Peräpukamien "hirttäminen" ja muuta pukamajuttua...

  • Viestiketjun aloittaja Nyyti
  • Ensimmäinen viesti
Nyyti
Mulla on tällanen nolo vaiva...
Lääkäri totes peräpukamat, määräsi jotain salvaa + peräpuikkoja ja elleivät parissa kuukaudessa auta (eli pukamat rauhoitu), sanoi, että ne "hirtetään" keskusssairaalassa. Millainen toimenpide tämä hirttäminen on, onko kellään kokemuksia...? Kivuliasta? Puudutus? Sairaalassaoloaika?

Entä miten tällaisesta kehtaa kertoa puolisolleen... Se kun heittää välillä tyhmää läppää (jotain kummelivitsejä tyyliin "rypäleitä pers..ssä" jne.) niin miten mä kehtaan sanoo sille että mulla on just niitä rypäleitä takalistossani...????!!!!
Tähän asti (viimeiset 5v) olen vaivani salannut... Nyt vasta uskaltauduin lääkärillekin mokomasta, kun puoli vuotta sitten tapahtuneen synnytykseni jälkeen vaiva on ollut jatkuvaa...
 
kohtalotoveri
Mullaki ollu pukamat n. 7 vuotta...raskausaikana kasvoivat ja edelleen synnytyksessä, sitä ennen pystyin 'salaan' asian mieheltä (pysyivät jonkin aikaa sisällä kun työnsin...esim. sekstaillessa). Raskauden loppuvaiheessa ne siis kipeyty ja kerroin hälle (en toki sitä et ne on ollu jo vuosikausia)....mutta ei hän tiedä että ne vaivaa edelleen (9kk lapsi)... ajattelin ite et tokan jälkeen hoitelen ne pois siihen saakka saavat olla... hävettää vaa ku joutuu varoon sekstaillessa, etteikai mies koske pyllyyn... se sallittua vaa ku on pikkarit jalas...huoh...vie puolet sekstailuilosta:(....ei uskalla nauttia, ku saa olla ohjailemassa miehen kätösiä jos menevät liian lähelle....muuten kyllä elämä pukamienki kanssa sujuu... mut tosiaan tokan lapsen jälkee haluun ne pois käyköön kuin kipeetä tahansa...
 
Nyyti
Kohtalotoverille!
No kuin tää miehesi suhtautui asiaan silloin kun kerroit? Mun mies on kyllä sillai ihan fiksu että en usko et se tosta alkais leukaileen, mutta on jotenkin hankala kertoo kun toinen just vitsailee jotain "rypäleitä pers..." juttuja, ei varmaan osaa aatella et se voi olla todellinen vaivakin jollekin!!! Mulla pukamat ei niin selkeesti näy, et rakastellessa tarttis koko ajan varoo, mut kyl mä pidän huolen että jos takaapäin rakastellaan niin valaistus on hämärä, ettei sieltä vaan mitään näkyis. Joskus nuorempana tykkäsin kun mies sormeili peppureikää rakastellessa ja tietenkin se on nyt vähän ihmetellyt kun estelen, jos se sinne nyt pyrkii koskemaan... Huoh... Kyl mä haluaisin hoidattaa tän vaivani kuntoon, mut kun en vaan kehtaa miehelle kertoo, se se on suurin este... En voi oikein vaan hävitä pariks päivää sairaalaan selittämättä mitään... :/
Ja sit pelottaa, voisko se pitää mua enää seksikkäänä ja haluttavana sen jälkee... :'(
 
toipilas
Kävin eilen aamulla paksusuolen tähystyksessä :'( ja mä en meinannut kestää sitä kipua.Tähystin ei tuntunut mutta kun laittoivat ilmaa niin.... \|O \|O \|O itkua väänsin ja rukoilin lopettamaan.Kipulääkettä sain kaksi kertaa pikaseen??ohjeissa oli mainittu esilääke ja rauhoittavat sekä kipulääke,pieninä annoksina.Itselläni oli ulkoisia pukamia.Ne hirtettiin,se ei enää tuntunut miltään!!Käsitin että lääkäri teki sen jollain uudella tavalla?Nyt olen valvonut yön koska jomottaa peräpäätä :'( \|O ei kovaa kipua mutta sattuu..olen istunut pöntöllä ja suihkutellut lämpöisellä vedellä.Kun selviän tästä... :eek: onko kellään kokemusta hirton jälkeisistä hoitokeinoista???mikä auttaisi jomotukseen????Luin Xyloproct nimisestä tuotteesta,voi auheuttaa päänsärkyä?en halua,makasin ensiavussa tähystyksen jälkeen koska migreeni \|O HELP!!!!!
 
Mulla hirtettiin heinäkuussa, sitä ennen olivat vaivanneet enemmän ja vähemmän nelisen vuotta.
Kyllä mä heti alussa miehelle kerroin ja onhan sitä juuri tota kummeli-vitsiä ensin heitetty. Mutta sitten mies huomas että ei ole mikään vitsi ja ite kehoittikin siihen hirttoon monta kertaa.

Toimenpide sinänsä ei ollut paha, kyllähän se kirpaisi ja jomotti sen jälkeen mutta särkylääke auttoi hyvin. Lääkäri ei vain muistanut kertoa että kun pukama menee kuolioon, niin kivut kovenee. Seuraava päivä oli tuskaa. Vedin vahvoja särkylääkkeitä maksimiannoksen ja silti koski ihan älyttömästi. Soitin lääkärille ja kehoitti vaan mua jaksamaan tai sitten kuminauha voidaan ottaa pois ja sitten edessä olis leikkaus mikä olisi sitten pahempi... Päivän verran kipua kestin ja sitten alkoi helpottaa. Pukama irtosi viikon päästä mut sitte mulle jäi haavauma joka oli aika kipeä pari kuukautta. Nyt on ollu pitkän aikaa aika hyvä tilanne tuolla peräpäässä :)

Ei siinä ole mitään hävettävää. Kyllähän ne lekuritkin niitä on nähneet.

ainoa mikä tosissaa häiritsi lääkärin vastaanotolla oli se, että lekuri oli jotain muuta mitä odotin. Odotin että se kirurgi on joku vanhempi mies, mutta olikin sellainen nelikymppinen, raamikas, oikein seksikäs lekuri. Siis voi että kun jotenkin nolotti käydä sille pyllistelee... :kieh:

Onneksi en kuitenkaan ollu sinkku. Ei olis kehdannu siinä tilanteessa pyytää lasilliselle... :LOL:
 
Mulla on myös ulkoinen pukama, joka synnytyksen jälkeen on tullut vielä isommaksi. Oikeastaan se ei ole kipeä (paitsi joskus, jos on vatsa ollut kovalla). Mitenkään en ole sitä siis hoitanut. Onko fiksua antaa asian olla niin pitkään, että alkaisi kovasti vaivata niin sitten vasta hoitamaan se pois vai pitäisikö jo nyt marssia lääkärin pakeille?

Miten nämä voiteet ym. auttavat? Siihen kipuunko vaan vai voiko niillä saada pukamaa pienemmäksi?
 

Yhteistyössä