poikalasten äidit

Tämä on nyt vähän nolo juttu, mutta kysyisin että miten olette opettaneet pikkupojat pissaamaan seisaaltaan pöntölle?
Alkaa tuo poika olla liian iso kooltaan potalle, tulee koko ajan ohi. Seisaaltaan pissaa ulkona, mutta en millään saa ymmärtämään että seisaaltaan voi tehdä pönttöönkin.
Istualtaan tekee pönttöön kun pitää kiinni, mut on pikkumies ihan nolo, on käynyt oma-aloitteisesti jo pitkään potalla yksin.

En viitsis miestä ottaa taloon tuon takia ;) joten jos joku osais neuvoa niin kiitos!
 
Meillä alle 3 v. matki isäänsä ja laittoi tuolinsa pöntön eteen ja sitten teki "isojen poikien pissat". Mutta voit varmaan opettaa isojen poikien pissoille selittämällä asian. Jos osaa ulkona pissata seisaaltaan, niin kyllä se onnistuu sisälläkin. Ei sulla olis pappaa tms. jonka mukaan pojan voisit laittaa vessaan?
 
meillä tuo vajaa 3 vee on kesän jälkeen käytetty niin vessassa että seisoo mun jalkaterien päällä ja pidän kainaloista kiinni niin että pippeli just menee pöntön reunan yli. ei oo käyny enää potalla ainakaan puoleen vuoteen... mut yksin en päästä vielä pissille, ottaisi kyllä tuolin ja varmaan onnistuiskin ehkä ainakin osan saamaan myös pönttöön. :whistle:
 
Miksi pojan pitäisi pissata seisaaltaan? Kyllä se pojiltakin istuen sujuu! Ei tartte siivota lattioita kun pissi on pöntössä. Isäntäkin pissaaa välillä istueltaan kun on merillä töissä ja oppinut siellä kovassa merenkäynnissä varmistamaan kohteen!
 
Olen edellisten kanssa samaa mieltä, ettei poikien tarvitse pissata seisaaltaan. Hyvä se on opetella kyllä, me opetimme viime kesänä mökillä, ihan hyvä metsäretkellä osata. Mutta en jaksaisi lattioita kuurata joka päivä, hajuherkkä kun olen :/
 
ritulii
No meillä kaikki miehet hoitaa asian seisaalteen, niin mies kun pojatkin. Kun pojat alotti syksyllä tarhan, mua peloteltiin että toiset kiusaa kun istuvalteen pissaa. Kysyinkin asiaa sit tarhasta ja ne melki nauro mulle :ashamed: Siellä on vessakopit, ettei toisten nähe pissailaakkaan, ja kuulimpa ettei moni niin teekkään.
 
Kokeiltiin tuota seisaaltaan pissaamista, ja nyt ei suostu enää pissaamaan pottaan. Onnistuu pönttöön paremmin, potalla istuessa piti luututa koko ajan vessanlattiaa.
Kun laitoin pöntönpienentimen niin pelkää koko ajan putoavansa pönttöön eikä suostu siinä istumaan.

Minunkin mielestäni olisi saanut istua vielä potalla pissalla, mutta kun ei mahdu siihen niin ei mahdu. Ajattelin vain laittaa viestiä että meille ainakin tämä toimii paremmin, vaikka poika on nuori niin pituutta on jo metrin verran :)

Kiitos kaikille :flower:
 
3 vuotiaan pojan äit
Siksi seisaaltaan pöntöllä, että istuminen pöntöllä on vaikeaa, putoaminen pelottaa, eikä aina halua äitiä pitelemään ("minä ite!"). Meillä poika oppi pissimisen seisaaltaan, kun katsoi mallia 5vee päivähoitokaveriltaan ja isiltä. Kakat tehdään edelleen pottaan. Ja aamupissit.
Huom! Pöntöissä on merkittäviä eroja, jotkut on vielä liian korkeita, ja joissakin taas pysyy istuallaan, jos saa jakkaran jalkojen alle tueksi.
 

Yhteistyössä