Monikkoraskaus / keskenmeno

Hei!

Meille on tulossa kaksoset, mikäli kaikki menee hyvin! Nyt eletään viikkoja 6+5 ja eilen nähty molempien sykkeet ultrassa.

minkäkainen keskenmenon riski on sykkeen näkemisen jälkeen?

Entä toisen alkion kuihtuminen sykkeen näkemisen jälkeen? Lääkäri siitä varoitteli, että joskus niin voi käydä, että toinen kuihtuu pois.

Kaksosilla omat istukat jne, eli mitään yhteistä ei mahassa heillä ole, tämä lienee hyvä asia..
 
vierailija
Mulla oli toinen jo ultrassa hyytynyt. Alkoi vuotamaan pari viikkoa sen jälkeen. Kuukauden tuli vuotoa sitten ei ultrassa enää näkynyt mitään merkkejä toisesta. Syntyi rv 38 kilon sisaruksian isompana, oli ilmeisesti hyvin ravintoa hänelle riittänyt.
 
vierailija
Okei! Oliko omat istukat tai omat pussit vai miten?
Kävin yksityisellä kätilöllä ultrassa hän ei puhunut noista mitään. Kuvan perusteella nuo ainakin oli aika kaukana toisistaan.
Sanoi vaan että saattaa alkaa vuotamaan tai sitten kuihtua pois. Lähinnä vaan sitä ettei pidä säikähtää pientä vuotoa vaan on normaalia tässä tilanteessa.
 
Jos molemmilla nähtiin syke ja olivat keskenään suunnilleen samankokoisia, niin todennäköisyydet ovat sen puolella, että jatkavat kehitystään :) meillä myös saatiin tieto kaksosista rv 6+5 ultrassa, oli samantien selvää että ovat identtiset ja istukka on yhteinen koska raskaus on alkanut yhden 5-päiväisen pakastetun alkion siirrosta. Nyt huomenna jo rv 30+0 ja vauvat noin 1,5 kg painoisia, kasvaneet tasaisesti saman kokoisina koko ajan. Onnea kaksosraskaudesta, toivottavasti kaikki sujuu hyvin!
 
Jos molemmilla nähtiin syke ja olivat keskenään suunnilleen samankokoisia, niin todennäköisyydet ovat sen puolella, että jatkavat kehitystään meillä myös saatiin tieto kaksosista rv 6+5 ultrassa, oli samantien selvää että ovat identtiset ja istukka on yhteinen koska raskaus on alkanut yhden 5-päiväisen pakastetun alkion siirrosta. Nyt huomenna jo rv 30+0 ja vauvat noin 1,5 kg painoisia, kasvaneet tasaisesti saman kokoisina koko ajan. Onnea kaksosraskaudesta, toivottavasti kaikki sujuu hyvin!
Kiitos viestistäsi 🩷 Näin elättelen toiveita, että jatkavat kehitystään🩷 1-2mm oli kokoeroa. Jospa se ei liikaa ole :)
 
vierailija
Meillä alkoi kaksosraskautena, vaikka siirrettiin yksi alkio. Ilmeisesti raskaus alkoi samassa kierrossa myös luomusti, koska molemmilla oli omat istukat ym. Alkiot kasvoivat tasaisesti 6+ ja 7+ viikkojen ultrissa ja molemmilla oli vahvat sykkeet. Kuitenkin np-ultrassa huomattiin, että toinen sikiö oli lopettanut kehityksen noin rv 10. :( Toinen onneksi kasvoi normaalisti ja raskaus sujui hyvin. Toinen sikiö ei vuotanut pois vaan ilmeisesti jotenkin sulautui toisen istukkaan tms.

Toivottavasti sinulla sujuu hyvin ja saatte kaksi pientä syliin ❤
 
Hei. Lurkin tuolta haaveena vauva ryhmästä.

Hcg tänään dpo 19-20 ja rv 4+4 on 2379. Voisiko veikata kahta?

Kuopus alkoi kaksoisraskautena 7v sitten . Ja aavistim sen itse. Myöhemmin kaksi pussia löyty kun vaadin ultraa mutta siellä ei ollut elämää enää silloin. Tästä lisää jos nappaat nimimerkkiäni ja viestini kaksoisraskaus toiveeseen liittyen.

Tässä olen myös nähnyt unia kolmesta joista yksi ei enää elä. Myös kiinnittymispaikat ja ei identtisyys vahvasti mielessä .sain plussan varjoja jo dpo 6 eteenpäin häviten ja n 11-12 plussan joka voimistui haaleista leffaviivoiksi parissa vrk . Pari PV ennen menkkoja jo.

Km 11/23 ja sen jlk lääkäri totesi kropam käyvän buustilla koska olin ovuloinut jo ennen raskauden päättymistä (8+2 km ja korkein arvo koko raskaudessa 1356..eli pieni arvo) ja sanoi kaksosraskauden olevan mahdollisemoää km jälkeen ja varsinkin kun koitin ovuloida putkeen. Näin sen ymmärsin että sieltä sarjatulta aiottiin laittaa tulemaan muniksista😅😅

Tämä ovulaatio oli myös nyt erilainen, mutta samanlainen kuin 7v sitten kokemani. Yleensä jompikumpi puoli kerralla n 2-4 h kipuillut, nyt en tiennyt tuliko edes ov kun tuntemukset oli niin tasaisesti molemmilla puolin ja piiiitkän aikaa peräti 1,5 vrk. 7 vuotta sitten oli kaksi ov kipu kohtausta toisen ollen kyllä lievempi , mutta samalta puolen 6h sisällä.
 
vierailija
Hei. Lurkin tuolta haaveena vauva ryhmästä.

Hcg tänään dpo 19-20 ja rv 4+4 on 2379. Voisiko veikata kahta?

Kuopus alkoi kaksoisraskautena 7v sitten . Ja aavistim sen itse. Myöhemmin kaksi pussia löyty kun vaadin ultraa mutta siellä ei ollut elämää enää silloin. Tästä lisää jos nappaat nimimerkkiäni ja viestini kaksoisraskaus toiveeseen liittyen.

Tässä olen myös nähnyt unia kolmesta joista yksi ei enää elä. Myös kiinnittymispaikat ja ei identtisyys vahvasti mielessä .sain plussan varjoja jo dpo 6 eteenpäin häviten ja n 11-12 plussan joka voimistui haaleista leffaviivoiksi parissa vrk . Pari PV ennen menkkoja jo.

Km 11/23 ja sen jlk lääkäri totesi kropam käyvän buustilla koska olin ovuloinut jo ennen raskauden päättymistä (8+2 km ja korkein arvo koko raskaudessa 1356..eli pieni arvo) ja sanoi kaksosraskauden olevan mahdollisemoää km jälkeen ja varsinkin kun koitin ovuloida putkeen. Näin sen ymmärsin että sieltä sarjatulta aiottiin laittaa tulemaan muniksista😅😅

Tämä ovulaatio oli myös nyt erilainen, mutta samanlainen kuin 7v sitten kokemani. Yleensä jompikumpi puoli kerralla n 2-4 h kipuillut, nyt en tiennyt tuliko edes ov kun tuntemukset oli niin tasaisesti molemmilla puolin ja piiiitkän aikaa peräti 1,5 vrk. 7 vuotta sitten oli kaksi ov kipu kohtausta toisen ollen kyllä lievempi , mutta samalta puolen 6h sisällä.
Joko tiedät, oliko kaksi? Itselläni on myös melko korkea arvo ja clearbluen viikko näyttö 3+ vaikka viikkoja mielestäni vasta 4+2.
 

Yhteistyössä