Montako pistettä saatte ADD/ADHD-testistä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
~Anne~
94pistettä. Olen aina menossa tai tekemässä, edes tv:tä ei voi katsoa ilman, että puhelimesta tutkii jotain tai pelaa. En osaa jättää tehtäviä kesken esimerkiksi illalla, vaan vatvon niitä sängyssäkin ja saatan pompata keskellä yötä kirjoittamaan jonkun jutun ylös. En myöskään pysty keskittymään ja ahdistun jos on häiriötä, esim kämppä pitää olla ihan järjestyksessä, että voin aloittaa jonkun hankalan tehtävän tai asian. Olen kuullut että adhd-ihmiset nukkuvat vähemmän, minulla taas on erittäin hyvät unenlahjat sitten, kun saan unenpäästä kiinni. Nukkuminen on myös minulle tapa lievittää stressiä.
 
vierailija
Pisteesi: 35


Alle 60 pistettä: Taidat olla nentti! Siis neurologisesti normaali. Ainakaan adhd:tä sinulla ei ole.

60 - 70 pistettä: Ethän vähätellyt vastauksiasi? Sinulla on aika paljon adhd:n piirteitä. Jos sähellät koko ajan, kannattaa tehdä testi ajatuksella uudestaan.

Yli 70 pistettä: Olet todennäköinen adhd. Samanlaisia oireita voi aiheutua muistakin syistä. Tulosta tuloksesi ja varaa aika lääkärille päästäksesi neuropsykiatrisiin tutkimuksiin. Oireita voidaan helpottaa monin eri tavoin.

Aktiivisuuden ja tarkkaavuuden häiriö adhd on neuropsykiatrinen häiriö, jonka ydinoireet ovat tarkkaamattomuus, yliaktiivisuus ja impulsiivisuus. Hyperitön muoto add on varsinkin tytöillä ja aikuisilla yleinen. Usein adhd-ihmiset ovat luovia ja idearikkaita, mutta tavallinen arki takkuaa.
 
vierailija
Yli 100. Diagnoosi olemassa toki. Aika suppea testi.
Lääkitystä vuosia sitten kokeiltu ja sydän ei kestä. Ja osiki vain adhd. Sen lisäksi lukihöiriö, hahmotushöiriö, matikan ertityisvaikes jne. Elämä yhtä ikuista sirkusta. Itse viihdyn, elämä on jännää. Kukaan puoliso ei vain jaksa tätä säheltämistä. Harmi heille. He eivöt kösitä miksi en voi tehdä asioita kuten normaali ihminen. En jaksa yrittää muutta itseäni kun ei se niin mene.
Ajoittain turhaudun kun joku ei asiat suju, unohtelen älyttömästi joka päivä kaikkea.
Vaan aina ei voi voittaa. En mieti huonoa itsessäni, vaan sitä hyvää mitä voin hyödyntää.
Älyllisesti ei pitäisi olla vajausta, olen suorittanut yliopiston ja vielä nopeutetulla tahdilla. Sattui kiinnostava koulutus ollemaan . Silloin pystyy kun kiinnostaa, mutta elämä myös kapeutuu sen aiheen ympärille..
 

Yhteistyössä