poikien "alapää" asiaa

  • Viestiketjun aloittaja susu harmaana
  • Ensimmäinen viesti
susu harmaana
luin jostain että kaksi vuotiaasta lähtien poikien esinahkaa "pitäsi" alkaa vähitellen "venyttämään" taaksepäin......en mä vaan tollasta oo tienny (luki kai uudessa kaksplussassa.....)...kokeilin yhtenä päivänä ja eipä tuo mihinkään taaksepäin mennyt....kait pitää neuvolasta ensi kerralla kysellä asiaa....oletteko te kuulleet kyseisestä asiasta ...
 
HöpöHöpö
Sama olen tässä itsekin miettinyt nähtyäni kyseisen jutun.Itselläni parivuotias poika myös.En kylläkään vielä ole kokeillut pesua esinahan alta, ja voi olla etten yritäkään kyseisestä temppua vielä vähää aikaan.En tohdi pikku pipua alkaa "venyttelemään". :/
 
kannattaa venyttää ja pestä myös esinahan alta hyvin, ettei tule tulehduksia. Varovasti ja vähitellen aina suihkun yhteydessä. Hyvin se menee eikä sitä tosiaan tarvitse paljoa venyttää. Pojalla kerran oli kyseinen tulehdus ja lääkäri käski nimenomaan tehdä tuota.
 
annaleena
Meille taas sanottiin, että antakaa olla sen nahan rauhassa, kyllä se hoituu itsestään. Näin teimme ja nyt vasta 5 vuotiaana hän veti kylvyssä nahan taakse ja ei ole ollut ongelmia.
 
mäkin oon miettiny nyt samaa kun tosiaa uudessa lehessä oli siitä juttua. meillä poika 2v 8 kk eikä todellakaa oo tullu mieleen sitä nahkaa ruveta venyttelemään... ja taidan vielä odotella jonkun aikaa.
 
Hini harmaana
Meillä tää hoitu itsestään, poika katsoi saunassa isin pippelin pesua ja teki perässä itse saman. Olisko ikää ollut noin 3 v. Nyt 5 vuotiaana hoitaa itse pesun eikä äidin ole tarvinnut puuttua näin intiimiin ja miehiseen asiaan. =)
 
Reija
Neuvolassa tulisi sanoa asiasta muistaakseni 4vuotiaana. Eikö kaikki neuvolat sitten tällasta asiaa ota puheeksi?
Mut 4vuotiaalle saisi ruveta venyttelemään. En ole koskaan kuullu että jo 2vuotiaalle???? :eek:
 
N.2-vuotiaana on oikea ikä aloittaa. Näin lukee monessa lastenhoito oppaassakin, ja yleensä neuvolassakin sanotaan että 2-vuotiaana. Kysyin siskoltani ja parilta kaveriltani asiasta ja niillekkin on neuvolassa sanottu että 2-vuotiaana. Käyvät kaikki eri neuvoloissa.
 
xxx
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2004 klo 13:22 Äippä kirjoitti:
N.2-vuotiaana on oikea ikä aloittaa. Näin lukee monessa lastenhoito oppaassakin, ja yleensä neuvolassakin sanotaan että 2-vuotiaana. Kysyin siskoltani ja parilta kaveriltani asiasta ja niillekkin on neuvolassa sanottu että 2-vuotiaana. Käyvät kaikki eri neuvoloissa.
Meidänkin neuvolassa sanottiin että 2-vuotiaana.
 
meidän poitsu sai n. 3-vuotiaana oikein kunnon tulehduksen pippeliin kun imeisesti sinne esinahan alle oli kerääntynyt pöpöjä..tulehduksen parannuttua lastenlääkärin ohjeiden mukaan sitten pari viikkoa venyteltiin rasvan kanssa ja lääkäri sitten lopulta sai vedettyä esinahan taakse, kannattaa siis varmaan venytellä pikkuhiljaa kylvyssä/suihkussa.
 
Kyllä on meidänkin pojalla alettu venyttämään esinahkaa alle kolme vuotiaana, kun oli aika mieletön tulehdus ja todella kivulias. Kivekset turposivat puolessa päivässä kolminkertaisiksi ja pippelikin oli ainakin kaksin kertainen. Suihkutellessa on helppo pikkuisen venyttää ja poika ottaa hyvin mallia. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2004 klo 20:35 äityli kirjoitti:
meile lääkäri sanoi ettei esinahkaa saa venytellä!!
Meille on sanonuttu lääkärissä ja neuvolassa, että 2-vuodesta alkaen PITÄÄ varovasti alkaa venyttelemään. Tosilla esinahka venyy paremmin kun toisilla, väkisin ei saa venytellä.
 

Yhteistyössä