Naapurissa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olin juuri päässyt armaijasta ja kotiin muuttaminen oli huonolta idea. Katselin työkkärin ilmoituksia. Ja vanhemmat märmättivät. Vitutti niiden katsekkin. Kävelin Tokmanniin ja ostin isoimman repun mitä löysin. Pakkasin sihen vaateita. Nyt riitää ajattelin. En jää tänne enää. Isäni tuli kotiin mitä teet hän kysyi minne matka. Sanoin että pitää löytää työ ja oma asunto. Lähden kokeilemaan miltä tuntuu metsä elämä. Etkö saanut siitä tarpeeksi armeijassa isä kysyi. Ei kirjuri metsässä nukkunut sanoin. Istuin kompanian vääpelin toimistossa. Koska lähet. Nyt sanoin. Mulla on 200 rahaa ja otin sun makupussisi .Mulla on laturi mukan. Nähdään. Laitoin kumisaappaat jalkaan ja lähdin ovesta. Kävelin linja-auto pysäkille ja istuin penkille. En edes tiennyt milloin tulee seuraava linja-auto. 20 minutin päästä se saapui. Valkoinen tummennetut lasit. Astuin sisään kulettaja kysyi minne matka. Kaivoin taskusta kolikoita 10€ 30c. Niin pitkälle kun pääsee sanoin. Kuski katsoi minua. Hypää pois kun matkanteko ei enää huvita. Istuin ensimmäiseen penkkiin. tTunnin päästä painoin stop nappia. Kuljettaja kurvasi pysäkille. Se oli entisen kioskin kohdalla. Entinen valta tie oli muuttunut syrjätieksi kun mootoritie oli vaalmistunut. Kioskit ja taukopaikat olivat käyneet turhaksi. Tämä oli yksi niistä. Matkan aikana sää oli muuttunut sateiseksi joten menin Kioskin terassille istumaan. Se oli tehty hirsistä kuin kesämökki. Ovi oli lukittu ja ikkunat viellä olivat ehjä. Istuin terassilla ja katselin tyhjää tietä viellä 2 vuotta sitten tämä oli ollut Vilkas 2 kaistainen tie jossa kulki autoja vuorokauden ympäri. Nytten tämän tien varella oli hylättyjä kioski rakennuksia ja suljettuja huoltoasemia. utesin että on jäätävä terassille yöksi. Laitoin 2 penkkiä vierekkäin talon seinää vasten. Otin repusta makupussin ja menin penkkien päälle nukkumaan.

Heräsin aamu yöllä kun mökin viereen ajoi kuorma-auto. Se pysähtyi ja siitä tuli ulos kulljettaja. Laittoi Nipuja sanomalehtiä terassille ja moikkasi. Käänsin kylkeä ja nukahdin 30 minutin päästä heräsin uudelleen kun Pihaan tuli henkilöauto. 40 nainen tuli autosta ja otti lehti niput ja tervehti. Eikö ole muuta majapaikka hän kysyi. Nousin istumaan ja sanoi ei mutta ihan hyvä tämä on sanoin. Niin varmaan nainen jatkoi ja hyppäsi autoonsa lehdet mukanaa. Voi että eikö täällä saa nukkua ajattelin. Päätin viellä yrittää. Aurinko oli juuri noussut kun heräsin. Kaivoin repusta vesipullon ja join siitä. Sadekin oli lakannut mutta ilma oli viellä kostea. Käärin makupussin kassan ja lähdin kiertää entistä kioskia. Sen metsänpuolella oli grillikatos ja takana ulko vessa. KOkelin kioskin takaovea mutta sekin oli lukossa. Kierroksen tehtyäni istuin viellä terassille. Katsoin kännykästä missä olisi lähin kauppa. 45 minutin kävelymatkan päässä olisi kauppa varmistin viellä että sen pitisi aukea kello 9.

Laitoin repun selkään ja lähdin kävelee kaupaa kohti. Matka meni yllättävän nopeasti. Istuin kaupan portaille odottaa että se aukeisi. vähän yli klo 8 pihalle tuli sama auto jonka olin aamulla nähnyt. Nainen tuli autosta ja tervehti. Vai on kulkia ehtinyt tänne hän sanoi. Hän avasi kaupan oven ja laittoi lukon niin että se ei mennyt lukkoon. Kävelin naisen jäljessä kauppaan.
 
vierailija
Otin korin ja laitoin siihen sämpylöitä ja valmiita juuston siivuja. Lisäksi ostin kanan palasia. Kävelin kassalle. Vai aikoo matkamies näillä pärjätä hän sanoi. Joo vastasin. Minne matka hän kysyi. Takaisin kioskille sanoin. Siellä voin nukkua suojassa ja siellä on grillipaikka. Eikä ole muuta paikka. Ootko ollut kauan matakalla hän lisäsi. alle vuorokauden sanoin. Tuli mitta täytee pitää saada kokea muuta. Vastasin. Maksoin ostokset ja poistuin kaupalta. Kävelin takaisn kioskille ja istuin terassille. Voisin viellä nukkua ajattelin ja menin makupussin sisäälle. Puolilta päivää keräsin oksia läheisestä metsästä ja sytytin tulet grilli paikkaan. Siinä vaiheessa kaikki tuntui hyvälle. Lämmin kesä sää ruokaa tulossa. otin kanat tulelta ja aloin syömää niitä kun paikalle tuli poliisi auto. VW pakettiauto 2 iestä hyppäsi siitä ulos. Toinen oli pitkä noin 30 vuotias ja toinen vanhempi rauhallisesti kävelevä mies. Polisit tulivat luokseni. Mitä kuullu kysyi vanhempi. Ihan hyvää sanoin. Kaunis ilma ja lämmintäsyötävää. Vastasin. Nuorempi kysyi henkilöllisyys todistusta. Kaivoin kukkaroani Minulla ei ollut kun Vanha opiskelia kortti mukana annoin sen hänelle. Sanoin että muut ovat vanhempien luona. Nuorempi käveli autolle. Oletko mailman valloitusmatkalla vanhempi kysyi: tavallaan vastasin. Pääsin armeijasta eikä löydy töitä joten lähdin reissuun sanoin. Rahat riitti linja-auto matkaan. Ja nyt olen tässä. Joo tä paikka näkyy tiekamerassa sanoi poliisi. sieltä tuli ilmoitus ja tultiin katsomaan. oo varovainen tulen kanssa hän sanoi. Nuorempi polisi tuli takaisin ja ntoi opiskelija kortin kaikki kunnossa. Moikkasiva ja lähtivät. Aloitin syömään kana paloja ja juusto sämpylän. Join viimeiset veteni pullosta. voi että kirosin olisi pitänyt pyytää kaupasta vettä. Istukelin ja katsoin känykästä kartta minne lähtisi. Kun lehdenjakajan naisen auto tuli. Sieltä hyppäsi ulos nuorempi kopio hänestä. Moi olen Merja hän sanoi esittelin itseni. Tarvitko yö sijaa hän kysyi. Varmaan sanoin. Kyllä tämä nyt menee mutta ei tiedä. Mutta mulla ei ole vara maksaa siitä lisäsin. Pikkasen rahaa on mutta se menee ruokaan sanoin. En tarvi sinun rahoja Merja sanoi. Tarvitsen työntekijän viikoksi jos kiinostaa. Voit nukkua Aitassa sen aikaan Hän sanoi. Palkattu vastasin. Otin repun ja hän pyysi istumaan autoon. Ajoimme Kaupalle. Kurvasimme sen takapihalle siellä oli. Kesä maja. Marja avasi sen ja antoi avaimen minulle. Katsotaan huomen aamulla hän sano. Rannassa on sauna. Voit käytää sitä.Sillä on myös WC samoin kaupassa. Menen nyt kaupaan töihin nähdään huomenna. Menin sisälle kesämajaan. 2 irto vuodetta pieni pöytä ja 2 tuolia. menin toiseen vuoteeseen makamaan. Illalla kävelin saunalle. Ovi ei ollut lukossa. Siinä oli sauna ja pieni Tupa keittiö ja iso pyöreä pöytä. Istui tuolille pöydän viereen. Ja luin viikon vanhaa ruotsin kielistä paikallislehteä. En minä ruotsia kunnolla osannut kunhan selailin. Talon vieressä oli Ulko sisä wc. erilinen rakennus jossa oli posliini istuin ja juokseva vesi ja sähkö patteri. . Naureskelin. Kunnon Pelle Pelottoman rakenne. Ajattelin mennö nukkumaan mutta kävin kaupassa ostamassa cola jumaa. Laitan tämän just kiinni hän sanoi. otatko muuta hän kysyi. Ei tä riittä sanoin. Kutsuisin kylään mutta sisko nukkuu se herää aikaisin. Lehtiä jakamaan. Ei haittaa meen Kesä majaan. Mä tuun koha Merja sanoi. 20 minutin päästä Merjatuli kantoi mukanaan pientä taulu tv:tä tän pitäisi toimia hän sanoi. Hän laittoi tv: pöydän päälle ja pistotulpan pistorasiaan ja pienen retki antennin. Kyllä tästä kuva tulee hän painoi kaukosäätimestä tv:n päälle. Kiitin ja Merja poistui.
 
vierailija
Aamulla kello 6 Tuli Merja Herättelemään. Pyysi tulemaan aamiaiselle. Puin päälleni ja kävelin Kaupan yläkertaan. Siellä oli siisti asunto Keittiö ja 3 huonetta. Merja käski minun istua pöytää. Syötkö munia ja pekonia kyllä vastasin. Män teki munakkaan jossa oli pekonia ja tomatin siivuja. Ja tarjosi kahvia. Ei kahvia sanoin en juo sitä. Söin munakkaan ja kiitin. Merja selitti. Teen halkoja traktoriin kytketyllä halko koneella. Sitten pakkaan ne pakkauskoneella verkko säkkeihin. Hän lupasi näyttä miten kaiiki toimii. Menimme Ulos ja hän näytti miten toimitaa. Alussa tuli virheitä mutta sitten pääsin rytmiin. Tein halkoja kunnon kasan ja sitten pakkasin ne verkkosäkkeihin. Puolilta päivää hän tarjosi janssonin kiusausta. Sanoi että voin lopettaa kun en viitsi enää tehdä. Jatkoin kello 15. Ja menin saunalle laitoin puita kiukaalle. Saunassa oli Suihku seinällä ihmettelin muutenkin saunan kokon panoa. Pelle Pelottoman tekeleitä tämäkin. Viikko meni samassa rytmissä Perjantaina Merja ja Hänen siskonsa Riitta sanoivat että hekin menevät saunaan. Ja kello 19 tulee muutakin porukkaa saunalle. Olin tervetullut mukaan. Kävin vain saunassa Ja menin Kesämajaan. Ajattelin viettää loppuillan Tv:tä katsellen. Illalla kuluessa kuulin autojen tulevan pihaan en viitsinyt kurkata ulos vaan join kaupasta ostaamaani olutta.
 
  • Tykkää
Reactions: peekka
vierailija
Lauantai aamun aurinko herätti minut katsoin kelloa. Perkele ei edes 6.00. kirosin kun olin unohtanut laittaa verhot ikkunan eteen. Nousin ylös ja avasin oven pihalla oli autoja parkissa. Taitavat olla eilisten vieraiden ajattelin. Ja lähdin kävelee saunalle. Keräsin matkalla tölkkejä. Niitä oli enemmän kun käsissä pystyin kantamaa. Pudotin kädessä olevat tölkit maahan ja jatkoin saunalle. Se pihalla oli roskia ja tölkkejä. Terassilla oli tyhjä olut laatikko. Otin sen ja palasin hakemaan polulta tölkit. Laatikko täyttyi niistä. Vien laatikon terassille. Ja avasin oven. Lattialla nukkui 2 miestä. Katselin heitä ja annoin heidän nukkua. Pöydällä oli roskia ja tölkkejä. Katsoin kaapista ja löysin rullan jäte säkkejä repäsin siitä pari irti. Keräsin toiseen roskia ja toiseen tölkkejä. Jatkoin vielä pihan ja terassin siivoamista. Katsoin wessaa joka oli yllättävän siisti. Ei roskia siivottu. Sen jälkeen uskallauduin pesuhuoneeseen ja saunaan. Nekin oli siivottu. Otin roskat ja tölkit kantoon ja lähdin kaupalle. Heitin roskasäkin roskiksen ja laitoin tölkki pussin takaovelle. Ei ollut kauppakaan vielä auki. Taitaa neito olla vielä lehden jako matkalla. Hain mökistä oluen ja istuin pihan tuolille.
Pian Riitta tuli moikkaa maan. Olutta heti aamusta. Kyllä nyt on lauantai. Vastasin. Tehdäänkö tänään halkoja kysyin. Ei tehdä Riitta sanoi. Me pidetään kauppa auki ja levätään hän sanoi. On 2 päivän loma lehden jakelusta. Toi sauna pitää käydä siivoamassa. Hän lisäsi. Kävin keräämässä roskat ja tölkit. Sauna ja WC oli siivottu. En tiedä kuka. Mutta siellä oli vielä 2 lattialla he nukkuivat en viitsinyt herättää. Kiitos Riitta sanoi. Taisi Merja siivota ne kuten lupasi. Käyn katsomassa ketä ne nukkuvat ovat. Riita lähti kohti saunaa ja minä hain toisen oluen. Pian pihaan kaarsi Lada 1200L. Mies hyppäsi siitä ulos. Onko kauppa auki hän kysyi. Kohta on kun myyjä tulee saunalta sanoin. Mies tarjosi tupakka. Ei kiitos sanoin. Hän sytytti omansa. Ei tässä hätä ole. Hän sanoi. Ja istui tuolille. Mies kysyi missä olisi hyvät kalastus paikat. Olen ollut paikkakunnalla vasta muutaman päivän vastasin. Enkä ole kun katsonut järveä. Puhuimme kalastuksesta. Kun Riitta saapui. Mies nousi tuolista ja tervehti riittää. Onko kauppa auki. On kun avaan sen Riitta sanoi. Mutta kaljaa myyn vasta yhdeksältä. Ju ju sanoi mies ja seurasi Riittaa kauppaan.
 
vierailija
Mies tuli 2 täyttä muovikassi kantaen kaupasta. Hakisitko 4 laatikkoa olutta kello 9 kaupasta ja veisit mökkiisi. Tuun hakee me kun kerkiän hän pyysi ja hyppäsi autoon. Join oluen loppuun ja menin kauppaan. Moikkasin Riittaa. Tullitko kysyy niistä oluista. Voit viedä heti mökkiisi. Ne on maksettu. Otin 2 Sandels laatikkoa kantoa ja vein ne mökkiin. Palasin hakemaan lisää. OtA karjalaa Riitta sanoi. Kannoin ne mökkiin. Merja oli herännyt. Hän istui puutarha tuolissa ja joi kahvia. Oliko kova meno eilen kysyi. Merja katsoi minua. Ja sytytti savukkeen. Voi vittu tuli hänen suustaan. Jätit poika ystäväsi saunalle. Onko Make ja Risto vielä siellä hän kysyi. Siellä nukkuu 2 miestä lattialla sanoin. Kohta niiden äiti soittaa ja kyselee niistä. Oikeita mamman poikia. Ne lähtee syksyllä armeijaan. Merja sanoi. Merja veti savukkeen. Meillä on tänään tilaisuus saunalla. Syön aamiaista ja sitten voitaisiin mennä sinne laittaa kaikki kuntoon illaksi. Eikö teillä olekkaan vapaata tänään kysyin. On mutta mä on kauan synttäri. Otatko sinä aamiaista Merja kysyy jätän väliin. Kävin vaihtamassa toiset jalkineet. Pian Merja tuli hakee. Kävelimme saunalle.
 
vierailija
Avasin mökin oven toinen mies oli istumassa lattialla ja toinen nukkui vielä. Merja Herätteli toista joka vaan mumisi. Make perkele herää nyt. Mä voin yrittää. Otin kynän ja painoin sillä Maken etusormen kynttä. Älä saatana hän sanoi. On se hereillä. Nyt kummatkin ulos me siivotaan tää. Merja sanoi. Menoja moppasi lattiat ja minä siivosin pöydät ja tilasin. Make ja Risto istuivat terassilla.
 
vierailija
Voi perkele kukaan ajaa autot. Risto sanoi. Make tuli kysymään minua kuskiksi miten pääsen takaisin voi perkele. Me siivotaan tää voitte olla täällä tuli merjalta. Ei olla me ajetaan autot. Merja huusi ette aja. Vaan kävelette seviätte vähän . Ootte alle tunnissa kotona. Nyt menette sitä ennen annatte kumpikin avaimet mulle. Merja meni ja repi kummaltakin auton avaimet. Ja nyt kotiin. Siivosimme pihan kunnolla ja pystyimme ison teltan kiilasimme sen maahan että tuuli ei heiluttaisi sitä. Kävelimme kaupalle. Tuutko tänään juhliin Merja kysyi. En tiedä minua ei järjetön alkoholin käytön kiinnosta samoin mutta voin piipahtaa. Tuu syömään puolen tunnin päästä Merja sanoi.
 

Yhteistyössä