Outo tavisperhe

  • Viestiketjun aloittaja Marile
  • Ensimmäinen viesti
Marile
Olen jo kahteen kertaan törmännyt seuraavanlaiseen ilmiöön: Meillä on 11 ja 9 vuotiaat lapset, nyt odotan kolmatta hartaasti toivottua iltatähteä, niin jo kaksi eri henkilöä on kysynyt, että oletko uudella kierroksella nimittäin miehen suhteen. Onko todella niin että tälläinen tavisperhe alkaa olla jo outous nyky-yhteiskunnassa, joka on täynnä eronneita ja karanneita....

Terv. hämmästynyt Marile

ps. tänään 13 vuotishääpäivä, jotain jännää illalla tiedossa ;)
 
IhanHyväOnni
Samaan olen törmäänyt. Kai me ollaan sitten harvinaisia. :) Toinen asia mihin törmäsin iltätähteä odottaessa, oli kysymys: onko toivottu vai vahinko. Ja ihan toivottu, harkitusti tehty on meidän kaikki lapset. =) Tuo kysymys siksi, että kahden vanhemman lapsen ja kuopuksen välillä ikäeroa vähän enemmän.

 
Eeva1980
Mulla omiin isompiin sisaruksiin ikäeroa 9 ja 12 vuotta ja aina oon miettinyt, että näinköhän olen ollut toivottu iltatähti vai sittenkin vahinko...äiskä on joskus sanonut, että koki olevansa vanha synnyttäjä ollessaan 33v mua odottaessa :LOL: Ja ihan samat vanhemmat meillä kaikilla on.
 
omppu-75
Enpä kyllä ole vielä ollut naimisissa kuin 5 vuotta, mutta olen kyllä ajatellut olla loppuun saakka saman miehen kanssa. Vaikka helppoahan tämä ei ole, kun mies joutuu työnsä vuoksi olemaan paljon poissa kotoa, mutta sen olenkin alusta saakka tiennyt.
Mun mielestä meitä taviksia saisi olla enemmänkin, ihan liian helposti ihmiset eroavat. Jotenkin tuntuu, että heti kun tulee pieni ryppy rakkauteen niin ollaan jo eroamassa. Avioliittoon kun astuu ja etenkin kun lapsia "hankkii", niin pitäisi sitten vaan jotenkin jaksaa selvittää nuo elämän karikotkin (eri asia on tietty tuo väkivalta liitossa tms.).
 
Marile
Eilinen sujui niin että mies soitti kun olin menossa töistä kotiin, että joutuu jäämään ylitöihin. Minä tietty murhaavalla äänellä voivottelin ja hän oli kummissaan, että ei kai meillä mitään erityistä ole :/
No pääsin kotiin ja aloin normaalit askareet niin ovi kello soi ja tuntematon taksikuski tuli hakemaan minua. Lapset oli sopivasti harrastuksissa ja soitin tietty heti molemmille. Iskä oli sopinut jotakin jota äidille ei saa kertoa. No, eipä auttanut muu kuin sipaista punaa huuliin ja hypätä kyytiin. Taksi vei minut lempiravintolaamme jossa mieheni jo odotti kynttilöin katetun pöydän ääressä. Sain lahjaksi ihanan rannekorun jossa on molempien lastemme nimet :heart:
Upea ilta ja todellinen yllätys. Itse en tietenkään ollut varannut miehelle mitään, mutta hän vakuutteli että parhaat lahjat on juuri pelaamassa korista. Ette usko miten mie pillitin onnesta =)

Aina hän vaan jaksaa yllättää, näinkin monen vuoden jälkeen :heart:
 
tavis tääläkin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2006 klo 08:04 Marile kirjoitti:
Eilinen sujui niin että mies soitti kun olin menossa töistä kotiin, että joutuu jäämään ylitöihin. Minä tietty murhaavalla äänellä voivottelin ja hän oli kummissaan, että ei kai meillä mitään erityistä ole :/
No pääsin kotiin ja aloin normaalit askareet niin ovi kello soi ja tuntematon taksikuski tuli hakemaan minua. Lapset oli sopivasti harrastuksissa ja soitin tietty heti molemmille. Iskä oli sopinut jotakin jota äidille ei saa kertoa. No, eipä auttanut muu kuin sipaista punaa huuliin ja hypätä kyytiin. Taksi vei minut lempiravintolaamme jossa mieheni jo odotti kynttilöin katetun pöydän ääressä. Sain lahjaksi ihanan rannekorun jossa on molempien lastemme nimet :heart:
Upea ilta ja todellinen yllätys. Itse en tietenkään ollut varannut miehelle mitään, mutta hän vakuutteli että parhaat lahjat on juuri pelaamassa korista. Ette usko miten mie pillitin onnesta =)

Aina hän vaan jaksaa yllättää, näinkin monen vuoden jälkeen :heart:

OLipa ihana lukea kirjoitustasi, tommosia miehiä siis tosiaan on olemassa. Ihan kateellinen olen sinulle. Mutta asiaan, ehkäpä sitä ihmetellään juuri sen takia kun lapsille tulee niin iso ikäero. Luullaan että ollaan haluttu sitten uudenkin miehen kanssa yhteisiä lapsia. MUtta kyllä me tavis perheet ollaan aika uhanalaisia.
 
aviossa 16 vuotta
Juu, samaan on törmätty myös täällä, varsinkin kun ekan ja tokan väli oli 6 vuotta, sitten syntyi kolme lasta aika putkeen kahden vuoden väleillä ja tää viimoinen rakkauden hedelmä tuli vielä neljän vuoden säteellä neljännestä. ensimmäistä lasta on usein luultu eri isälle, vaikka kaikki lapset vielä muistuttaa toisiaan tosi paljon.
Itselläni on ollut se periaate, että lapset on kaikki samalle isälle, itse en erotilanteesa olisi tehnyt enää lapsia. tämä on siis oma päätökseni, en tuomitse kenenkään ratkaisuja.Enkä usko että pystyisin elämään uusioperheen elämää. jos joutuisin esim. leskeksi niin en uutta miestä edes ottaisi.

meilä on just niin monta lasta kun on haluttu ja onni kestäny tähänkin asti, luonteeltamme ollaan niin taviksia, että ei varmaan ymmärrettäis vieraiden päälle mittään.

lapset on tosiaan paras lahja mitä toiselta on saanut, ilman miestäni ei näitä lapsia oisi.

surku on se että myös tuttavapiirissä ihmisiä eroaa, mutta sitä taas muistaa, miten onni on itsellä käynyt että yhteinen hiili on vielä palamassa.

 
kuumeileva
Kyllä minäkin olen noita tuttavaperh.eroja ihmetellyt. Varsinkin kellä muutaman vuoden ikäinen lapsi ja niin onnellisilta näyttivät. Ja sitten pam!Mies löytää itseään yli 10v nuoremman ja "uusi nuoruus"alkaa . Voi niitä lapsiparkoja, varsinkin jos pettäjä(isä TAI äiti) alkaa sitten huonon omantunnonko(?) vuoksi, lahjoa lastaan mitä kalleimmilla lahjoilla. Ja kun parasta mitä alle kouluikäinen mielestäni on on isän/äidin syli, ja läsnäolo, yhdessä pelaaminen ym.
Olen niin onnellinen että minun mieheni ei ravintoloissa "hauskanpidosta"piittaa vaan kaiken vapaa-ajan antaa perheelleen ja tietysti omalle terveydelleen(retkeille,hiihtäen,uiden..).
 
viuhtitiuhti
mulla ja pikkusiskollani on ikäeroa 19 vuotta. ja meillä on samat vanhemmat. ja on vain me kaksi tyttöä, siis välissä ei ole muita lapsia.
olin just muuttanut pois kotoa, kun pikkusiskoni sai alkunsa. :LOL:
kun äitimme sitten meni lähikauppaan syntyneen vauvansa kanssa, kaupan täti oli ihastuksissaan onnitellut: voi sinusta on sitten mummo tullut, onneksi olkoon, kumpikas se on siellä mummolla vaunuissa, tyttö vai poika? =)
johon äiti vastaamaan, tyttöhän minulla täällä, ja ihan ikioma, ei mummotettava......... :eek:
 
rentunruusu harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2006 klo 11:21 tavis tääläkin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2006 klo 08:04 Marile kirjoitti:
Eilinen sujui niin että mies soitti kun olin menossa töistä kotiin, että joutuu jäämään ylitöihin. Minä tietty murhaavalla äänellä voivottelin ja hän oli kummissaan, että ei kai meillä mitään erityistä ole :/
No pääsin kotiin ja aloin normaalit askareet niin ovi kello soi ja tuntematon taksikuski tuli hakemaan minua. Lapset oli sopivasti harrastuksissa ja soitin tietty heti molemmille. Iskä oli sopinut jotakin jota äidille ei saa kertoa. No, eipä auttanut muu kuin sipaista punaa huuliin ja hypätä kyytiin. Taksi vei minut lempiravintolaamme jossa mieheni jo odotti kynttilöin katetun pöydän ääressä. Sain lahjaksi ihanan rannekorun jossa on molempien lastemme nimet :heart:
Upea ilta ja todellinen yllätys. Itse en tietenkään ollut varannut miehelle mitään, mutta hän vakuutteli että parhaat lahjat on juuri pelaamassa korista. Ette usko miten mie pillitin onnesta =)

Aina hän vaan jaksaa yllättää, näinkin monen vuoden jälkeen :heart:

OLipa ihana lukea kirjoitustasi, tommosia miehiä siis tosiaan on olemassa. Ihan kateellinen olen sinulle. Mutta asiaan, ehkäpä sitä ihmetellään juuri sen takia kun lapsille tulee niin iso ikäero. Luullaan että ollaan haluttu sitten uudenkin miehen kanssa yhteisiä lapsia. MUtta kyllä me tavis perheet ollaan aika uhanalaisia.
samaa ajattelen edellisen kanssa(ja ihana juttu marilella)
mulle kävi kerran myös niin että olin keskimmäisen kanssa kaupalla, silloin 2v, kun esikoisen(nyt ala-koululainen)entinen hoitaja kysyi mukanani olleesta lapsesta että onko mun ? ja olen vielä iltatähden tehnyt? hieman hämilläni olin ja sanoin että kyllä on mun ja parhaillaan kolmas vielä tulollaan :whistle: ikää mulla oli 31v
 

Yhteistyössä