porin synnäri

  • Viestiketjun aloittaja liisi
  • Ensimmäinen viesti
liisi
Moi!

Odotan ekaa lasta ja laskettu aikani on kesäkuussa. Nyt kyselisin, että millaisia kätilöitä olette Porissa kohdanneet? Siskoni synnytti siellä 8vuotta sitten ja hänellä jäänyt kammo ko. paikan kätilöistä, nimenomaan synnytyssalin puolella... joten, onko asia muuttunut vai saanko varautua kylmään kohteluun??
 
Eiköhän sielläkin skaala ole melko laaja, niin kuin joka paikassa taitaapi olla...
Kaksi lastani siellä synnyttänyt (-03 ja -05) ja esikosta toimi kätilönä , joku elämäänsä kyllästynyt vaihdevuosia poteva koppelo, mutta toisesta oli maailman ihanin ja asiantunteva kätilö =)
 
Itsellä synntys siellä -03 ja molemmat kaksi kätilöä oli mukavia. Tosin salissa kävi tippaa laittamassa joku elämäänsä kyllästynyt kätilö. Olin pyytänyt oksennuskulhoksi sellaisen metallisen vadin,kun inhoan oksentaa niihin pahvikiuluihin. Tää saliin tullut kätilö katsoi sitä kulhoa ja kysyi toiselta,että "mikä toi on"?Toinen:"potilas halusi sen oksennnusta varten"
Tää tympääntynyt siihen MULLE: "jaa,jäätkös sitten pesemään sen sitten tänne synnytyksen jälkeen?" :eek: Normaali tilanteessa olisin sanonut takaisin,mutta olin sen verran tokkurassa,että en tainnut älytä sanoa mitään..
Serkulleni eräs kätilö totesi,että "synnytä sitten yksinäsi" ja poistui salista.. :eek:

Mutta nää nyt on äääripäitä,joten avoimin milein vaan;kyllä jokaisessa sairaalassa on TYLSIÄ kätilöitä,ei niitä mihkään pakoon pääse...

Tsemppiä sinulle!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2007 klo 12:52 liisi kirjoitti:
voitko sanoa edes nimikirjaimia mainitsemistasi kätilöistä? olen ajatellut toivoa kätilön vaihtoa, jos sattuu joku elämäänsä kyllästyny kätilö heti vastaan :eek:
tämän "ääliökätilön" nimikirjaimet ovat L.H. Hänen nimeänsäkään en muuten tietäisi ellen olisi epikriisistä lukenut että kuka minulle ilokaasun antoi...(hän ei siis missään vaiheessa edes esitellyt itseään... :/
 
mä oon synnyttäny 05 ja 06, ja mulla oli mukavat kätilöt. ekasta pojasta oli tosi herttanen keski-ikänen täti, nimikirjaimet c.t ja nuorimmaisesta tais olla kaksikin ku oli niin hiljasta että sinä päivänä ei muita syntyny. ekasta mulla oli aika suuret pelot mennä synnyttämään ku olin kans kuullu sellassia kauhu kätilö juttuja, mut jännitys laukes melkeen heti ku oli niiiiiiiiiiin ihana henkilökunt.
 
Mira72
Synnytin marraskuussa -05 ja tärkeimmän synnytysvaiheen aikana mulla oli tosi kiva ja rempseä kätilö. Mua jännitti ja pelotti kamalasti, niin tää kätilö tuli ja sanoi,e t nyt kuule hoidetaan tää hommakotiin ja osasi muutenkin kannustaa mua hyvin + oli huumorintajuinen ja hauska, mikä oli mulle tärkeetä. Kiirushan niillä siellä silloin oli, joten ylimääräisiä ei ketään ehtinyt jutella. Aluksi mulla oli sellainen vanhempi kätilönainen, joka oli v-mäisempi. Vähän säälien sanoi, että talvivauvan kanssa on rankempaa kuin kesävauvan..No mene ja tiedä, mutta mä en kyllä ole kokenut eloa talvivauvan kanssa ollenkaan vaikeeksi =)

Vuodeosastosta: luulin, että siellä äidit saavat levätä ja kerätä voimia mutta eiiiii...hae itte, tee sitä ja tee tätä. Eli sanoma oli se, että täällä ei passata ketään, vaikka olisi tosi huonossa jamassa. Ihanin hoitaja siellä oli eräs harjoittelija, joka auttoi mielellään ja vastasi kysymyksiin asiallisesti...oli siis sellainen ystävällinen.

Toki kiirehän siellä heillä ja voipi olla että ite olin turhan herkkä, en tiiä...mutta innolla en seuraavalla kerralla ainakaan sinne vuodeosastolle mene, onneksi ei tartte olla kuin pari päivää...jos kaikki menee hyvin!
 
Juu,mä olen kyllä EHDOTTOMASTI samaa mieltä siitä vuodeosastosta..ei ollut lepoa ei.... Toki se niinkin on,että ei sinne nyt mihinkään täysihoitoon mennä,mutta kyllä jotain kuitenkin...tai sitten mä olen ihan liian potilaslähtöinen hoitaja omassa työssäni ja passannut potilaani liian hyvin... :headwall:
 

Yhteistyössä