Pyykki koneessa yön yli?

  • Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti
vieras...
Tää on nyt varmaan taas sitä uusavuttomuutta parhaimmillaan, mutta varmistan kuitenkin kokeneemmilta, kun tähän asti on aina ripustettu pyykit "tuoreeltaan". Eli ei kai puhdas, märkä pyykki mene miksikään jos joutuu seisomaan yön yli koneessa ennen ripustusta/rummutusta?

Kone on pois päältä, hana kiinni, mutta minä täällä imetysjumissa yhden "nukun vain tissi suussa koska teen kulmahampaita" -sankarin kanssa mietin, että käynkö vain itsekin nukkumaan vai nousenko muka vielä pyykkejä ripustamaan jos/kun tästä pääsen :D
 
.....
Jossain (ulkovaatteissa?) lukee että ota heti koneesta ettei värit ala sekoittumaan.

Itse jätin imetysaikana useastikin pyykit yön yli koneeseen. Joskus oli kakskin yötä (vaikka eihän tätä pitäis tunnustaa). Yleensä sit laitoin aamulla vielä jonkun pienen pesuohjelman seisseelle pyykille. Ihan hyvänä on vaatteet pysyny, eikä allerginen miehenikään ole saanut iho-oireita.

Pistä pää tyynyyn ja nuku. Se o sun etuoikeus.
Ja jos vaikka joku vaate joskus meniskun pilalle, nii uuden tilalle saaminen piristää mukavasti :)
 
"jenni"
No ei niille mitään käy, kysehän on vain muutamista tunneista. Meillä kone lopettaa kun lopettaa ja pyykit ripustellaan kun jaksetaan. Kuivausrumpu tosin poistaa mahdollisen tunkkaisuuden, mutta voithan laittaa pyykkejä vaikka patterille, niin kuivuvat nopeammin.
 
vie-ras
Mulla on joskus pyykit unohtunu eivätkä ole alkaneet haista.
Silti olen laittanut jonkun pikapesun, huuhtelun tms.
Olisit huomannut avata vaikka luukun samalla kun otit koneen pois päältä.
 
Vierras
Onhan ne ryppysiä aamuun mennessä mutta en ole mitään haistanu, välillä kun noin käy.. Joskus unihtunu pyykit yli vuorokaudeksi koneeseen ja sit oon kyllä pessy ne uusiksi. Homeeseen asti en oo saanu.
 
vierailija2
Mä teen usein niin, että laitan pesukoneen päälle kun meen nukkumaan, joskus 21-22 aikaan. Aamulla kun herään viideltä, laitan ne kuivausrumpuun. Ei ole menneet miksikään, ei rypisty eikä haise. Ja pesen neljässäkympissäkin.
 
pyykkipussi
No eihän ne pyykit steriilejä ole siellä koneessa vaikka pestyjä ovatkin. Varsinkin jos olet pessyt 40 tai alle. Joku lakanapyykki lähes sadassa asteessa alkaa sekin haisemaan jos ei pääse kuivumaan. Pitää muistaa että pykkikoneessa on viemäri hyvin lähellä.

Ongelma on, että mikrobit, kaikki sekä haitalliset että vaarattomat, tykkäävät lämpimästä ja kosteasta ja lisääntyvät tällaisissa oloissa optimaalisesti. Siellä pyykin seassa kosteassa ja lämpimässä on oikea mikrobien unelmapesä ja eden missä saavat rajoituksetta lisääntyä.

Pyykki kannattaa siis pestä uudestaan sen jälkeen jos se on seissyt koneessa pitkään. Ryppyisiähän ne myöskin ovat :(
 
tuota tuota
Kannattaa avata se luukku ainakin ja laittaa pesuhuoneen/khh:n ilmastointi päälle. Ja vaikka nostaisit koko kasan sille pyykkitelineelle, mutta ripustaisit vasta aamulla. Ryppyisiä ne silloin ovat kyllä.

Tai mitäpä jos vain ripustelisit ne kuivumaan...
 
"Pippuriina"
Kunhan EI avaa luukkua, niin ei ala haista.

Jos alkaa haisemaan, niin sitten on jo syytä tehdä koneelle perusteellinen pesu!
Aloittajan pyykki on toivottavasti jo kuivumassa tai kuivaa, mutta lisätään vielä, että koneen luukku tietysti aina auki paitsi kun ohjelma käy.

Ja mitä tuohon hajuun tulee, se alkaa tuntua vasta kuivissa pyykeissä. 60 asteen pyyhelastin voi pistää aamulla rumpuun ja raikasta tulee, 40 astetta ja narukuivatus, niin kyllä sen koneessa vietetyn yön haistaa.Eikä teidän hajustettuja pyykkiaineita käyttävien kannata sanoa juuta eikä jaata, kun pyykkinne kumminkin haisevat ;)
 

Yhteistyössä