neuvoja vauvakuumeiselle

Kertokaahan rakkaat ihmiset tällaiselle höpsölle, että mitä pitäis tehdä.. Ollaan yritetty vauvaa nyt 10 kk, mutta tuloksetta. Mihinkähän kannattais ottaa yhteyttä, jotta tutkittaisiin, onko fyysistä syytä siihen, miksei meille haikara suostu vierailemaan? :'( Onko se ihan ensialkuun esim. perhesuunnitteluneuvolan gyne vai mitä suosittelette?
Olen maalaillut jo kaikenlaisia kauhukuvia mielessäni syistä, miksi lapsettomuus vaivaa meitä.. Onko jollakin tietoa esim. mitkä ovat yleisimmät syyt lapsettomuuteen? Minulla esim. kierto tosi pitkä, lähes 40 vrk:ta. Voisikohan siinä olla yksi syy?
Entä tietääkö joku hyviä ja mahdollisesti toimiviakin kotikonsteja vauvan saamiseksi? Vinkit olisivat nyt tarpeen..
Auttakaa nyt neuvoillainne ja vinkeillänne epätietoista ja sydämestään jo hieman rikkinäistä kanssasisartanne!
 
auvi
Älä hyvä ihminen vielä lannistu! Nämäkin on vähän semmoisia henkimaailman juttuja, mutta tuntuu toisinaan että mitä tanakammin ollaan sitä vauvaa tekemässä, niin ei vaan onnistu. Sitten eka huuma siihen vauvan tekoon menee ohi ja yks kaks huomataan että hei mä oon raskaana =) . Mitään vippaskonsteja en osaa mutta lakkaa yrittämästä vähäksi aikaa, hanki vaikka uusi harrastus niin saat ajatukset irti vauvoista. Meillä toimi, sain kissanpennun ja kaksi kktta myöhemmin huomasin olevani raskaana. =)
Onnea teidän yritykselle :hug:
 
antru78
meillä oli yritystä takana vuosi, kun otin yhteyttä oman kunnan
terveyskeskukseen, josta sitten laitettiin lähete keskussairaalaan. nyt on sitten syy selvinny: minulla ei munasolu irtoa! nyt sitten hoitoja suunnitellaan. ensin yritetään clomifeniä syömällä ja jos se ei onnistu, niin sitten aletaan miettimään kuinka pitkälle ollaan valmiita menemään. mutta nyt yritän ajatella positiivisesti, että kyllä mieki vielä saan tuolla kävellä vaunuja pukaten.
eli ota vaan rohkeasti yhteyttä omaan gynekologiin tms. =)
 
tipsukka
selviskö toi sun juttu verikokeilla oliko se se loppukierron verikoe vai se joka otettiinmenkkojen aikaan.mulla on kaikki muu otettu paisi se loppukierron verikoe ja muut oli kunnossa joten sama puurtaminen jatkunee
 
antru78
se selvis just sillä loppukierron verikokeella. toisaalta helpottaa, ku tietää missä vika, mutta kyllä tämä on raskasta, kun tuntuu, että joka puolella on raskaana olevia naisia ja pieniä vauvoja... :'(
 
tipsukka78
no hitsi mulla vielä se ottamatta,meillä on jo yksi lapsi mutta toista ollaan yritetty parivuotta.jos jaksat niin kertoisitko teidän tarinan.mä voin laitaa sulle kans meidän tarinan yksityisviestinä
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2004 klo 13:21 sara77 kirjoitti:
Kertokaahan rakkaat ihmiset tällaiselle höpsölle, että mitä pitäis tehdä.. Ollaan yritetty vauvaa nyt 10 kk, mutta tuloksetta. Mihinkähän kannattais ottaa yhteyttä, jotta tutkittaisiin, onko fyysistä syytä siihen, miksei meille haikara suostu vierailemaan? :'( Onko se ihan ensialkuun esim. perhesuunnitteluneuvolan gyne vai mitä suosittelette?
Olen maalaillut jo kaikenlaisia kauhukuvia mielessäni syistä, miksi lapsettomuus vaivaa meitä.. Onko jollakin tietoa esim. mitkä ovat yleisimmät syyt lapsettomuuteen? Minulla esim. kierto tosi pitkä, lähes 40 vrk:ta. Voisikohan siinä olla yksi syy?
Entä tietääkö joku hyviä ja mahdollisesti toimiviakin kotikonsteja vauvan saamiseksi? Vinkit olisivat nyt tarpeen..
Auttakaa nyt neuvoillainne ja vinkeillänne epätietoista ja sydämestään jo hieman rikkinäistä kanssasisartanne!
sinuna ottaisin yhteyden lääkäriin. Me kans yritettiin ja yritettiin tuloksetta ja mun kierot myös tosi pitkät. No sit ku pääsimme lääkäriin niin johan plussasin kuukauden päästä :D joten onnea sullekin vauvan hankinnassa :hug:
 
Heippa kaikille!

Luin juttujanne ja koen että tämä voisi olla kiva ryhmä kuulua mukaan :saint:
En kuitenkaan uskalla vielä "ryhmääntyä" kun haluan/yritän pitää vauvakuumeen vielä taka-alalla melko rankan syksyn jälkeen. :'(

Itsellä keskenmeno kesällä 4 kuulla ja sen jälkeinen tulokseton yritys raskautua vetänyt aika tiukille. Plus vielä vauvoja tursuileva lähipiiri. Niin ihanaa kuin se heille onkin.

MUlla ennen keskenmenoa melko säänn. menkat ja ´sen jälkeen 5-7 viikkoa kierto, aivan surullista! Ja on ihmeellisiä menkkamaisia kipujakin ympäri kuuta plus välivuotoa. No, nyt tilasin ajan gynelle.
En oo aiemmin halunnut, vaan oon tunkenut koko vauva-aiheen syvimpään aivolohkooni, ja onneks oon niin tehnyt, päähän tässä tuntuu hajoavan ja sitten kun on saanut muuta puuhaa elämään ja uusia ihmisiä niin olo ollut lähes onnellinen :)

Mutta nyt taas, vauvakuume nostaa päätään. Ja kamala pelko myös:(
Meillä ei ennestään ole lapsia, joten kullanmuru olisi ensimmäinen kultamurumme:)

Toivoa on kanssasisaret-terkuin Katherine
 

Yhteistyössä