Ovulaation induktio - syyt, lääkkeet yms.?

Olisin kiinnostunut kuulemaan, millaiseen "lapsettomuus-vaivaan" teille on ehdotettu hoidoksi ovulaation induktiota (eikä järeämpiä aseita..), millä se tehdään ja miksi (lääke&annostus) ja onko jollain tärpännyt tällä hoidolla?

Meillä siittiöissä on hieman liian vähän normaalimuotoisia, mutta kuulemma kuitenkin riittävästi, joten näin alkuun ei suositeltu inssiä. Mulla ovulaatioon liittyviä ongelmia - jos ovuloin, se tapahtuu liian myöhään ja luteaalivaihe jää vain max 10 pv mittaiseksi. Mulle määrättiin Gonal-F -pistoksia pienimmällä annoksella eli 37,5 (en muista, mitä yksikköä...). Nyt vasta oon huomannut, että muitakin lääkkeitä olis ollu tarjolla ja siksi ihmetyttää, että miksiköhän just Gonalia ja miksi suoraan pistoksia eikä esim. Clomeja..? Ja toisaalta miksiköhän ei Menopuria tai Puregonia? En osannu näistä kysyä, kun en tiennyt niiden olemassaolosta... Johtuukohan iästä ku oon jo 34 v...?

Onko näistä lääkkeistä joku auttanut raskautumaan?
 
Katta
Minulla lapsettomuushoidot alkaneet ovulaation induktiolla. Nyt kaksi kiertoa takana, joista ei raskautta. Lääkkeenä Puregon annoksella 50-75 ja Pregnyl. Tarkoitus olisi vielä kerran tai kaksi kokeilla tätä menetelmää, jonka jälkeen inseminaatioihin.
Itselläni on PCO ja kuukautisia ei tule ilman lääkitystä lainkaan. Clomeja myös kokeiltiin, mutta minuun ne eivät tehonneet.
 
oon kolmekymppinen
Hormoniarvojen perusteella en ovuloi, + tehty sisätutkimus ultrassa. Ekoiksi lääkkeiksi clomeja ja annostuksena 1 per päivä, kp:t 3-7.

Clomeilla alotettu, koska ne on "suht edullisia". Kaikille ne ei tehoa, eli eivät kasvata muniksia tai voivat myös ohentaa limakalvoa, jolloin ne on pahasta.

Pistokset on kuulemma tuhdimpaa lääkettä. Aluksi meinattiin itselleni myös niitä, ellei clomit tehoaisi.

Kp 13 löytyi 2 munarakkulaa, joskin alle 15 mm. Limakalvo oli kuulemma oikein hieno, kolmikerroksinen.

Itsellä ovulaation induktion tarpeen lisäksi myös toinen munatorvi tukossa ja miehen siittiöissä häikkää. Ovulaatioon lääkkeiksi ne clomit ja muihin avuksi/lisäksi inseminaatio. Joka jäi töiden takia kyllä väliin, kun testasin kp 16 ovisplussan testillä.

Nyt on sitten tehty ns. koti-inssi ja odotellaan... 3 inssiä tehdään, sen jälkeen ivf suositellaan.
 
Mä oon nyt pistellyt gonalia ensin neljä päivää 37,5 annossuuruudella, mutta se ei tuottanu tulosta, joten annosta nostettiin 75:een siten että joka toinen päivä 75 ja joka toinen päivä 37,5. Sinänsä outoa, että ei tehonnut, sillä olen kyllä ovuloinut ihan luomustikin...

Onko ketään, kellä olis peräti tärpännyt tällä hoidolla?!?
 
Sillä ei ilmeisesti oo hirveesti väliä ovuloiko luonnostaankin vai ei. Gonalia käytetään molemmissa tapauksissa. Ovulaation induktion tarkoituksena on stimuloida munasarjoja tuottamaan "oikeanlaisia" munasoluja jotta raskauttumismahdollisuus paranisi. Mullakin ovulaatio tapahtuu joka kierrossa luonnostaan mutta silti pistelen gonalia, määrä on vain pienempi kuin niillä joilla ovulaatio ei joka kerta luonnostaan tapahdu. Mulla ekassa inssissä oli 2 munarakkulaa kun pistelin 37,5 gonalia mutta nyt tokassa vain yksi 17mm munarakkula samalla pistelyllä. Toivon vaan että lääkkeellä on joku vaikutus joka ei näy ultrassa sillä normaalissakin kierrossa munarakkulat ollut ihan saman kokoisia...
 

Yhteistyössä