seksin aloittaminen synnytyksen jälkeen

Millaisia ohjeita te olette saaneet seksin aloittamisesta synnytyksen jälkeen? Itse en saanut synnytyslaitokselta tai neuvolasta minkäänlaisia ohjeita. Olen vain kuullut sellaisen, että pitää odottaa lopputarkastukseen asti. Ja että vuodon pitää olla loppunut. Itselläni lopputarkastus on vasta 2kk synnytksen jälkeen. Tämä aika tuntuu melko pitkältä.
 
Pikkuhiljaa ja tilanteen mukaan. Kai jonkinlaista seksiä voi olla vaikka heti, yhdyntä kun paikat kestää, mahdollisimman puhtaasti jos vuotoa vielä on, vaikkapa kondomin kanssa. Alkuun voi olla vähän hankalaa, mutta äikkiä se siitä helpottaa. Itse olen odotellut, että pahin vuoto loppuu ja sitten varovasti.

Ei ne sairaalan antamat ohjeet mitään tiukkoja ole, ja jos mitään ongelmia ei ole niin ei sitä jälkitarkastusta tarvitse odottaa. Puhtaus on tosiaan tärkeää ettei tulehduksia tule.
 
Torttu riekaleina
Mulla vähän päinvastainen ongelma... Tiedän kyllä kaikki ohjeet ja suositukset (alan töissä), mutta ei puhettakaan että olisin pystynyt edes pari kk synnytyksen jälkeen ajattelemaankaan seksiä. Vasta ½ vuotta synn. jälkeen ekan kerran onnistuimme ja kipeää teki.
 
Me harrastimme seksiä ensimmäisen kerran kuukausi synnytyksen jälkeen. Vähän kirpaisi, mutta seuraavaan kertaan pidettiin sitten pari viikkoa taukoa lisää. Siis vuoto ei täysin ollut loppunut ja jälkitarkastusta ei oltu tietenkään tehty.. :whistle:
Oman voinnin ja tilanteen mukaan. Vaikuttaahan tuokin että onko jouduttu tikkailemaan kamalasti vaiko on koko touhulta välttynyt.. B)
 
unikuu108
meillä tais olla eka kokeilu reippaasti vuodon loppumisen jälkeen ja kokeiluksi jäi.samoin seuraavat jäi kokeiluksi.. ei onnistunut. oli sen verran herkät paikat..nyt poika kohta 6kk ja vieläkin,ilmeisesti imetyshormoonien takia paikat sen verran kuivat ja äippä väsynyt ettei paljoo nappaa..
 
Me ei odoteltu jälkivuodon loppumista. Seksiä oli n. 2,5viikko synnytyksen jälkeen. Vähän kuivalta tuntui, mutta liukastetta käytettiin. Oli hyvää ekasta kerrasta lähtien. Tosin olimme melkein koko raskausajan selibaatissa supistusten vuoksi...

Nyt on kulunut 4,5kk synnytyksestä ja keskimäärin 1-3kertaa on viikossa seksiä. Joskus ei huvittaisu puuhaa aloittaa, kun väsyttää, mutta kyllä siitä hyvä mieli tulee. Ja mieskin on tyytyväinen ja hyvällä tuulella!
 
Me kokeiltiin ekan kerran viitisen viikkoa synnytyksen jälkeen. Varovaisesti aloitettiin ja kyllähän se aluksi kirpaisi. Sen jälkeen sekstailtiin noin viikon kuluttua uudelleen ja myöhemmin melkeinpä niin usein kuin ennen synnytystäkin. Alkuun oli semmosta kiristävää tunnetta, mutta se kyllä helpottui nopeasti. Lopputarkastus oli mullakin vasta pari kuukautta synnytyksen jälkeen. Lisätiedoksi vielä, että mulle tuli synnytyksessä pieni repeämä ja kolme tikkiä.
 
Big mama
Me taidettiin kokeilla yhdyntää ensimmäisen kerran noin kuukausi synnytyksen jälkeen. Vaikka liukastevoide oli käytössä, ei siitä tullut mitään. Sen verran nipisteli paikoista. Pari viikkoa myöhemmin homma sujui hyvin ilman liukastetta ja sen jälkeen entistä paremmin. En odottanut jälkitarkastukseen mutta kondomia käytimme, tosin ei enää kun ehkäisy on hoidettu muuten. Vaikka yhdyntä ei sujunut heti, huolehti mieheni minun nautinnosta oikein onnistuneesti! :p
 
triplamama
missään ei sanota, että pitää odottaa jälkitarkastukseen, se on akkojen omaa höpinää. vuotokaan ei estä, koska kortsua voi käyttää. joten, seksi aloitetaan silloin kun molemmista on sen aika ja tarve.
 
Torttu riekaleina
Juu, kyllä varmaan jokainen synnyttäjä osaa lukea opuksista ettei tarvitse j-tarkastusta odottaa ja kondomia olisi hyvä käyttää jälkivuodon aikana...
Ihan oikeasti karmii ajatuskin, että olisin harrastanut SITÄ ennen jälkitarkastusta :eek: . Teki tuo tarkastuskin ihan sairaan kipeää. Itselläni oli siis imukuppisynnytys ja eppari tehtiin, kuten kuuluukin imukupissa. Sen lisäksi repesin syvälle emättimeen. Eikä siinä vielä kaikki. Ompelemista jouduin odottamaan varmaan tunnin, joten ommeltaessa haavapinnat eivät olleet enää ihan "tuoreet" eikä paraneminen lähtenyt niin nopeasti käyntiin. Lisäksi ompelematon haava vuoti verta kudoksiin, joten sisäinen hematooma (=verenpurkauma) oli aristavana pallukkana viikkokausia haavan tienoilla. Istumaan en pystynyt kolmeen viikkoon millään apuvehkeelläkään ja saman aikaa popsin myös buranaa ja panadolia vuorotellen ja yhtäaikaa. Sittenkin kun uskalsin ruveta yrittämään istumista, tuntui kuin olisi kananmunan tai pingispallon päällä istunut, kun hematooma ei ollut sulanut vielä pois. 4kk synnytyksestä halusin kokeilla yhdyntää, mutta en pystynyt liukasteesta huolimatta eli pari kuukautta odotimme vielä ja puoli vuotta synnytyksestä siis "onnistui" kivun kanssa. Nyt on reilu 10kk kulunut ja pari kertaa olemme touhunneet ihan jo niin kuin ennenkin. Kerran jopa ilman liukastetta. Eli toivoa on vaikken sitä kyllä uskonut kun itku silmässä vääntäydyin viikko tolkulla sängystäkin ylös. Luulen, että jopa sektiosta olisin toipunut nopeammin, tiedä häntä... :/ .
 

Yhteistyössä