päikkärit

ruu
Heippa kaikille.

Tuli tuosta edellisestä viestistä mieleen, että mites teillä muilla,minkä ikäisenä teitin mukulat ovat lopettaneet päiväunien nukkumisen. Mulla on vähän yli 3vuotias ja välillä päikkäreille meno on tosi työlästä ja tyttö vaan sanoo että ei väsytä.Oon välillä viikonloppuisin kokeillut jättää päiväunet pois, mutta sitten viiden aikaan neiti on niin väsynyt,että nukkuu melkein seisovilleen.kiitos etukäteen kaikille vastanneille. B)
 
Meillä esikoinen jätti päikkärit 3v, kun jäi päiväkodista kotihoitoon. Keskimmäinen lopetti päikkärit jo 1,5 vuotiaana, kun siirtyi isoon sänkyyn. Toki meni pitkään, että sammui sitten esim. autoon tai sohvalle iltapäivästä/alkuillasta, mutta nykyisin (neiti 2,5v) pienetkin päikkärit ottaa heti pätkän yöunista (ilta venyy). Kuopus on nukkunut ihan minimaaliset päikkärit jo 10 ikäsestä, mutta kyllä nukkuu vielä toistaseksi ihan viralliset päiväunet 1-2 tuntia. Ikää 1v4kk.

Kotiohoidossa kai tuppaa nuo rutiinit hiukan olla erilaisia kuin päivähoidossa, jolloin lapsi "muiden mukana" sopeutuu päikkärirytmiin eikä siitä useimmiten seuraa mitään ongelmia. Minusta kuitenkin yli 3v voi luopua unista, jos se ei aiheuta mitään kiukkukohtauksia ja yliväsymystä iltaisin. Eli jos lapsi itse jaksaa normaalin touhukkaan päivän pirteänä.
 

Yhteistyössä