Miten marinoin/maustan kanan fileepihvit???

  • Viestiketjun aloittaja KIITOS paljon!
  • Ensimmäinen viesti
KIITOS paljon!
Tarkoitus on paistaa ne reilun tunnin päästä jo.
Ei auta et sanotte että maun mukaan suolaa jne, kun en tiiä paljonko sellaiseen menee.
Oisko ohjeita pikamarinadille tai jollekkin muulle valmistustavalle kun tuolla on pari fileepihviä naturellina ja pitäis tehdä jotain ruokaa. Kauppaan en ole menossa eli kotona olevilla aineilla. Oisko jotain et paljonko suolaa/soijaa/muuta per kilo?
Yleensä marinadi muhii tunteja mutta on olemassa pikatyylisiäkin. Googlella löysin tähän mennessä vain pitkäaikaisia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä laitan öljyä ja sitruunamehua, currya, herbamarea tai ihan vaan suolaa.


Taikka tomaattisosetta, etikkaa, pippureita, ananasmehua, öljyä ja ripauksen sokeria.

Eikä ole pakko marinoida kauaa.
Kuinka tiiän paljonko ripotella mausteita? :( olen aina ostanut valmiiksi marinoituja ja ne helppoja valmistaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Laura:
Mä en viitti pilata sen lihan makua millään marinaditököteillä, vaan laitan pintaan suolaa, mustapippuria, currya, chilikastiketta ja paistan pannulla.
Mulle on ihan sama onko marinadi vai mikä ;D kuhan makua mutta sepä onkin ongelma kun en tiiä kui paljon se liha vaatii esim suolaa jne :(
 
Mä en osaa määriä sanoa, mä vaan huiskautan näppituntumalla. Ikinä en käytä valmiiksi marinoituja, koska haluan käyttää mahdollisimman vähän lisäaineita. (munmausteissani ei ole arominvahventeita yms. )

Ja Laura, periaatteessahan marinointi on maustamista :) ja mureuttamista, niinkus vaikka tuo chilikastike.....
 
Laura
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ja Laura, periaatteessahan marinointi on maustamista :) ja mureuttamista, niinkus vaikka tuo chilikastike.....
"Mä en viitti pilata sen lihan makua millään marinaditököteillä, vaan laitan pintaan suolaa, mustapippuria, currya, chilikastiketta ja paistan pannulla."

Mikä tuossa mun kommentissa kertoi, että mielestäni marinadi ei ole maustamista? Tottakai marinadin tarkoitus on maustaa sitä lihaa. Sanoin vaan, että en käytä noita marinaditököttejä - juuri esimerkiksi noiden lisäaineiden vuoksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laura:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ja Laura, periaatteessahan marinointi on maustamista :) ja mureuttamista, niinkus vaikka tuo chilikastike.....
"Mä en viitti pilata sen lihan makua millään marinaditököteillä, vaan laitan pintaan suolaa, mustapippuria, currya, chilikastiketta ja paistan pannulla."

Mikä tuossa mun kommentissa kertoi, että mielestäni marinadi ei ole maustamista? Tottakai marinadin tarkoitus on maustaa sitä lihaa. Sanoin vaan, että en käytä noita marinaditököttejä - juuri esimerkiksi noiden lisäaineiden vuoksi.

Älä nyt ärähdä... en mä pahalla. Mä ymmärsin että marinaditökötti tarkoittaa just kaikkea marinointia....
 
Sra
Kannattaa ostaa kanaa ilman marinaadia. Tiesittekö, että saatte silloin 40% enemmän lihaa samalla hinalla. Marinaadi katos painaa aika paljon ja hinta määritellään painon mukaan:)
 

Yhteistyössä