Miten rohkaista naista naisellisuuteen?

  • Viestiketjun aloittaja Art
  • Ensimmäinen viesti
Art
Seurustelen pian kaksvitosen naisen kanssa, ja suhteen jatkuessa on eräs asia alkanut häiritsemään yhä enemmän; Naisellisten piirteiden puute. Vaikka tyttöystäväni meikkaakin jonkin verran ja harrastaa muita pieniä naisellisuuteen liitettäviä asioita, tuntuu että kokonaiskuva on hakusessa. Voimakkaimpana piirteenä voisi sanoa eleiden kömpelyyden - töks, viuh, klonk, ei liikuteta yhtään lihasta mikä ei olisi pakollinen liikkeelle. Kropan käytössä ei siis ole juuri minkäänlaista viehkeyttä - ei kävellessä, seksissä tai yleisolemuksessa muutenkaan - ja sen on alkanut huomaamaan katoavana erotiikkana. Suurelle osalle naisista kropan käyttö sulavasti tuntuu olevan luonnollista - toisille taas ei. Mikä on tämän salaisuus?

Tietenkin ajan kuluessa suhteesta katoaa suurin säihke, ja vaikka tuollaiset piirteet naisessa nostavat naista aina esille, juuri tällaisessa vaiheessa tuollaiset asiat tuntuvat erityisen tärkeiltä pitämään seksuaalista jännitystä yllä. Olen yrittänyt hieman vihjailla asiasta, ja vaikka kultani ilmaiseekin positiivisen suhtautumisensa asiaan, ei mitään tunnu oikeastaan tapahtuvan. Itse voin kokemuksistani sanoa, että olen oppinut katsomaan itseäni ulkoapäin peiliä syvemmältä sen jälkeen, kun matto on vedetty altani rivakasti muutaman kerran - eikö tuollaisten asioiden oppimiseen ole vähemmän kivuliaista keinoja?

Uskon tähän suhteeseen, mutta katoava erotiikka on asia, joka tuo epäilyksiä. Edellisen suhteen jälkeen laitoin erotiikan suhteessa vähäisemmäksi arvoksi - mikä kuitenkin alkaa näyttämään virheeltä. Ennenkuin alan miettimään muita mahdollisuuksia, haluan yrittää kiillottaa tämän suhteen himmenneitä läikkiä. Olisin kiitollinen vihjeistä, joka saisi asioita hieman edistymään.
 
Art
Ainakin suurin piirtein kohdallaan - ei täydellistä, mutten sellaista vaatisikaan. Lähinnä siis on kyse eleistä, kropan käytöstä jne. Peiliin katsoessa pinnalta heijastuva näky on siis kyllä silmää miellyttävä.
 
???
Onko kyseessä siis tietynlainen vartalon motoriikka, jollaista olet oppinut pitämään naisellisena? Mitenkähän nopeasti vartalonsa normaaleja liikeratoja pystyy muuttamaan? Esimerkiksi tanssimaan opettelussa menee vuosia ennenkuin tuloksena on kuoriutunut vartalon sulavuus jostain sieltä pökkelönkropan uumenista - silloinkin pitää asian eteen tehdä paljon määrätietoista työtä ja treenausta. Asia ei mielestäni ole ihan niin helppoa kuin käydä vain ostamassa toisenvärinen t-paita kaupasta. Kuvittelisin että tuohon auttaisi joku tietty liikunnallinen harrastus, esim. juuri tanssiminen.
Toisaalta, ehkä sinäkin voisit tuulettaa ajatuksiasi ja sen sijaan että yrität ahtaa tyttöystävääsi johonkin tiettyyn (lehdistä ja mainoksista oppimaasi?) muottiin, yrittäisit nähdä hänessä niitä persoonallisia ja erilaisia naisellisia piirteitä.
Itselläni on mies, jonka mielestä olen ""mummo"" kun en pidä kireitä housuja ja napapaitaa (ikää lähemmäs 40!). Hän ei ikinä ole huomannut niitä kauniita asioita kropassani, joista olen kuullut ihailua monilta miehiltä ennen häntä, koska on niin fakkiutunut tähän yhteen kapeaan ajatukseen siitä, mikä on hyvännäköistä.
 
Inhorealisti
Minulta on joskus kysytty, mikä on parasta vaimossani. Olen vastannut, että naisellisuus. Vastakysymyksenä on esitetty, että: ""Ai kikattaako se vai pukeutuuko se prinsessaröyhelöihin tai seksikkäisiin alusvaatteisiin?""

En ole ennenkään osannut tuntemustani sanoiksi pukea. Naisellisuus on jotain sisäsyntyistä naisen olemuksesta huokuvaa. Lämpöä, muttei äidillisyyttä. Oikein viehättävää, jota en usko voitavan opetella.

Ehkäpä sitä on joissain naisessa enemmän, joissain vähemmän ja joisain sitä saattaa olla piilevänä, muttei minulla ole aavistustakaan, kuinka sitä voisi rohkaista. Kehumalla?

Helpompi olisi sanoa, että ""hyvässä jätkässä"" sitä ei ole. Seksiä ehkä, muttei naisellisuutta.
 
kekkuli (n)
Luulen kanssa, että paljoakaan ei ole tehtävissä vartalon liikkeiden kanssa. Se on aika luonnostaan tuleva juttu. En minäkään osaa keinuttaa lantiotani mitenkään eritysen ""naisellisesti"" mutta nainen olen joka tapauksessa =)

Tuossa just kulki ohi ihan kaunis nuori nainen, hoikka ja tyylikkäästi pukeutunut, mutta ihan tönkkönä senkin perä oli, että ei kannata nyt liikaa siihen huomiota kiinnittää =)

Minunkin miekkoseni kädet heiluu siihen malliin että luulisis sen edelleen olevan armeijassa... olen sanonut siitä, mutta eipä se ole auttanut. Eikä ole tarvettakaa, enköhän rakasta häntä ihan yhtä paljon heiluu hän sitten miten hyvänsä =) Tee säkin samoin!!
 
herääpahvi
Ostappa kuule Al Bundya koko tuotantokausien paketti ja katsele vähän aikaa sitä kiekuvaa kanaa, joka siellä sipsuttelee kääkättämässä. Eiköhän se ole parempi, kun kukin on sellainen kun on oikeasti.

Sinähän tietysti noudatat itse näitä samoja neuvoja kohdallasi ja vaimosi on tyytyväinen aivan kaikkeen, mitä teet ja teet sen tietenkin viipymättä, vaikka se poikkeaa siitä, mitä itse olet luonnostasi.

Voi Jessus, mitä sitä saa nähdä, kun elää.
 
Tiipetti
Jos naisesi on jo 25 vuotta taapertanut samalla tavalla ollut nainen omalla epänaisellisella tavallansa, niin ei sitä ole ehkä kiva mennä muuttamaankaan! Sitä paitsi tuskin se onnistuisikaan. Mikä sinä olet muuttamaan toista ihmistä oman mieltymyksesi mukaan? Yritäpä vain nyt totuttautua epänaiselliseen kumppaaniin tai jättäydy pois leikistä jos ei miellytä.

Erotiikka on parisuhteessa erittäin tärkeää, jos se hiipuu tai sen jättää omaan arvoonsa ajattelemalla, ettei se erotiikka ole tärkeää, ja onhan tässä suhteessa muuten mukavaa, niin kyllä se syö niin miestä kuin naistakin.
 
Ilona
En minäkään usko, että naisellisuutta voi opetella. Uskon myös sen olevan sisäsyntyistä, mutta sitä voi ja tulee rohkaista. Meikäläisissä oloissa naisellisuuteen on joskus hankala kasvaa jo senkin vuoksi, että siitä on tehty jonkinlaista kanamaista aivottomuutta ja samalla halveksittavaa. Meillä elää tuollainen mies-nainen-pärjääjä -mentaliteetti, johon naisellisuus ei oikein millään mahdu.

Minun oma ajatelmani on, että ollakseen naisellinen naisen tulee voida olla ylpeä ja onnellinen siitä osasta itseään, ei häpeillä ja peitellä sitä. Silloin naisellisuuteen voi suhtautua rauhallisesti ja luontevasti tuntien itsensä ehjäksi ja kokonaiseksi.

Nyt käsi sydämelle pienten tyttöjen isät; olette tärkeässä roolissa siinä kuinka naisellisia naisia teidän tyttäristänne kasvaa. Samoin fiksulla miehellä on oma tärkeä panoksensa siinä kuinka naisellinen naisenne saa olla ja on.
 
naisellinen
Tuskin ihminen luontaiselle kömpelyydelleen mitään mahtaa, ainakaan kovin nopealla aikataululla. Ja miksi edes pitäisi?

Päästä tyttöystäväsi vapaaksi ja etsi itsellesi nainen, joka täyttää kriteerisi. Aika mahdottomia toivot, jos tuo on ainoa asia, joka naisessasi häiritsee.

Luulisin että ihmiset, jotka etsivät haavekuviinsa sopivaa puolisoa, tulevat pettymään karvaasti kerta toisensa jälkeen. Ensi kierroksella sinulla voi olla suloisesti liihottava nainen, josta puuttuu jotain muuta, mitä?

Inhorealistille tiedoksi: kaikki naiset ovat naisellisia, kukin omalla tavallaan. Jos vaimosi naisellisuus sopii sinun määritelmiisi, olette onnistuneet mainiosti parinvalinnassa ja hyvä niin. Turha silti esittää yleismaailmallisia määritelmiä siitä, mikä on naisellista ja mikä ei.

Väitän että jokainen kropassaan viihtyvä ja itsensä kanssa sinut oleva nainen (vaikka kömpelö tai liian äänekäskin) on erittäin naisellinen huolimatta siitä sopiiko hän miessukupuolen määrittelemiin rajoihin vai ei.
 
Popol Wuh
Naisesi tuskin siitä muuttuu vaikka lähettäisit mihin mallikouluun? Älä valehtele itsellesi. Jos piirteet ärsyttävät nyt niin mitä ne tekevät 15 vuoden päästä? Voithan kokeilla mitä tapahtuu jos sanot asian suoraan? Mitä menetettävää sinulla oikeasti on; jos asia korjaatuu niin hyvä.
Joko otat koko paketin kaikkinensa tai teet palveluksen molemmille ja lopetat suhteen.
 
pinja
Kauneus on katsojan silmässä.. Mä luulen että suhteenne on muuttumassa arkipäiväisemmäksi etkä enää ole niin rakkauden pauloissa, että naisesikin alkaa näyttämään vain tavalliselta. Koita vaikuttaa omiin asenteisiisi ja näkemyksiisi. Et pysty toista muuttamaan. Koita keksiä teille eroottisia ja seksuaalisia virikkeitä muualtakin kuin hänen ""tanssi taidoistansa"" Menkää yhdessä vaikka tanssikursseille =) , jollei se juuri korosta enemmän tätä epänaisellisuuta.



 
anna
Mieheni huomautteli joskus alkuaikoina kävelytyylistäni. En ottanut sitä itseeni, ja vähän ehkä kokeilin eri tyylejä vaikken nyt tätä asiaa ihan päivin ja öin ajatellut;). Joko tyylini on nyt sitten muuttunut tai mieheni tottunut/lakannut ajattelemasta ja mainitsemasta asiasta, mutta mielestäni oleellisempi havainto itselleni on ollut, että tuollaiset ulkoiset tyylipoikkemat siitä omasta ideaalista merkkaavat sitä vähemmän mitä pidemmälle suhde syvenee. Alussa ""joutui sietämään"" vaikka mitä asioita, jotka sitten ajan myötä menettivät merkityksensä tai sitten toinen mukautui. Molemmat ollaan myös muututtu toistemme mieltymyksien kaltaiseksi, koska toisiamme haluamme miellyttää.

Naisesi on suht nuori kuitenkin vielä, hän muuttuu ihan varmasti ilman sinunkin yrityksiäsi, mutta oma näkemykseni on vastakkainen moneen esitettyyn - minusta sinulla on vaikutusmahdollisuus - tuloksia pitää kuitenkin pystyä kärsivällisesti odottamaan ja toisen itsetuntoa ei saa polkea. Itse tunsin oloni naiselliseksi naiseksi vasta 30 vuotta täyttämisen jälkeen, ja nyt vasta näen eroon menneeseen tyttömäiseen kaksikymppiseen olemukseeni...
 
hmm
suosittelisin naisellesi itämaista tanssia vartalon liikkeiden viehkeyttämiseen. Kovin tönkkö kropan käyttö tulee nimittäin ennemmin tai myöhemmin aiheuttamaan yhtä jos toistakin kremppaa.
 
Lee
Minäkin olisin ehdottamassa itämaista tanssia....aikanaan oma äitini (joka on ultra-naisellinen) sanoi usein kävelystäni ivaavaan sävyyn. Niinpä minä loukattuna opettelin liikehtimisen uusiksi ja olen itsekkin huomattavasti tyytyväisempi nykyiseen olemukseeni :)
 
Ansku
Ja meidät naisethan on tarkoitettu toteuttamaan miestemme joka ikinen toive! Jos ei kelpaa niin ei kelpaa. Jätä naisesi, kerro syy, ja etsi sellainen nainen joka miellyttää. Voihan olla, ettei sinulle - täydelliselle miehelle - kelpaa kukaan, koska yhtä täydellisiä naisia tuskin löytyy. Hanki elämä.
 
Sanna
Minä olen poikamainen ja mieheni tykkää siitä, hänestä on kiva katsoa kävelyäni ( isoin askelin) ja kun heilutan käsiäni. Toisaalta olen kyllä seksikäskin( monet sanoneet) omalla tavallani. Jos et hyväksy tyttöystävääsi sellaisenaan niin etsi uusi....eipä tunnu tytössäsi paljoa vikaa olevan jos et muuta löytänyt. Toisaalta tämä on nykytrendi; ei olla mihinkään tyytyväisiä ja kun täydellistä ei ole olemassakaan niin....
 
Anskulle
Kuulkaas nyt kaikki lyhyttukkaiset poikatytöt ja muut wanna-be-feministit. Miehet ovat miehiä ja naiset naisia. Vastakohdat viehättävät. Ei naisen tarvitse olla täydellinen vaan juuri itselleen sopiva.

Oletko aivan tosissasi, että naiselle kannattaa aina jätettäessä rehellisesti kertoa syy, miksi hänen kanssaan ei kannata jatkaa?

Vaikken olekaan täydellinen, minulla on elämä. Jos ei muuta, niin sinun kiusaksesi.
 
Ansku
Samaa mieltä kanssasi : ""Ei naisen tarvitse olla täydellinen vaan juuri itselleen sopiva"". Niinpä.Siksi en jaksakaan ymmärtää ap:n ""ongelmaa"". Parisuhteessa nyt menee vaan niin, että toinen täytyy hyväksyä kaikkine hyvine ja huonoine puolineen. Se on ollut itselleni todella vaikeaa, mutta vähitellen alan oppia unohtamaan mieheni huonot puolet ja keskittymään hyviin. Ne huonot ominaisuudet kun eivät ole maata kaatavia juttuja. Ap:llä tuntuu olevan kaikki muut asiat hyvin, tyttöystävä vaan liikkuu hieman epänaisellisesti.
 
no joo
Jos ei ole rytmitajua ei ole sulavaa liikettäkään. Näin se on! Seuraappa vaikka tanssilattialla tassahtelevia ihmisiä. Jotkut ovat kuin seipään nielleet ja jotkut liikkuvat sulavammin ja rennommin. Kun puupökkelö tanssin jälkeen lähtee takaisin pöytäänsä huomaat siinäkin että töks klonks ja silleen liikkuupi tämä rytmitajuton tyyppi. Rytmitajua tarvitaan hyvään seksiinkin you know :)
 
Sipsi
Kyllä se kauneus on katsojan silmissä. Oma mieheni on useasti sanonut, että minua naisellisempaa ja seksikkäämpää naista ei ole. Miespuolinen ystäväni taas sanoi, että minä en ole tippaakaan naisellinen.

Jos oman kumppanin eleet ärsyttävät, suhteella ei tunnu olevan toivoa. Tältä ainakin itsestä tuntuu. Onneksi oma mieheni miellyttää silmääni. ;)
 
nelli =)
Kuinka hyvin itse mielestäsi hallitset vartalosi liikkeet? Onko sinulla hyvä rytmitaju ja koordinaatiokyky vartalon hallinnassa? Onko sinulla tällä hetkellä tai onko aikaisemmin ollut liikunnallisia harrastuksia, joissa motoriikka on kehittynyt?

Hyvä itsetunto ja sopiva liikunta- tai tanssiharrastus voivat edistää naisellisuutta naisessa. Jonkin verran asiaan ehkä voi ulkopuolisena vaikuttaa, mutta tämmöiset asiat ovat kuitenkin niin monimutkaisia, että ehkä parempi jos ei yritä väkisin muuttaa toisessa mitään. Paras olisi jos naiselle ei tulisi asiasta suurta painetta ja pystyisit itse olla odottamatta häneltä muutosta asiassa. Ihmiset ovat aika herkkiä loppujen lopuksi, eikä ole mukavaa tuntea itseään jatkuvasti riittämättömäksi. Mutta jos itseäsi asia jatkuvasti häiritsee, ei sitäkään tunnetta oikein voi sammuttaa. Vaikeaa.
 

Yhteistyössä