""Rytmitys""

  • Viestiketjun aloittaja Neiti
  • Ensimmäinen viesti
Neiti
Oletteko rytmittänet vauvanne päivää tarkoituksen mukaisesti? Eki tarkoitan sitä, että olette ""väkisin"" valvottaneet ennen päiväunia jne.? Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan.

Tuntuu, että minun poikani (4 kk) on väsynyt koko ajan, vaikka nukkuu mielestäni tuntimääräisesti riittävästi. Nukkuu 21-7. Päivällä kolmet päiväunet. Valvoo n. kaksi tuntia kerrallaan ja siitäkin haukottelee toisen tunnin. Olen miettinyt mikä avuksi, ettei koko päivä mene nukkuessa. Nyt ovat yöt alkaneet olla rikkonaisia.

Miten teillä jaksetaan valvoa?!
 
kiisseli
Jossain oli ainaki juttua siitä että mitä paremmin nukkuu päivällä, sen paremmin nukkuu myös yöllä =)
Meillä ainaki toimii. Tyttö nyt 3kk ja heti ku näyttää uniselta (haukottelee tai kitisee) saa tisua ja sit kokeillaan päikkäreitä. Ja toimii. Anna vaan nukkua päiväl reilusti.

Tai näin mä ainaski luulisin. Lapsethan ovat tietty yksilöitä.

Päivisin meil ei oo ns. rytmii mut illal menee nukkuu 21-22 herää aamul 7-9 syömään ja sit valvoo tunnin ja viel nukkuu 1-3tuntii. Sit päiväl unia miten sattuu, joskus parit 1-3 tunnin unet ja joskus taas pitkin päivää torkkuu puol tuntii kerrallaan =)

Hmmm..vastasinkohan olleskaan sun kysäriin =/

Kiisseli ja Ella 3kk
 
mr
Kyllä rytmi mielestäni helpottaa elämää kun vauva oppii siinä tietämään milloin nukutaan ja syödään n. suurinpiiretin ainakin, ei tietysti tarvitse olla mitään minuuttipeliä. Mietin tuossa, että voisiko öiden rikkonaisuus johtua esim. kehitysvaiheesta (kääntyily ym.), tarvitseeko jo esim. tukevampaa ravintoa esim. illalla...? Muutenhan tuo kuulostaa ihan järkevältä päivältä tuon ikäiselle, nukkuu noin pitkät yöunetkin:)
 

Yhteistyössä