Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
sun lahkossa opetetaan näemmä kerettiläistä harhaoppia, asia on nimittäin näin

Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, istunut Isän oikealle puolelle, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Hänen tullessaan kaikkien ihmisten on noustava kuolleista ruumiillisesti ja käytävä tilille siitä, mitä ovat tehneet. Hyvää tehneet pääsevät ikuiseen elämään, pahaa tehneet joutuvat ikuiseen tuleen.
Se on niille jotka kiikkuvat kraaterin reunalle niin kyroplastinen henkäys tulee/se Pätsi tai sitten selviät jos ymmärrät mitä olet tekemässä
 
@Echo ilmeisesti kuuluu siihen kristittyjen osastoon, joka uskoo tekojen ratkaisevan. Mutta aika moni muu on sitä mieltä, ettei omilla teoilla ole merkitystä.

Aiheesta usko ja teot.

-Uskomalla Jeesukseen ja ristintyöhönsä pelastuu sekunnissa, ja se pelastus riittää Taivaaseen asti.
-Mutta uskossakin ollessa on valinnanvapaus. Jos ei uskossa ollessaan välitä Jumalasta ja maailman jutut täyttää 100 % ajatuksista, niin ei hyvä heilu. Uskon pitää näkyä jossain: Jumalan rakastamisena=>rakkauden ja uskon vaikuttamina tekoina.
Ei Jeesus kuollut sen takia että uskovat voisivat rellestää kuin pellossa.
-Jeesus on sanonut aika tiukasti: "Se oksa (Kristus)puussa joka ei tee hyvää hedelmää, leikataan pois ja heitetään tuleen."

Vs.avioliitto jossa ei ole rakkautta ja rakkauden vaikuttamia tekoja, on kuollut.

Pitkä Raamatun pätkä Jaakobin kirjeestä...

14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
15 Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
16 ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
 
vierailija
Aiheesta usko ja teot.

-Uskomalla Jeesukseen ja ristintyöhönsä pelastuu sekunnissa, ja se pelastus riittää Taivaaseen asti.
-Mutta uskossakin ollessa on valinnanvapaus. Jos ei uskossa ollessaan välitä Jumalasta ja maailman jutut täyttää 100 % ajatuksista, niin ei hyvä heilu. Uskon pitää näkyä jossain: Jumalan rakastamisena=>rakkauden ja uskon vaikuttamina tekoina.
Ei Jeesus kuollut sen takia että uskovat voisivat rellestää kuin pellossa.
-Jeesus on sanonut aika tiukasti: "Se oksa (Kristus)puussa joka ei tee hyvää hedelmää, leikataan pois ja heitetään tuleen."

Vs.avioliitto jossa ei ole rakkautta ja rakkauden vaikuttamia tekoja, on kuollut.

Pitkä Raamatun pätkä Jaakobin kirjeestä...

14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
15 Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
16 ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
Raamatussa käytetään noita puu/oksa vertauskuvia useissa eri kohdissa eikä niissä aina puhuta samasta asiasta. En tiedä mihin niistä tällä "Se oksa (Kristus)puussa joka ei tee hyvää hedelmää, leikataan pois ja heitetään tuleen" -lainauksella viittaat, koska se ei tuollaisessa muodossa Raamatusta löydy. Sen kuitenkin tiedän, että yksikään niistä vertauskuvista ei opeteta, että kristitty voi menettää pelastuksensa.

Tältä sivustolta löytyy yleensä järkevä selitys kaikille Raamatun vertauskuville ja vaikeatulkintaisille kohdille, kun hakee täältä etsimäänsä raamatunjaetta tai lukua: https://www.allthepreaching.com/

Mitä tulee tuohon Jaakobin kirjeen 2. lukuun, niin sen tarkoitus on rohkaista kristittyjä tekemään hyviä tekoja. Siinä puhutaan kuolleen uskon ja elävän uskon eroista. Kuollut usko (toisin kuin elävä usko) on hyödytöntä muiden ihmisten kannalta. Kuollut (eli hyödytön) uskokin pelastaa sen uskovan henkilön, mutta se hänen uskonsta ei voi (hengellisesti tai fyysesti) pelastaa ketään muuta ihmistä. Se ei opeta, että kristitty joutuu Helvettiin, jos hän ei tee hyviä tekoja.

Tässä on hyvä saarna, jossa tuo lainaamasi Jaakobin kirjeen 2. luvun loppuosa selitetään jae jakeelta:
 
Raamatussa käytetään noita puu/oksa vertauskuvia useissa eri kohdissa eikä niissä aina puhuta samasta asiasta. En tiedä mihin niistä tällä "Se oksa (Kristus)puussa joka ei tee hyvää hedelmää, leikataan pois ja heitetään tuleen" -lainauksella viittaat, koska se ei tuollaisessa muodossa Raamatusta löydy. Sen kuitenkin tiedän, että yksikään niistä vertauskuvista ei opeteta, että kristitty voi menettää pelastuksensa.

Tältä sivustolta löytyy yleensä järkevä selitys kaikille Raamatun vertauskuville ja vaikeatulkintaisille kohdille, kun hakee täältä etsimäänsä raamatunjaetta tai lukua: https://www.allthepreaching.com/

Mitä tulee tuohon Jaakobin kirjeen 2. lukuun, niin sen tarkoitus on rohkaista kristittyjä tekemään hyviä tekoja. Siinä puhutaan kuolleen uskon ja elävän uskon eroista. Kuollut usko (toisin kuin elävä usko) on hyödytöntä muiden ihmisten kannalta. Kuollut (eli hyödytön) uskokin pelastaa sen uskovan henkilön, mutta se hänen uskonsta ei voi (hengellisesti tai fyysesti) pelastaa ketään muuta ihmistä. Se ei opeta, että kristitty joutuu Helvettiin, jos hän ei tee hyviä tekoja.

Tässä on hyvä saarna, jossa tuo lainaamasi Jaakobin kirjeen 2. luvun loppuosa selitetään jae jakeelta:
Kuulostaa paljon kristillisemmältä kuin Echon saarnat.... 🤗
 

Yhteistyössä