika tuntuu haluavan vähän kaikkea, mut ei kuitenkaan mitään yli muiden.
 
=)
Mul on tyttö ja poika juuri tuota ikäluokkaa (poika 5,5v ja tyttö 4,5 v) ja mun mielestä pojalle on helpompi koska ne leikkii ihan millä vaan. Tässäkin ketjussa on ollu paljon hyviä ideoita. Pikkulegot ei oikeesti ole liian pieniä tuon ikäiselle, alkaneet juuri kiinnostaa eli ajankohtaisia ovat. Pikkuautojen kanssa et voi mennä vikaan. Kaiken maailman työkoneet, traktorit ja myös ambulanssi, paloautot ym varmasti tulevat käyttöön. Kirjoja on vaikka kuinka ja jos et mitään keksi niin osta joku missä on Salama McQeen ja varmasti tykkää. Ja jos haluat jotain käytännöllisempää ostaa niin osta paita tai vaikka makuupussi alkavia yökyläilyjä varten :D
 
"aapee"
Niin no se on varmaan totta, että poika tulee leikkimään sillä mitä ikinä vienkin. Ei taida olla ylipäätään kovin valikoiva lahjojen suhteen, kun tuntuu et kaikki käy :)
 
"aapee"
Pojalla on aika paljon jo kaikkea enkä samaakaan viitsi viedä (esim. tietokone, junarata, stigat, pulkka yms.). Joku pussilakanasetti pois olla kiva esim. just Angry Birds tms. Ainakin antamastani spiderman lakanasta tykkäsi kovasti.
 

Yhteistyössä