""pullolapset""

  • Viestiketjun aloittaja mimmi
  • Ensimmäinen viesti
mimmi
Vauvelimme on ollut pääasiassa pulloruokinnalla koko ajan(2kk).Olen kuitenkin sinnikkäästi imettänyt muös koko ajan muutaman kerran päivässä,paitsi viime aikoina en öisin.Tässä käy yleensä niin,että muutama imu ja tyttö nukahtaa.Vois kai lopettaa koko touhun,ei kai muutamasta äidinmaitotipasta liene mitään hyötyä?Sitten kun hän nukahtaa ja herää jonkin ajan kuluttua,on aivan hirveä nälkä!
 
POIKA 4kk
Niinpä, tiedän tunteen... meillä sai ensimmäisen kuukauden rintamaitoa kun jaksoin vaan lypsää, mutta vähitellen siirryttiin korvikkeisiin ja pojan ollessa 2.5kk rupesin antamaan maissivelliä.
Nyt on syönyt jo perunaa ja iltaisin herkuttelee peruna-porkkanavellillä.
Oletkos kokeillut että lypsät ja sujautat ne korvikkeen sekaan?
Joka puolellahan sitä sanotaan että miten tärkeää rintamaito on ja en yhtään epäilekkään, mutta tärkeämpää minusta on pitää järkipäässä kun menettää se huudattamalla kerta toisensa jälkeen lasta joka epätoivoisesti yrittää hamuta ruokaansa.
Mietiskele mikä tapa sopii teille... molempi parempi :cool:
 
mimmukka
Meillä sama homma, tyttö 2kk ja tissittely ei onnistu joko raivareiden takia tai sit tyttö nukahtaa.. Sinnikkäästi kyl olen yrittänyt tarjota tissiä ja lypsäny ne tirat mitä tullu ja laittanu korvikkeen sekaan...
Mulle ainakin sanottu että ne tipatkin on tärkeitä ja hyviä kuin ei lainkaan.. tietty jos maitoa ei tule niin sitä ei tule...
 
luovuttanut
me luovutettiin tissittely kokonaan reilun 2kk iässä. Ei siitä vaan yksinkertaisesti tullut enää mitään. Sitä ennen olin jo kuukauden päivät pumppaillut, että edes osittain saataisiin sitä omaa maitoa. Mutta kun se loppui niin sitten loppui. Hiukan jäi haikea mieli kun niin paljon puhutaan rintaruokinnan eduista. Aikaa myöten olen sitten osannut antaa arvostelevien kommenttien mennä ohi korvien...kaikkein tärkeintähän on se vauvan hyvinvointi. Meillä llähti paino ja pituuskin vasta nyt myöhemmin paremmin nousemaan kun en enää taisteluttanut ja väkisin tuputtanut rintaa. Kaikkein parasta oli kun neuvolassa eivät tuominneet kuten suvun vanhat ""äiti-ihmiset"".
 

Yhteistyössä