Nyt alkaa ivm hoidot

  • Viestiketjun aloittaja Peuhu
  • Ensimmäinen viesti
Peuhu
Tänään kävin väestöliitossa ja torstaina on punktio. Soluja löytyi vain kahdeksan mutta se on rajana että tekevät ivm hoitoja koska hävikki on suuri. Toivottavaa on että jäisi kaksi alkiota siirrettäväksi kohtuun. Siirto tapahtuu sitten maanantaina jos solut on hedelmöittyneet ja jakautuneet. Pidetään peukkuja että onnistaisi vaikka lääkäri oli vähän sitä mieltä että kovin hyvät mahikset ei ole :(

Ihan kiva että tuli vihdoin tämä lapsettomuus osasto niin ei tarvitse enää "roikkua" tuolla vauvakuume palstalla kun ei itse pääse kuumeilemaan kuin hoitojen kautta ;)
 
Nyt äippä
Peukut on täällä pystyssä ja toivotaan, että hedelmöittyisi mahdollisimman monta munarakkulaa priimayksilöinä.
Toivon :saint: matkaasi, että kaikki kääntyy teidän onneksi ja yhdeksän kuukauden päästä teitä on neljä.

 
ai? Mulle tehtiin IVF kesäkuussa 2003... soluja saatiin 6, joista tasan 2 hedelmöity ja vaan yks jakaantu!!! Ja nyt se solu riekkuu tossa lattialla eli on 7,5kk poika!!! Eka IVF oli ja heti tärppäs. Hirmusti onnea teille!!! :flower:
 
Peuhu
Kiitos kiitos kaikille =) :heart:

Meilläkin eka syntyi ivf hoidoilla mutta ivm hoidoissa niitä soluja "kuolee" enempi ennen hedelmöitystä ja osasta rakkuloista ei kuulemma löydy solua ollenkaan siksi pitää olla vähintään 8 rakkulaa. ivf hoidoilla mulle tuli vain 6 munasolua joista 5 hedelmöittyi. ivm hoidossa ne kerätään epä kypsinä normaalissa kierossa ilman hormoni hoitoja siksi varmaan hävikki on suurmpi :/ :heart:
 
Mamsku
Onnea kovasti hoitoihin!Muistan itsekin kuinka sitä oli jännittynyt pitkään koko hoitoprosessin ajan.Meillä sattui niin onnekkaasti että 1.ivf-hoidosta lähti heti tämä yksilö kasvamaan joka nyt 1,4v erittäin tempperamenttinen tapaus mutta niin ihana :heart: Tarkoitus olisi lähiaikoina mennä pas-siirtoihin jos sulatukset onnistuu...
 
Oikein mielettömästi onnea punktioon ja tietenkin soluille varsinkin siitä eteenpäin.
Itellä on kaks kokonaista ivm hoitoa takana ekalla kerralla saatiin soluja 11 joista kaks pääsi siirtoon, toisella kerralla saatiin jopa yks pakkaseen. Meillä ei näistä kolmesta siirrosta raskaus alkanut.
 
Yksin
Hei!
Itse olen läpikäynyt kaksi ICSI hoitoa eli ne "viimeisimmät" hoidot. Meillä miehellä ei ollut kovin hyvä siittiökanta (99% huonoja) ja nämä kaksi kertaa riitti minulle. Yhtään ei saatu pakkaseen joten jouduin heti uuteen kovaan rääkkiin.

Niimpä oli luontevaa siirytä adoptiooon ja nyt meillä on aivan ihanan valloittava juuri 2-vuotta täyttänyt Kolumbiasta adoptoitu poika joka oli Suomeen tullessa 5 kk ikäinen.

Onnea kovasti kaikille hoitoihin! Toivottavasti mahdollisimman monella tärppää. Itselle niistä ei ollut apua.
 
hely
Mietin tuossa juuri, että kukaan muu ei juttele siitä, että ICSI ä olisi "käyttänyt". Meillä ainukainen sai alkunsa sillä keinolla... munasoluja saatiin kyllä hienot 12, niistä vain kaksi hedelmöittyi, joista sitten vain yksi lähti jakaantumaan..... ei ollut kovin iloinen mieli, kun lääkäri tämän totesi, mutta sanoi, että kannattaa kokeilla. Nyt meillä on iloinen leikki-ikäinen.... Peuhulle paljon onnea koitokseen..tulos voi olla UPEA!!!!
 
Hei Peuhu! Varpaat ja sormet pystyssä teille! Tsemppiä.
Itse en ole päässyt nettiin kuukauteen kun on koti koneella ongelmia. Nää sivut on muuttunut.....lapsettomuuspalstakin tullut (kirjoitin siitä mailia toimitukseen että kuume puoli on joskus vähän raastava kun yks jos toinenkin ilmoitteli plussista).
Kirjaston koneella olen nyt pikaisesti...tähän palstaan tulee riippuvaiseksi...
Onnea teille yritykseen!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2004 klo 17:19 hely kirjoitti:
Mietin tuossa juuri, että kukaan muu ei juttele siitä, että ICSI ä olisi "käyttänyt". Meillä ainukainen sai alkunsa sillä keinolla... munasoluja saatiin kyllä hienot 12, niistä vain kaksi hedelmöittyi, joista sitten vain yksi lähti jakaantumaan..... ei ollut kovin iloinen mieli, kun lääkäri tämän totesi, mutta sanoi, että kannattaa kokeilla. Nyt meillä on iloinen leikki-ikäinen.... Peuhulle paljon onnea koitokseen..tulos voi olla UPEA!!!!

Meillä ei oo tarvittu ICSItä vaan kaikki on hedelmöitetty maljalla (yhteensä 39 alkiota).
 
Peuhu
Kiitos kaikille kovasti että olette hengessä mukana :heart:

Tänään sitten kävin siellä punktiossa. Kuusi rakkulaa saatiin vaan imettyä ja viidessä oli solu mutta lääkäri sanoi että kyllä niistä varmaan ainakin yksi jää siirtoon :p . Ihan kivuttomasti meni punktio ja muutenkin olen ihan hyvillä mielin. Huomenna mies menee luovuttamaan siemenet ja maanataina on alkion siirto mikäli alkioita on ja raskaus testin saa tehdä 15.11 ... huh huh tuskin maltan odottaa ja alkioitakaan ei ole edes vielä :D
 
Sidney
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2004 klo 13:14 Peuhu kirjoitti:
Kiitos kaikille kovasti että olette hengessä mukana :heart:

Tänään sitten kävin siellä punktiossa. Kuusi rakkulaa saatiin vaan imettyä ja viidessä oli solu mutta lääkäri sanoi että kyllä niistä varmaan ainakin yksi jää siirtoon :p . Ihan kivuttomasti meni punktio ja muutenkin olen ihan hyvillä mielin. Huomenna mies menee luovuttamaan siemenet ja maanataina on alkion siirto mikäli alkioita on ja raskaus testin saa tehdä 15.11 ... huh huh tuskin maltan odottaa ja alkioitakaan ei ole edes vielä :D
Mä pidän kanssa peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki menee hyvin ja saatte sen kauan odotetun lopputuloksen...Toivotaanpa parasta!! Me täällä viellä odotellaan aikaa tuohon lapaan!! :hug:
Nyt ei muuta kuin toivo korkealle
 
Peuhu
Tänään sit kävin siellä alkion siirrossa. Kaikki viisi oli hedelmöittyneet mutta kaksi ei ollut jakautunut ja yhdessä oli jotain ylimääräisiä mustia juttuja kasvanut mut kaksi oli hyvää ja ne siirrettiin . Nyt ei sitten muuta kuin jännätään, tilasin jo kaksi vilja testiä kun testaus päivä 15 päivä mutta 14 on isän päivä niin ajattelin jo silloin testata :saint:
 
Nyt äippä
Nyt onnea matkaan pikkusille, että pysyvät kyydissä loppuun asti.
Kaikkea hyvää teille ! Toivottavasti saat kertoa isänpäivänä iloisia uutisia. :hug: ja :saint: matkaan!
 
Sidney
Onnea matkaan :hug:
Toivottavasti pikkuiset jaksavat olla mukana matkassa koko ajan ja saatte oikeen kunnon isänpäivä yllätyksen =)
Nyt ei muuta kuin täällä on kaikki sormet ja varpaat pystyssä ja odottelee myös onnellisia uutisia teiltäpäin :hug:
 
Peuhu
Kiitos kovasti. kyllä nää sellaisia piinaviikkoja on , aika ei kulu millään mut toivotaan ettei taas joudu pettymään vaan ollaan positiivisella mielellä jos se vaikka auttaisi :whistle:
 

Yhteistyössä