Palasi exän luo

  • Viestiketjun aloittaja Jätetty
  • Ensimmäinen viesti
tarinani
No, mun mies taas eromme jälkeen seurusteli yhden ihan kivan sinkkunaisen kanssa, kait se sinnkku rakastuikin. Mies kuitenkin palasi luokseni ja kertoi tuosta suhteesta vasta kun oli kantanut kamansa takaisin kotiini. Olimme jälleen rakastuneita, ja sitä kesti noin neljä vuotta, kunnes minä sain tarpeekseni ja jätin hänet. Hän on vainonnut, vihannut, häiriköinyt ym. minua siitä asti, nyt noin kymmenen vuoden ajan, eikä varmaan koskaan lopeta, vaikka hänellä on uusi perhe ja kaikkea....

Ihmettelen hänen nykyistä vaimoaan. Eikö hän saa tai halua saada sitä loppumaan? Jotain ihme kiksejä he saavat minun kiusaamisestani. Minä en provosoi, koska haluaisin todella päästä eroon koko tyypistä, ikuisesti, olen halunnut sitä jo vuosia, samoin haluaa minun mieheni.
 
kokemus
Miten tuollainen tunnustus voi olla reilu? Totta joku sanoi, sinulla ei ole ihan kaikki kohdallaan. Miten jotakuta voi miellyttää se, että reilusti kertoo pettäneensä. huh.
 
Jasmine
Itsekin olen tuota miettinyt, etä mikä niissä ex-seurustelukumppaneissa niin kiehtoo, sillä olen kuullut jonkin verran näitä tarinoita kun on palattu exän kanssa yhteen. Itsellänikin oli pariin eri otteeseen mahdollisuus palata exäni kanssa yhteen, mutta kun mietin tarkemmin sitä meidän silloista suhdetta, niin oli se sen verran tuoava suhde mulle (kirjaimellisesti) että päätin ns. suojella itseäni ja vastata kieltävästi uudelleen aloitukseen. Enkä ole katunut.
 
ajatuksia
Mua kai välillä pelottaa, että mies on edelleen kiinni entisessään ja haluaisiko joskus palata yhteen. Kerran kysyin eikä tullut suoraa vastausta. Vastaus oli jotain, että "eihän me edes puhuta enää". No onko se kunnon vastaus? Olivat 11 vuotta yhdessä...

Välillä vaan alkaa miettimään mitä kaikkea he ovat tehneet ja kokeneet yhdessä ja oliko miehellä heidän aikanaan parempi elämä jne. Kai se on huonoa itsetuntoa kun tuollaista alkaa miettimään? Vai onko vika suhteessa. Minulla on ongelmana se, että mies ei osoita tunteitaan puhumalla. Tai siis silleen leikitellen hellittelee, mutta olenkohan koskaan kuullut hänen tosissaan sanovan mun rakastavan tai vastaavaa. Sitten alkaa itsekin panttamaan niitä tunteita.

Tarkoitus kirjoituksessani oli kuitenkin, että miten päästä eroon exän haamusta? En ole nähnyt tästä entisestä edes kuvaa ja mies sanoo, ettei häntä mieti juurikaan eikä hänelle ole hyvä miettiä sitä naista. Miksi ei ole? No kai nämä asiat pitäisi selvittää suhteessa, mutta paljon kysymyksiä ja liian vähän vastauksia...Se on vain jotenkin niin vaikea hyväksyä, että he ovat niin kauan olleet yhdessä. Kyllä siinä ajassa toisesta tulee todella tärkeä. Ja itse kun olen tällainen reppana 24-vuotias joka ensimmäistä kertaa seurustelee ja mies on 10 vuotta vanhempi niin..tällaista sitä sitten miettiin yksinään.
 
mietteitä
Exän haamusta ei pääse eroon kuin ajan kanssa. Jonain päivänä sitä huomaa, että "Hei, mehän ollaan oltu yhdessä kauemmin kuin he aikoinaan". Se on kiva tunne. Olen juuri ylittänyt tuon seitsemän vuoden rajan, jonka ajan mieheni oli exänsä kanssa. Muistoja on siis nyt enemmän minun kanssani kuin hänen:) Asia on sitten toinen jos omalla kumppanilla on lapsia jonkun toisen kanssa. Sitä yhteistä vanhemmuutta ei voi , eikä ole tarkoituskaan voittaa.
Silloin täytyy vain kumppanina olla se mukavampi ja ajatella että he eivät sittenkään sopineet keskenään parisuhteessaan yhteen, kun kerran tiet erkanivat lapsista huolimatta. Mutta itse en uskaltaisi ottaa miestä, joka on juuri eronnut, varsinkin jos hänellä olisi lapsia. Nuo miehet ovat usein niitä jotka palaavat takaisin perheensä luo, kunhan ovat kokeilleet jossain ihme vimmassa elämää ilman arkea lasten kanssa.
 
Jaa
Kun tässä nyt puidaan samalla tätä erosta toipumisaikaa ja ns. laastarisuhteita, niin sanonpa oman mielipiteeni.
Erosin pitkästä suhteesta joitakin vuosia sitten. Suhde oli tosi vaikea ja ihan loppuun asti puitu ja molemmat helpottuneita kun se lopulta saatiin lopetettua. En enää edes rakastanut silloista miestäni, pettämiset, riidat ja muut epäkohdat olivat vieneet tunteetkin mennessään. No, muutin yksikseni ja innoissani aloittelin uutta uljasta sinkkuelämää...
Olin asunut yksin viikon, kun törmäsin baarissa "elämäni mieheen". Älytön ilmaisu, myönnän, mutta jotenkin vaan kolahti heti ensinäkemältä. Molemmilla. Ekat treffit venyi viikoksi yms. Puolen vuoden kuluttua tapaamisesta asuttiin jo yhdessä ja suunniteltiin oman kodin hankkimista. Missään vaiheessa en haikaillut exäni perään, ja koska suhteemme oli puitu ja loppuun asti selvitelty ei sitä tarvinnut enää itkeäkään. Exälle asia ei ollut ihan niin helppo niellä. Eikä uudelle miehelle, joka aina pienenkin riidan tullen ehdotti, joskos pitäisi kuitenkin palata exän luo jos kuitenkin haluaisin vielä olla sen kanssa jne. Raivostuttavaa. Uusi mies piti itse itseään laastarisuhteena, vaikkei sellainen ollutkaan.
Onneksi tästä selvittiin ja nyt on ihanaa yhteistä aikaa jo pitkälti takana. Ex ei enää kummittele kummankaan mielessä. Tämän kerroin vain nyt siksi, ettei kaikkea aina pidä ajatella niin kaavamaisesti. Ei voida sanoa, että aina eron jälkeen ensimmäiset jutut on jotain laastareita tai että erosta pitää toipua niin ja niin pitkä aika. Kaikki on niin yksilöllistä...
 
laastari
Joo. Minä erosin miehestäni, jonka kanssa olin liitossa 10 vuotta + kaksi lasta ja löysin uuden miehen (joka oli eronnut puoli vuotta aiemmin) 3 päivää exän muutosta. Yllätys, yllätys. Olen tämän löytöni kanssa vieläkin onnellisesti yhdessä. Kaksi lastani ovat jo aikuistuneet ja muuttaneet pesästä ja me elämme kuin uutta nuoruutta yhdessä, nyt jo toistakymmenta vuotta takana. Me laastarit ;) Exäni ei ole toipunut vieläkään.
 
MP
Suhteella on huono mahdollisuus toimia pitkällä tähtäimellä, kun menee kolmanneksi osapuoleksi. Etsi vapaa mies, niin on mahdollista saada toimiva suhde.
Jos paljastuu, että toinen onkin varattu, on aika vaihtaa maisemaa. Jos edellinen suhde on kesken tai selvittämättä, tulee ne ongelmat uudessa suhteessa peliin.
Jos tieten tahtoen ryhtyy rinnakkaissuhteeseen omansa ohella. pitää ottaa vastuu siitäkin. Valitettavasti hyvin ne eivät pääty koskaan.
 
ajatuksia
Alkuperäinen kirjoittaja mietteitä:
Exän haamusta ei pääse eroon kuin ajan kanssa. Jonain päivänä sitä huomaa, että "Hei, mehän ollaan oltu yhdessä kauemmin kuin he aikoinaan". Se on kiva tunne. Olen juuri ylittänyt tuon seitsemän vuoden rajan, jonka ajan mieheni oli exänsä kanssa. Muistoja on siis nyt enemmän minun kanssani kuin hänen:) Asia on sitten toinen jos omalla kumppanilla on lapsia jonkun toisen kanssa. Sitä yhteistä vanhemmuutta ei voi , eikä ole tarkoituskaan voittaa.
Silloin täytyy vain kumppanina olla se mukavampi ja ajatella että he eivät sittenkään sopineet keskenään parisuhteessaan yhteen, kun kerran tiet erkanivat lapsista huolimatta. Mutta itse en uskaltaisi ottaa miestä, joka on juuri eronnut, varsinkin jos hänellä olisi lapsia. Nuo miehet ovat usein niitä jotka palaavat takaisin perheensä luo, kunhan ovat kokeilleet jossain ihme vimmassa elämää ilman arkea lasten kanssa.
No me olemme olleet yhdessä vasta kaksi vuotta. He olivat yhdessä 11-vuotta. Tyttö oli 15 ja mieheni 19 kun tapasivat..nuoruuden rakkaus. No kai mieheni ja varsinkin se nainen kummatkin ajattelevat, että se on jo mennyttä elämää. Itse vain olen niin herkkä, etten kestä välillä kun jostain pamahtaa mieleen, esim. jonkun kappaleen sanoituksista tms. heidän suhteensa. Tuntuu vain niin pahalta ajatella kuinka rakastuneita he ovat olleet. Kyllähän se ajan kanssa helpottaa niinkuin kaikki melkein.. Paha on vain kun mieheni tuntuu joskus vertailevan minua ja entistänsä. Ei tosin ääneen montaa kertaa ole sitä tehnyt. Vertailen kyllä itsekin ja sehän se mut tässä tappaa.
 
S...
Alkuperäinen kirjoittaja meidän tarina:
Meidän suhteen alku oli vaikea... Mies oli meidän tavatessa ollut ehkä kolme, neljä kuukautta yksin, erottuaan tyttöystävästään jonka kanssa oli ollut yhdessä vuosia. Hän "esitti" minulle että ei kaivannut yhtään sitä entistä, ja hoki kännispäiten aina miten minä tulin ja pelastin hänet, ja että hän ei tiedä mihin olisi joutunut ellemme me olisi tavanneet...

No, ehkä vajaat puoli vuotta mies oli älyttömän "rakastunut" minuun, mutta sitten alkoi kaikki mennä pieleen. Joka viikonloppuinen ryyppääminen alkoi, mies oli jotenkin masentunut, omituinen, välinpitämätön... Kai ne oli vanhat asiat mitkä oli alkaneetkin kaihertaa.. Ei vanhasta suhteesta niin vain hypätä toiseen, jos ei ole itsekseen asioita miettinyt selviksi. Mies alkoi epäröimään, että ei tästä mitään tule, että joskus meille tulee kuitenkin ero, tai että joskus kuitenkin jätän hänet, ja että miksi ihmeessä haluan hänen kanssaan olla.. No, mies halusi sitten erota, vajaan vuoden seurustelun jälkeen. Sanoi, että olen ihanin nainen mitä hän on koskaan tavannut, mutta että ei hän halua kiusata minua omilla ongelmillaan...

Ei hän sen entisensä kanssa mitään sählännyt, tällä oli jo jonkin aikaa ollut uusi miesystävä. Mutta sen yhden kesän mies rellesti, ryyppäsi, sähläsi ja kyllä sillä jotain naisjuttujakin saattoi olla. Annoin hänen mennä, ja koitin itsekin "pitää hauskaa", vaikka varmaan joka ilta itkin itseni uneen, niin kauhea oli ikävä, mutta päätin että en ruikuta häneen peräänsä enkä näytä miten minuun sattuu. Juttelimme puhelimessa ihan useasti viikossa ja näimmekin aika usein tuon kesän aikana, koetin olla iloinen ja "kaveria" hänen kanssaan.

Syksyllä aloimme nähdä useammin, ja lopulta mies sitten varovasti kysyi, voisinko harkita ottavani hänet takaisin..

Nyt siitä on jo monta vuotta, ja kaikki on hyvin. Nyt tiedän, että mieskin on varma suhteestamme, ja siitä että minä olen se jonka kanssa hän tahtoo elää. Meille on tulossa vauva. Olen iloinen siitä että jaksoin silloin odottaa ja uskoa siihen, että saan hänestä vielä kunnon miehen kunhan hän parantaa vanhat haavansa ja kasvaa aikuiseksi.

Välillä tosiaan tuntui siltä, että ei helkkari minähän vasta idiootti olen, ja että ansaitsen parempaa kuin olla jonkun riippakivenä... Mutta minulla vaan oli niin varma tunne siitä, että tämän miehen kanssa minun kuuluu olla, ja että vielä hänkin sen tajuaa. Välillä huonoina hetkinä tuli useinkin mieleen, että enkö ollut tarpeeksi ihana että hän olisi heti tajunnut että olen se oikea, että miksi hänen piti vielä miettiä... Mutta ei kai se ihmisestä (miehestäkään) kelvotonta tee, vaikka hän joskus on sydänsurujensa takia hölmöillyt tai tehnyt virheitä. Ulkopuolisen on helppo tuomita, että tyhmä akka, "minä en sellaista katselis", mutta ei niin vaan voi lakata rakastamasta, jos sydän sanoo että tämä on minulle se oikea. Ja luulen että minun sydämeni oli oikeassa :)!
Onnittelut sulle siitä että sait rakkautesi takaisin! Kumpa itsekin sais!
 

Yhteistyössä